Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2020-04-12, 11:37
Medlem
Vansterpartiets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
Bara en massa män i denna tråd som diskuterar kalorier. Jag som kvinna gick upp i vikt av p-piller för jag mådde inte bra utav dem. Jag visste inte då att det var p-pillret som var orsaken till min trötthet och ökat sug av kolhydrater för det kom smygandes. När jag slutade med dem gick jag ner i vikt med lätthet.
Nej du gick inte upp i vikt av p-piller, du gick upp pga ett sug efter kolhydrater som du fick av p-pillrena. Det är helt skilda saker, en person med högre självdisciplin hade klarat av att stå emot suget och således inte ökat i vikt. Det är fortfarande alltid kalorier in jämfört med kalorier utnyttjade som gäller.
Citera
2020-04-12, 11:40
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vansterpartiet
Nej du gick inte upp i vikt av p-piller, du gick upp pga ett sug efter kolhydrater som du fick av p-pillrena. Det är helt skilda saker, en person med högre självdisciplin hade klarat av att stå emot suget och således inte ökat i vikt. Det är fortfarande alltid kalorier in jämfört med kalorier utnyttjade som gäller.
"p-pillret som var orsaken till min trötthet och ökat sug av kolhydrater" < Du missade det.
Dryg kommentar av någon som inte vet vad hormoner kan ställa till med.
Citera
2020-04-12, 11:41
Medlem
Citat:
Bara en massa män i denna tråd som diskuterar kalorier. Jag som kvinna gick upp i vikt av p-piller för jag mådde inte bra utav dem. Jag visste inte då att det var p-pillret som var orsaken till min trötthet och ökat sug av kolhydrater för det kom smygandes. När jag slutade med dem gick jag ner i vikt med lätthet.

Maten i dag är annorlunda. Jag har försökt att hitta ett bröd utan socker/sirap att ha till frukost (äter inte bröd på resten av dagen) och det finns i princip inte! Äter inte blodpudding men köpte hem en för variations skull och den var så sötsliskig! Det är socker i all mat så det är inte konstigt att folk går upp i vikt.
Även om jag idag lagar mycket av min mat från grunden så är råvarorna inte bra längre även om man köper eko. Allt är gmo, mycket innehåller soja som är hormonstörande för både män och kvinnor, och snabbväxande för ökad vinst och det betyder att det innehåller mer socker och mindre näring. Många med sämre näringsupptag (som kan vara av olika orsaker) kommer därför att äta mer och därmed öka i vikt.

Att medelvikten gått upp i Sverige och i väst har fler orsaker.
jaså du , hört talas baka egen bröd,pannkakor osv 😜
Citera
2020-04-12, 11:44
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hddv1
jaså du , hört talas baka egen bröd,pannkakor osv 😜
Om du läste mitt inlägg så skrev jag att allt är gmo vilket innebär att allt du lagar från grunden ändå inte är speciellt bra, fast man utesluter socker.
Citera
2020-04-12, 11:44
Medlem
Vansterpartiets avatar
Citat:
"p-pillret som var orsaken till min trötthet och ökat sug av kolhydrater" < Du missade det.
Dryg kommentar av någon som inte vet vad hormoner kan ställa till med.
Går man upp i vikt av ett "ökat sug"? Var det p-pillrena som stoppade i dig maten eller var det du själv?

Salt gör mig sugen på läskeblask men jag kommer inte sitta och skylla på att saltet gör mig fet.
Citera
2020-04-12, 11:46
Medlem
Citat:
Om du läste mitt inlägg så skrev jag att allt är gmo vilket innebär att allt du lagar från grunden ändå inte är speciellt bra, fast man utesluter socker.
Ja jag förstår precis , alltid nån annans fel 😜
Citera
2020-04-12, 11:56
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Går man upp i vikt av ett "ökat sug"? Var det p-pillrena som stoppade i dig maten eller var det du själv?

Salt gör mig sugen på läskeblask men jag kommer inte sitta och skylla på att saltet gör mig fet.
Du vet att salt gör dig läsksugen. Jag visste inte då att p-piller orsakade min trötthet, håglöshet och kolhydratsug.

Citat:
Ursprungligen postat av Hddv1
Ja jag förstår precis , alltid nån annans fel 😜
Vänsterländska mäns sperma är lika dålig som 70åriga gubbars. Varför? Säkert flera orsaker och delvis maten som är full av soja (östrogen) och e-nummer. Bara för att du inte är tjock betyder det inte att du är hälsosam. Folk blir påverkade på olika sätt. Att sitta som barnungar och skrika tjockis är bara löjligt. Ingen är intresserad av vad som hänt som gjort att så många mår sämre på olika sätt tydligen.
Citera
2020-04-12, 12:01
Medlem
Vansterpartiets avatar
Citat:
Du vet att salt gör dig läsksugen. Jag visste inte då att p-piller orsakade min trötthet, håglöshet och kolhydratsug.
Irrelevant. Pillrena hade biverkningar, viktökning var inte en av dem.
Citera
2020-04-12, 12:03
Medlem
Tropicmadnesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sidsix
Nuförtiden finns som på ena kanten människor som är väldigt hälso och utseendefixerade till den grad dom bygger hela sin identitet på det.

Sen finns det också dom som har kroppsbyggning som hobby och gillar att träna och må bra, de som blir duktiga inom ämnet/genetisk lottade kan även bli influensers som kan tjäna pengar på att scama idioter på värdelösa träningsprogram eller dieter som KETO eller Periodisk fasta.
Citera
2020-04-12, 12:09
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Irrelevant. Pillrena hade biverkningar, viktökning var inte en av dem.
Nej, det är högst relevant eftersom det var orsaken till den ökade hungern. Men jag inser att det här är ytterligare en "hata svenska kvinnor" tråd av cucks så det är nog ingen idé at diskutera olika orsaker till varför folk mår dåligt och går upp i vikt.
Citera
2020-04-12, 12:21
Medlem
Tropicmadnesss avatar
Citat:
Nej, det är högst relevant eftersom det var orsaken till den ökade hungern. Men jag inser att det här är ytterligare en "hata svenska kvinnor" tråd av cucks så det är nog ingen idé at diskutera olika orsaker till varför folk mår dåligt och går upp i vikt.

Folk har ju misshandlat ordet cuck så dom inte förstår innebörden längre. Feta suggor i yogabyxor med vidriga bakdelar har ju blivit framcurlade av cucks, så jag misstänker att de som uttrycker sina missnöjen i tråden är motsatsen till cucks.
Citera
2020-04-12, 12:40
Medlem
nidbilds avatar
Det som hänt är den ultra feministiska vänsterrörelsen, där kvinnor hatar män och blir allt fetare och konstigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in