Citat:
Nu kan nog HD känna sig väl så sviken ändå, bara av att de kände till varandra. Att LW vigde dem t.ex. Jag misstänker att SD manipulerat LW till att tro att han inte såg ngn framtid m HD, och att hon sett på paret Ds relation då och räknat ut den. Klart som korvspad att det sårar. ÄNDÅ tror jag att anledningen till att HD ljuger mest är rädsla för vad SD tar sig före när han kommer ut. Det lär han trots allt göra en dag. Vem skyddar HD och flickorna då?
Absolut. Och jag tror också att SD manipulerat HD och LW mot varandra. Jag spekulerar att SD sa till LW att han kände sig ensam och övergiven i äktenskapet med HD då hon var under isen och att LW började tycka synd om honom och att han sedan sa att han ville leva med LW då äktenskapet med HD var över. Mycket möjligt stämmer även TinnaNinna85s vittnesmål i tråden om att HD okejade arrangemanget initialt vilket då gav LW skäl att tro att det hon gjorde var okej samt att relationen med SD var på väg mot äktenskap osv. Och jag spekulerar att SD sa till HD att det han hade med LW bara var sex, att det var för hennes skull, att hennes vite riddare till hjälte behövde få ha sex men att känslorna låg hos henne, att LW bara var drift och inget mer. Jag spekulerar vidare att han sedan efter ett tag sa till HD att LW börjat bli jobbig, att hon inbillat sig löften från hans sida och att hon var psykiskt sjuk då han hela tiden varit tydlig med att han var en gift man. Till LW sa han kanske att det var HD som var psykiskt sjuk och inte begrep att släppa honom men att han snart skulle bli fri från henne och därmed kunde förlova sig med LW.
De motstridiga uppgifterna i tråden om planer på förnyat äktenskap med HD och försoningsresa till USA med HD parallellt med löften om förlovning och förlovningsresa till Kilimanjaro med LW tyder på detta. Med stor sannolikhet så triggade han dem mot varandra och målade in sig i ett hörn mellan två kvinnor som mådde allt sämre tills han gav vika för den ena och mördade den andra.