2020-04-12, 18:38
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
Jag har iofs bara sett det i Lenas berömda och möjligtvis inte skickade brev, så KAN ju vara lögn. Eller så har det skrivits även i chatt mellan Stefan och Lena, det vet jag inte. Känns spontant som en lite väl invecklad grej att hitta på från Lenas håll, tycker jag.

Ok. Jag förstår. Frågan vad som är värst då, att hon hittat på det eller att hon så länge accepterat den som kläckte idén...

Man vet inte vad som är upp eller ner i den här smeten.
Citera
2020-04-12, 18:39
Medlem
Är det någon som orkar eller har lust att sammanfatta detta lite snabbt. Jag menar det är 8000 sidor samt att tråden fortfarande är vid liv.
Citera
2020-04-12, 18:41
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Jag har inte tagit bort något!

Jag svarade dig 14:17.

Du lade till den meningen:
Senast redigerad av zilvereko Idag kl. 14:23.

S-J har ju redan svarat dig!

Just detta att skriva sid 2673-3411.
Det är ju hundratals sidor.
Sid 2673 är messenger till K*ristin....
Ska man typ leta själv?

Nu råkar jag ha läst denna text och som JAG MINNS det, är denna sida inte adresserad till någon person som de andra messengertexterna är (överst på varje sida exv sid 2673: "Kristin Jacobson, 2019-12-20 13:59 diarienr: 5000-K574218-18 "

Därför tror jag att texten är skriven, sparad i L*enas dator men inte skickad.
Citera
2020-04-12, 18:42
Medlem
Jubberos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
Precis. JG:s val att agera är det som omgivningen har att förhålla sig till..

Japp, så enkelt är det faktiskt.

JG har ju faktiskt fortfarande möjlighet att skura bort skiten som sätter hnm på de utpekades bänk.

Alltfler folk kring honom har börjat få upp ögonen för Flashback. Jag som trodde att alla läste här...

Det verkar pratas i ökande grad kring vissa skribenter här i tråden.
Jag har gjort klart att sånt prat inte går för sig för min del, då jag är aktiv här.
Det verkar å andra sidan de flesta av kollegorna inte vara, så vad dom pysslar med är ju inte min sak.
Citera
2020-04-12, 18:44
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Har så svårt för det där låga "Eller hur" så man vill inte svara dig.
Hon skrev detta så att det framgick att hon hade sexkontakt med både SD OCH
andra män samtidigt. Vilket var poängen!!
Hon hade vid något tillfälle två andra som inte
visste om varandra. Annars verkade en i taget gälla. Och ja 10 kan vara i underkant
om vi ska tala halvårsvis.

Jag lovar att du ska få länken snart, ha tålamod.

Hur vore det att BÖRJA med länkar och fakta, istället för att hoppa på diverse trådsanningar och fortsätta att sprida dem i olika varianter? Det finns ju en FUP. Det finns också information i tråden (sen nära 2 år tillbaka) från folk som faktiskt kände LW.

Varför skriver man saker som om de vore sanningar, utan att ens kolla upp detta mot den fakta som faktiskt finns tillgänglig i både FUP och annat?

Ogifta LW är inte åtalad för att hon har haft sex med några män. Eller flirtat med andra.

Vore kul om alla kom ihåg att LW är mördad.

Det är SD som är åtalad för att ha mördat henne, han däremot var gift när han limmade på allt på två ben. Sen till och med poliser under förhör. Det är HAN som är sexgalningen här. Det är han som är mördaren här.

LW är offret. Ett offer som inte kan försvara sig emot all skit som vissa sprider här. Försök åtminstone att uppge adekvata källor eller skriv tydligt: "Detta är vad jag TROR".

Detta är en tråd om ett mord. Inte en tråd för att religiösa talibaner ska tala om för oss alla "syndare", hur många vi får ha sex med när vi är fria/ogifta i Sverige på 2000-talet. Det finns andra forumsdelar för sånt.

