2020-04-10, 21:24
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Du vet att slasken är material som inte anses relevant i ärendet? Eller tror du att åklagare och polis gömmer undan saker som är till SDs fördel?

Jag vill minnas att åklagaren gjorde klart FUP storlek och även slaskens storlek och uppmanade försvaret att läsa igenom både FUP och slask. Hon erbjöd även längre tid vill jag minnas. Och inget ur slasken togs upp på rättegången. Så så djävla smaskig och talande kan de inte ha varit.
Citera
2020-04-10, 21:27
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Också funderat på detta. Ser att det nämnts nu på sistone flera gånger men har inget minne av att det stått varken i tråd eller i FUP och har följt tråden nästan från början. Kanske en trådsanning av nyare slag inplanterad i tråden nu som en del i att få LW att verka sämre? Det är mycket fulspel i tråden nu så man bör vara försiktig med en del uppgifter. Tror mer att de varit bekanta och grannar bara, inte tighta väninnor. Men kan såklart ha fel och backar direkt om det dyker upp annan bekräftad info.

Jag har heller inte läst att det skulle vara så. Men det lät lite så i ljudfilen vi fick höra idag. Som att HD kände att LW svikit en vän.
Citera
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skovdebosse
Håller med dig till viss del. Tror inte att de flesta här anser HD varit en syndabock för att LW blivit mördad. Finns bara en syndabock och det är mördaren, som duperat och styrt o ställt, manipulerat, ljugit osv.

Jag håller med dig oxå, SD är med allra störtsa sannolikhet mördaren och han har bedragit båda kvinnorna.
Jag kan bara tala för mig själv och det är att hade någon vän bedragit mig med min make/maka så hade jag inte gråtit en skvätt om denne blivit mördad.

Sen är MIN syn på saker å ting den att är man delaktig i fult beteende så kommer man förr eller senare att bli drabbad av samma fula beteende. Inte att det rättfärdigar å bli mördad men när man börjar fula andra så blir man i slutändan fulad själv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Jag vill minnas att åklagaren gjorde klart FUP storlek och även slaskens storlek och uppmanade försvaret att läsa igenom både FUP och slask. Hon erbjöd även längre tid vill jag minnas. Och inget ur slasken togs upp på rättegången. Så så djävla smaskig och talande kan de inte ha varit.
Precis. Och slasken var även den på ca 14 000 sidor. He he - orka gå igenom den. Men åklagaren var mycket tydlig att tid kunde utökas och att advokaten hade tillgång till den och dessutom rådde advokaten att gå igenom den. Inget fusk här inte.
Citera
2020-04-10, 21:28
Medlem
Citat:
Har tänkt i samma banor. Att skilsmässan var en dimridå. Om de är skilda så har inte HD samma motiv att ta livet av LW längre för då är hon ju skild.

Om man redan ifrån första början har följt med detta mordfallet på LW och sedan därefter ha fått tagit del av förundersöknings-protokollet, det vill säga [det] FUP:et samt vad som hänt inom rättegången, så har man fått upptäcka många tidigare utsatta villospår, och att sedan påstå att dessa villospår endast skulle ha berott på tillfälligheter och slumpen, det köper i alla fall inte jag, den saken är väldigt säker.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-04-10, 21:31
Medlem
Citat:
Också funderat på detta. Ser att det nämnts nu på sistone flera gånger men har inget minne av att det stått varken i tråd eller i FUP och har följt tråden nästan från början. Kanske en trådsanning av nyare slag inplanterad i tråden nu som en del i att få LW att verka sämre? Det är mycket fulspel i tråden nu så man bör vara försiktig med en del uppgifter. Tror mer att de varit bekanta och grannar bara, inte tighta väninnor. Men kan såklart ha fel och backar direkt om det dyker upp annan bekräftad info.

