2020-04-12, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
Alltså jag kommer inte ifrån att både SD och JG pekat åt Drottningen av minnesluckors håll när det gäller motiv till mordet. Och att hon då fortsatt förhåller sig lojal mot sin (ex-)man är obegripligt..
Att Drottningen är manipulerad är ju klart sedan tidigare. Men borde inte förtrollningen ha släppt när de varit ifrån varandra så lång tid som SD suttit häktad med restriktioner?
Att (ex-)makarna skyddar varandra är den mest logiska slutsatsen och den mest omtalade. Men om SD blir dömd kan läget bli annorlunda har vi talat om. Men på vilket sätt skulle SD kunna snärja sin (ex-)fru så här långt i efterhand? Om det finns t.ex. ett mordvapen i SD:s ägo med Drottningens DNA på så krävs det ju att bara SD vet var det mordvapnet finns. Annars skulle ju Drottning HD kunna städa bort det beviset i så fall. Vad mer kan finnas i bakgrunden som gör att HD:s minne är lika oförklarligt som ett svart hål i rymden?

Om någon har bokmärke på SD:s uttalande så klipp/klistra gärna in det.
Så här tar Drottningen emot beskedet från polisen att JG tidigare pekat åt hennes håll (FL= förhörsledare, MT = den misstänkte):

"FL:Nej... Den I maj eeh förra året då.
MT:Mmh.
FL: Då ringer Jerry till polisen. Och uppmanar polisen att söka igenom din lägenhet efter
Lena.
FL: Visste du om det här?
MT:Nej.
FL: Vad har du för komentar till det?
MT:Ingen.
FL:Ingen?
MT:Nej.
FL:Nej.Men hur kommer det sig att han gör det? om du känner förtroende för honom, varför
ringer han till polisen?
MT: Har ingen aning.
FL:Nej, du har ingen aning?
MT: Ingen aning om varför han skulle säga en sån sak.
FL:Nej. Uppenbarligen så tror ju han att du kan ha något med det här att göra.
MT:Aah.
FL:Mmh. I alla fall vid det här tillfället om vi säger så.
FL:Mmh. Har ni nån kontakt där dom där dagarna.. om just det här? du och Jerry tänker jag?
MT: Om Lena?
FL: Om din eventuella inblandning?
MT: Om min inblandning?.. Jag tror inte det"
Det här med att JG ringer och tipsar polisen om att söka i HD:s lägenhet när LW var "försvunnen" (har för mig att det var den 18/5) är mysko.

Tydligen var det inte helt främmande för honom att SD och HD kunde vara inblandade på något sätt.

SD var hem till JG på mordkvällen och kollade av trappen, kan SD ha planterat ett litet frö där... kanske att HD var så trött på LW och att han var orolig om vad som kan hända? (HD verkar inte direkt förvånad över att JG drar in henne som ev inblandad och att LW kanske kan finnas i det huset).

Det var ju HD som hade största orsaken att önska LW åt pepparn, kanske kom hon och SD överens om att SD fixar eländet och att det är bättre att HD blir den mest misstänkte. Hon håller sig hemma så inga bevis/spår går att få fram från MP (från HD). Något gick inte som tänkt där när LW:s anhöriga kontaktade SD och han blev den som fick ta första "smällen".

Spekulation: Kan SD/HD kommit överens om att LW skulle få sig en ordentlig näsbränna innan de for till USA? Därav HD:s uttalande "jag önskar hon är död" (när hon inte borde känna till vad som hänt).

Är det någon som uppmärksammat om HD/SOA fortsatt med sitt umgänge med JG efter att HD fått reda på JG:s tips till polisen (att söka i HD:s hus)? Borde vara efter att HD satt i kurran början av augusti 19.
Citera
2020-04-12, 08:03
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
s. 135
s. 136
s. 137
https://www.jottacloud.com/p/tyb3h5fnqkplkf7sptyxmwl6/_54672473ccd84ace87f9174ca89c0b8a_14744946f6a55bdd 6a7bffddcc5b914d783/thumbs/@@147:12098da118938afde4d6cc846d9aa3ca
Den polisen har ingen trovärdighet alls.
Han måste vara rätt bra vän med SD om han hjälper till att bära in ett spa-bad.
Sedan sprider han ut ryktet att hon kallas för porrpastorn.
Det är en katastrof för utredningen att han har deltagit i undersökningen när han så uppenbart tar parti för SD, som är misstänkt för mord.
Kan det vara därför viss information är borta och inte går att få fram?
Åklagaren borde nog kolla vad den polisen har för sig och vad han skriver på Flashback.
Citera
2020-04-12, 08:04
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Men en jouråklagare är väl också en åklagare?

Vem har påstått att det var Hiding som ville bli lämnad i fred?
Det påstods inte rakt ut men syftet verkade vara att vi skulle relatera det till fallet vi diskuterar.
På vilket sätt tycker du att en jouråklagares kommentar vid ett tillfälle har någonting att göra med det här fallet?
Citera
2020-04-12, 08:07
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Det här med att JG ringer och tipsar polisen om att söka i HD:s lägenhet när LW var "försvunnen" (har för mig att det var den 18/5) är mysko.

Tydligen var det inte helt främmande för honom att SD och HD kunde vara inblandade på något sätt.
Att han ringde polisen och bad dem kolla HD har jag tolkat som ett försök att leda bort misstankarna från SD, hans stora idol (eller möjligen älskare).