#TeamÅsaHiding Plz, alla smarta: MATA INTE TROLLEN!
Citera
2020-04-12, 18:44
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jubbero
Att LW hade sex med andra samtidigt med SD är ju gamla nyheter, minst sagt.
SD hade väl problem med det, så gift med HD han ändå var.
Så sanslöst skruvad och sjuk är SD...
Till och med Hanna hade ju sex med fler än Stefan under deras förhållande.
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
149/194

Förhör med Davidsson, Hanna-Sofie; 2019-08-30 11 :21 diarienr: 5000-K574218-18
FLI: Vi har ju kunnat se här att, så sent som bara veckorna innan den här resan, innan ni
åker ... så har ju du påstått för Stefan att du och Jonas bara var vänner. Det pratade vi om i
förra förhöret, mm. Men vad är anledningen till det? Du ljuger ju för Stefan. Han vill ju veta.
Han frågar.
MT: Han frågar om vi har en parrelation
FL I: Han frågar om ni har en ...
MT: En relation
FL I: En sexuell relation
MT: Det tror jag inte att. .. eller rättare sagt, har han gjort det? Då skulle jag vilja läsa, hur
han har uttryckt sig
FL I: Nej han, han, han frågar ju om, om det, om ni är mer än vänner
MT: Är det så han har uttryckt det?
FL2: Mer än vänner.
FLI: Mer än vänner.
MT: Eem ... jaa vad ska jag svara på det tycker ni? Jaa ... vi var vänner, vi hade sex. För mig
var det en vänskap, vi hade trygghet i varandra och vi hade sex. Men det var en vänskap.
FLl:Mm
FL2: Har du fler såna vänner?
MT: Nej. Men jag har haft.
FL2: Under vilken tid?
MT: Under, efte, före Stefan
FL2: Före Stefan?
MT:Mm

Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Som du säger, det är inte bekräftat. Och knappast troligt. Om man ska tro HD så visste hon ju inte om att affären hade fortsatt så det talar emot att hon fått dessa mejl. De finns inte heller i hennes dator enligt IT-protokollet för HD.
Ja nämen precis, där sa du något
Citera
2020-04-12, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
Han har ju mordhotat dem innan och mödrar brukar göra rätt mycket för att skydda sina barn..

Precis så är det. Och jag tror att LW med sin ansvarskänsla och godhet ville skydda även HD, för att LW verkligen insett vem som slängde ut sina krokar och nät och varför...jag ryser!!

Jag hoppas att LW barn är så stolta över sin mamma som de någonsin kan bli.
Jag är övertygad om att Lena fightades på liv och död för flera personer.
Att han lekte och drog i LW likt en marionettdocka för att styra och hon visste att hennes död var nära.
Vilket mod hon måste haft hur rädd hon än samtidigt var.
Hoppas det kommer något gott ur detta..Lex Lena 🙏🏽
Citera
2020-04-12, 18:46
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Att något "kan ha hänt" bör inte återges som en sanning. HD har i förhör uppgett att hon INTE kände till att relationen fortsatt förrän efter LW brutalt mördats. Och det var SD som berättade det.

F: Har du känslan av att dom träffades under den tiden också eller om du tänker tillbaka på det nu, om dom fortsatte o träffas eller?
V: Ehh .. ja .. jag tror det och jag har fått det bekräftat att dom har fortsatt o träffas. Mm.
F: På vilket sätt har du fått det bekräftat?
V: Av Stefan.
F: Okej. Du har frågat och han har ..
V: Näe han berätta det.
F: Han berättade. När gjorde han det då?
V: Nu när vi var i USA.

Ser man på, det blev en del quality-time på den där USA-resan trots allt...
Citera
2020-04-12, 18:48
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
Om jag förstår det rätt är denne geocachare en av HD:s vänner fortfarande.

Citat:
Ursprungligen postat av Jubbero
Har ingen koll på vad som sägs o tänks i Davidssons kretsar tyvärr.
Kollegor till JG tycks alltmer se hans relation till SD som näst intill underdånig o totalt styrd.