Det stämmer, det har jag oxå läst. De har barn i samma åldrar och umgicks på träffar (även med fler mammor) med barnen när de var små har jag för mig. Men några nära väninnor har de aldrig varit.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Eftersom det är "inövat" och överenskommet med Stefan exakt vad hon skall säga så talar hon inte naturligt.
Hon är tvingad att följa manus till punkt o pricka. Hon är tvungen att skydda Stefan, för gör hon inte det så hamnar hon i finkan.
Om Stefan vill så kan han berätta hur involverad Hanna är, och då är det kört. Stefan har fortfarande makten över Hanna. Ett enda samtal med Åsa, Tette eller Mikael så är det kört för Hanna. Och det vet Hanna. Därför skyddar hon Stefan.
Hon gör hellre sig själv till åtlöje än o ha mna i finkan. Jag är 100% säker på att det är så, och jag har tjatat hål i huvudet på Åsa om just det.
Hanna måste in - och vem vet vad som väntar........??

Det förvånar inte mig om det är så.
Hon lät visserligen nyanserad på rösten just när hon berättade om LW:s och hennes sammanträffande med kaffe där LW delgav med detaljer om sitt hemliga intima liv med SD. Förvånansvärt alert just då. Som någon som övervunnit det värsta.
Men samtidigt beter hon sig programmerat som om hon läste facit i allt övrigt i förhör. Nästan riktigt otäckt.
Inget förvånar där.
Senast redigerad av Moschata 2020-04-10 kl. 21:34.
Citera
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Jag har heller inte läst att det skulle vara så. Men det lät lite så i ljudfilen vi fick höra idag. Som att HD kände att LW svikit en vän.

Okej, då förstår jag hur du tänker.

Personligen litar jag inte på HD eller hennes utsagor då jag tror att hon är manipulerad av SD och triggad av denne gentemot LW (liksom LW åt andra hållet mot HD). Men hon kan ju tala sanning också möjligen. LWs vänner vet antagligen så kanske kan bekräftas eller avfärdas i FUP.
Citera
2020-04-10, 21:33
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Det stämmer, det har jag oxå läst. De har barn i samma åldrar och umgicks på träffar (även med fler mammor) med barnen när de var små har jag för mig. Men några nära väninnor har de aldrig varit.

Ja så minns jag det också beskrivet. Skönt för övrigt. Den här soppan är redan nog solkig. Bra att de bara var mer ytligt bekanta.
Citera
2020-04-10, 21:42
Medlem
Citat:
Ja så minns jag det också beskrivet. Skönt för övrigt. Den här soppan är redan nog solkig. Bra att de bara var mer ytligt bekanta.
Nu kan nog HD känna sig väl så sviken ändå, bara av att de kände till varandra. Att LW vigde dem t.ex. Jag misstänker att SD manipulerat LW till att tro att han inte såg ngn framtid m HD, och att hon sett på paret Ds relation då och räknat ut den. Klart som korvspad att det sårar. ÄNDÅ tror jag att anledningen till att HD ljuger mest är rädsla för vad SD tar sig före när han kommer ut. Det lär han trots allt göra en dag. Vem skyddar HD och flickorna då?
Citera
2020-04-10, 21:42
Medlem
Rastades avatar
Citat:
Kan hans skrattande i fel situationer vara en form av vocal tics? Som vid Tourettes?

Här ifrågasätts SDs skrattande - https://dropfiles.org/hsJzAo3l
Citera
2020-04-10, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rastade
Då har han nog som du säger fått frågan vid fler tillfällen.

Han svarade något snabbt med är "ledsen" bakom sin mask. Är det för egen del eller för att hans väninna / älskarinna är mördad?
En retorisk fråga (mycket retorik här).
Undrar om han fått frågan om vem han tror har begått gärningen, under förhör?
Minns att han mumlade något sammanhangslöst svar någonstans , nämnde vagt några ...
men utan tyngd eller fakta. Minns inte om det var i förhör ... eller om någon kompis frågade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in