Citat:
Det här med att JG ringer och tipsar polisen om att söka i HD:s lägenhet när LW var "försvunnen" (har för mig att det var den 18/5) är mysko. Alltså jag kommer inte ifrån att både SD och JG pekat åt Drottningen av minnesluckors håll när det gäller motiv till mordet. Och att hon då fortsatt förhåller sig lojal mot sin (ex-)man är obegripligt..
Att Drottningen är manipulerad är ju klart sedan tidigare. Men borde inte förtrollningen ha släppt när de varit ifrån varandra så lång tid som SD suttit häktad med restriktioner?
Att (ex-)makarna skyddar varandra är den mest logiska slutsatsen och den mest omtalade. Men om SD blir dömd kan läget bli annorlunda har vi talat om. Men på vilket sätt skulle SD kunna snärja sin (ex-)fru så här långt i efterhand? Om det finns t.ex. ett mordvapen i SD:s ägo med Drottningens DNA på så krävs det ju att bara SD vet var det mordvapnet finns. Annars skulle ju Drottning HD kunna städa bort det beviset i så fall. Vad mer kan finnas i bakgrunden som gör att HD:s minne är lika oförklarligt som ett svart hål i rymden?
Om någon har bokmärke på SD:s uttalande så klipp/klistra gärna in det.
Så här tar Drottningen emot beskedet från polisen att JG tidigare pekat åt hennes håll (FL= förhörsledare, MT = den misstänkte):
"FL:Nej... Den I maj eeh förra året då.
MT:Mmh.
FL: Då ringer Jerry till polisen. Och uppmanar polisen att söka igenom din lägenhet efter
Lena.
FL: Visste du om det här?
MT:Nej.
FL: Vad har du för komentar till det?
MT:Ingen.
FL:Ingen?
FL:Nej.Men hur kommer det sig att han gör det? om du känner förtroende för honom, varför
ringer han till polisen?
MT: Har ingen aning.
FL:Nej, du har ingen aning?
MT: Ingen aning om varför han skulle säga en sån sak.
FL:Nej. Uppenbarligen så tror ju han att du kan ha något med det här att göra.
MT:Aah.
FL:Mmh. I alla fall vid det här tillfället om vi säger så.
FL:Mmh. Har ni nån kontakt där dom där dagarna.. om just det här? du och Jerry tänker jag?
MT: Om Lena?
FL: Om din eventuella inblandning?
MT: Om min inblandning?.. Jag tror inte det"
Att Drottningen är manipulerad är ju klart sedan tidigare. Men borde inte förtrollningen ha släppt när de varit ifrån varandra så lång tid som SD suttit häktad med restriktioner?
Att (ex-)makarna skyddar varandra är den mest logiska slutsatsen och den mest omtalade. Men om SD blir dömd kan läget bli annorlunda har vi talat om. Men på vilket sätt skulle SD kunna snärja sin (ex-)fru så här långt i efterhand? Om det finns t.ex. ett mordvapen i SD:s ägo med Drottningens DNA på så krävs det ju att bara SD vet var det mordvapnet finns. Annars skulle ju Drottning HD kunna städa bort det beviset i så fall. Vad mer kan finnas i bakgrunden som gör att HD:s minne är lika oförklarligt som ett svart hål i rymden?
Om någon har bokmärke på SD:s uttalande så klipp/klistra gärna in det.
Så här tar Drottningen emot beskedet från polisen att JG tidigare pekat åt hennes håll (FL= förhörsledare, MT = den misstänkte):
"FL:Nej... Den I maj eeh förra året då.
FL: Då ringer Jerry till polisen. Och uppmanar polisen att söka igenom din lägenhet efter
Lena.
FL: Visste du om det här?
FL: Vad har du för komentar till det?
MT:Ingen.
FL:Ingen?
FL:Nej.Men hur kommer det sig att han gör det? om du känner förtroende för honom, varför
ringer han till polisen?
MT: Har ingen aning.
FL:Nej, du har ingen aning?
MT: Ingen aning om varför han skulle säga en sån sak.
FL:Nej. Uppenbarligen så tror ju han att du kan ha något med det här att göra.
MT:Aah.
FL:Mmh. I alla fall vid det här tillfället om vi säger så.
FL:Mmh. Har ni nån kontakt där dom där dagarna.. om just det här? du och Jerry tänker jag?
MT: Om Lena?
FL: Om din eventuella inblandning?
MT: Om min inblandning?.. Jag tror inte det"
Tydligen var det inte helt främmande för honom att SD och HD kunde vara inblandade på något sätt.
SD var hem till JG på mordkvällen och kollade av trappen, kan SD ha planterat ett litet frö där... kanske att HD var så trött på LW och att han var orolig om vad som kan hända? (HD verkar inte direkt förvånad över att JG drar in henne som ev inblandad och att LW kanske kan finnas i det huset).
Det var ju HD som hade största orsaken att önska LW åt pepparn, kanske kom hon och SD överens om att SD fixar eländet och att det är bättre att HD blir den mest misstänkte. Hon håller sig hemma så inga bevis/spår går att få fram från MP (från HD). Något gick inte som tänkt där när LW:s anhöriga kontaktade SD och han blev den som fick ta första "smällen".
Spekulation: Kan SD/HD kommit överens om att LW skulle få sig en ordentlig näsbränna innan de for till USA? Därav HD:s uttalande "jag önskar hon är död" (när hon inte borde känna till vad som hänt).
Är det någon som uppmärksammat om HD/SOA fortsatt med sitt umgänge med JG efter att HD fått reda på JG:s tips till polisen (att söka i HD:s hus)? Borde vara efter att HD satt i kurran början av augusti 19.