Man bör nog betrakta det hela som ett starkt resultat av Stefans enorma kapacitet att manipulera och dominera de han knutit nära till sig.
Jerry kan uppenbarligen inte ens nu bryta sig ur Stefans grepp.
Jag försvarar verkligen inte JG, utan försöker fåfängt att förstå ngt av hans agerande...

Tack båda för svar (igen). Kan inte begripa varför en vuxen man som JG agerar knähund åt SD, dessutom när han mot andra framstår som lynnig och bufflig (dvs inte ett dugg knähund). Blir konstigt att få ihop när man försöker.

Naivitet och godtrogenhet kan förklara att han står kvar vid vännen SDs sida (nallebjörnsteorin om JG), men lynnigheten och buffligheten samt att det sägs att han liksom andra i Järngänget ska ha uppsökt LWs vänner och uppträtt obehagligt gör att nallebjörnsteorin faller platt. Han framstår inte som en vänlig mes då.

Kan SD ha en hållhake på honom?

Eller är han verkligen så grundlurad och manipulerad att han trots att LW är död ihjälslagen tycker att SD och HD har moralen på sin sida? Han förlåter ett mord, han t o m ursäktar ett mord så att han kan uppträda aggressivt mot offrets vänner men han ursäktar inte en singelkvinnas snedsteg med en gift man? Tala om att sila mygg och svälja kameler. Jag förstår inte heller hans agerande... det är liksom för mycket för att bara vara en schysst kompis agerande. Det finns liksom en dimension till av aggressivitet som känns konstig.

Om C*brio, har jag ju bara hört en del rykten här från tråden men fick inget vidare intryck då han verkade bry sig mer om att bete sig aggressivt mot offrets vänner än att bry sig om att någon han en gång kände blivit ihjälslagen. En underlig prioritering kan tyckas. Men det är väl bra om han är HDs vän ifall hon är oskyldig, vilket jag dock inte tror i dagsläget.
Senast redigerad av Philomena 2020-04-12 kl. 18:53.
Citera
2020-04-12, 18:49
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Just detta att skriva sid 2673-3411.
Det är ju hundratals sidor.
Sid 2673 är messenger till K*ristin....
Ska man typ leta själv?

Nu råkar jag ha läst denna text och som JAG MINNS det, är denna sida inte adresserad till någon person som de andra messengertexterna är (överst på varje sida exv sid 2673: "Kristin Jacobson, 2019-12-20 13:59 diarienr: 5000-K574218-18 "

Därför tror jag att texten är skriven, sparad i L*enas dator men inte skickad.

Varför frågar du mig om det?
Det är ju inte jag som har skrivit det.

Ingen har påstått att det är skickat men det är LW
som har skrivit det.
Tror du att hon ljög?

Edit: s. 2880
Så svårt var det.
Senast redigerad av gloriouslife 2020-04-12 kl. 18:59.
Citera
2020-04-12, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Så säkert om du skrev det.
LW tycks ha förändrats mycket av den fortgående relationen med SD.
Det stod mer att läsa om den positiva LW här i tråden för någon månad sen ..
men just de senaste dagarna har det mycket handlar om hennes negativa
sidor.
Allt har ju en förklaring.
Psykopater vinner man inte över .. De skaffar sig rätt...sedan finns personer som liknar
psykopater för att de är så dristiga och vägrar ge sig och manipulerar sig till det de vill.
Har väl också någon förklaring.
Frågan är var gränsen går.
Enda är att känna sig förlorad och ge sig iväg.Ens energi har använts förgäves.

Om du vill ha svaret på din fråga kan du läsa här:
www.psykopati.se/ kriterier
Citera
2020-04-12, 18:51
Medlem
Jubberos avatar
[quote=StefanDavidsson|71160908]Till och med Hanna hade ju sex med fler än Stefan under deras förhållande.

Ja, för fan.... Det har du rätt i!
Upplysning från Hanna Davidsson i egen hög person....
Undrar hur mästermanipulatören hanterar denna insikt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in