Om han är så moralisk som han vill ge sken av och om han har så mycket emot otrohet så borde han ha tagit HD:s parti när otroheten kom fram. Men uppenbarligen gjorde han inte det.
Citera
2020-04-12, 08:29
Medlem
Citat:
Ja, det är kvinnorna som accepterar och
möjliggör att männen beter sig som svin
emot dem.
Jaha... Det är HDs fel att SD var otrogen, hon borde ha gjort som Jerry Hall.
Jerry Hall fick frågan hur hon kunde få en man som Mick Jagger att hålla sig trogen.
Det är enkelt, svarade hon, har man 15 minuter till övers så ger man honom en avsugning.
Citera
2020-04-12, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Att han ringde polisen och bad dem kolla HD har jag tolkat som ett försök att leda bort misstankarna från SD, hans stora idol (eller möjligen älskare).

Om han är så moralisk som han vill ge sken av och om han har så mycket emot otrohet så borde han ha tagit HD:s parti när otroheten kom fram. Men uppenbarligen gjorde han inte det.
Frågan kvarstår dock... LW var vid tiden han ringde och tipsade polisen ang HD endast försvunnen (har för mig att polisen dessutom tyckte att han var påstridig i sitt samtal sent på kvällen).

Vad fick JG att överhuvudtaget att tipsa om sin vän HD? Något låg bakom och jag tänker att SD sådde ett frö ang HD när han var hos JG på mordkvällen. Vad fick honom annars att misstänka sina vänner vid den tidpunkten? Var det något som SD/HD/JG pratat om att det vore skönt om LW försvann?

Och varför skrek inte HD rakt ut när hon i förhör får reda på att hennes vän har tipsat om att söka i hennes lägenhet?
Senast redigerad av Tufsankatt 2020-04-12 kl. 08:52.
Citera
2020-04-12, 09:04
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Det står inget om att trädgårdsväxter klipptes ner överhuvudtaget som jag har läst. Återigen, påstår du något som en sanning får du allt ge en källa. Oavsett vem man försvarar...

Nu var det inte jag som lade ut detta ang buskarna, det var Gloriouslife 11/4 kl 20.42 aktb 168 del D s 3238.

Om du läser lite tillbaka i tråden innan du hoppar på mig då framkommer det vem som lade ut detta.
Citera
2020-04-12, 09:10
Medlem
Citat:
För er som tror att LW hade lämnat kyrkan:

Läses nerifrån och upp.

s. 1614-1617

https://www.jottacloud.com/p/tyb3h5fnqkplkf7sptyxmwl6/_54672473ccd84ace87f9174ca89c0b8a_14744946f6a55bdd 6a7bffddcc5b914d783/thumbs/@@147:7ecba29748483e73d5b6f6b695bf6c2f
Ingen har sagt att hon lämnat kyska och församling, enbart pastorsämbetet. Vad driver dig med denna häxjakt på LW? Hon är död.
Citera
2020-04-12, 09:13
Medlem
Citat:
s. 135

s. 136

s. 137

https://www.jottacloud.com/p/tyb3h5fnqkplkf7sptyxmwl6/_54672473ccd84ace87f9174ca89c0b8a_14744946f6a55bdd 6a7bffddcc5b914d783/thumbs/@@147:12098da118938afde4d6cc846d9aa3ca
Kanske var den video SD spelade in i smyg? Han kanske sa senare till folk att det var på hennes initiativ, kanske rentav var han som myntade ”Porrpastorn”? Ytterligare sinnessjuka brott på hans lista förresten, kränkande fotografering och allt vad det innebär.
Citera
2020-04-12, 09:24
Medlem
Citat:

Högst sannolikt älskare ja.

På riktigt.. Vilken vuxen heteroman levande i en relation, låter sig styras så totalt av en annan heteroman? Skickar nakenbilder när de kissar och bajsar? Hugger de två kvinnor som vill ha ens ”kompis” i ryggen utan att blinka? Smyger omkring i hans hus med ficklampa för att grannar inte ska se? Försätter sig i risken att hamna i fängelse, för en ”kompis” som är misstänkt för mord? Som man vet sysslat med mordhot av både vuxna och barn, stalking av flertal personer, kvinnomisshandel, geo-fusk osv osv osv..?

Newsflash: DET HÄNDER INTE! De var älskare, högst sannolikt.

Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Frågan kvarstår dock... LW var vid tiden han ringde och tipsade polisen ang HD endast försvunnen (har för mig att polisen dessutom tyckte att han var påstridig i sitt samtal sent på kvällen).

Vad fick JG att överhuvudtaget att tipsa om sin vän HD? Något låg bakom och jag tänker att SD sådde ett frö ang HD när han var hos JG på mordkvällen. Vad fick honom annars att misstänka sina vänner vid den tidpunkten? Var det något som SD/HD/JG pratat om att det vore skönt om LW försvann?

Och varför skrek inte HD rakt ut när hon i förhör får reda på att hennes vän har tipsat om att söka i hennes lägenhet?
Ah nä.. Detta ser inte så bra ut för HD och JG.
Citat:
Ursprungligen postat av anniesbrev
Jerry Hall fick frågan hur hon kunde få en man som Mick Jagger att hålla sig trogen.
Det är enkelt, svarade hon, har man 15 minuter till övers så ger man honom en avsugning.
Haha bra anekdot, tack!
Senast redigerad av Amanda.Schulman 2020-04-12 kl. 09:29.
Citera
2020-04-12, 09:26
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:

Har du källa på det eller fantiserar du bara
som vanligt?
Senast redigerad av gloriouslife 2020-04-12 kl. 09:32.
Citera
2020-04-12, 09:30
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anniesbrev

Det skrev jag inte.
Jag skrev att det är kvinnorna som
accepterar och möjliggör dessa
otrogna mäns beteende.
Frun och älskarinnan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in