Flashback bygger pepparkakshus!
2020-04-11, 23:13
Medlem
Tropicmadnesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epp1e
Idén är att fettlagring, d.v.s. vad du kallar "gå upp i vikt" om jag förstår dig rätt, kräver en massa grejer, som börjar med insulin och lipasenzymer

Nej det ända som avgör om du går upp eller ner i vikt är hur mycket energi du stoppar i dig och hur mycket du gör av med, ju mer muskelmassa du har på din kropp desto mer kalorier kan du trycka i dig för att muskler kräver mer energi.

Sen finns det olika teorier angående att vissa har "snabbare" metabolism än andra men jag tror mycket härstammar i hur atletisk du varit sen barnsben samt hur mycket muskelmassa du har på kroppen. Klart att en person på 185cm med 85 kilo kroppsvikt med mycket muskelmassa bränner mer kalorier utan träning än en person med 185cm 85kilo som är överviktig utan muskelmassa bränner.
Citera
2020-04-12, 00:18
Medlem
volvo 240s avatar
Det brukar ju ofta vara feminister som ser ut såhär så.. Vad som hände, feminism hände. Septumpiercingar är nog fan bland det mest oattraktiva som finns, fast de kanske vill komplettera gris-looken.
Citera
2020-04-12, 00:20
Medlem
Amadeusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tropicmadness
Nej det ända som avgör om du går upp eller ner i vikt är hur mycket energi du stoppar i dig och hur mycket du gör av med, ju mer muskelmassa du har på din kropp desto mer kalorier kan du trycka i dig för att muskler kräver mer energi.

Sen finns det olika teorier angående att vissa har "snabbare" metabolism än andra men jag tror mycket härstammar i hur atletisk du varit sen barnsben samt hur mycket muskelmassa du har på kroppen. Klart att en person på 185cm med 85 kilo kroppsvikt med mycket muskelmassa bränner mer kalorier utan träning än en person med 185cm 85kilo som är överviktig utan muskelmassa bränner.
Jag tror att dieterna leder till att folk stoppar i sig färre kalorier än normalt. Inte att kroppen tar upp energin på annorlunda sätt. Ja äter man kött, smör och fett så får man i sig färre kalorier generellt än tunga kolhydrat-måltider. Trots att fett innehåller mer energi per gram.

Människor har inte förmågan att inse detta, utan tror att det är något magiskt med kosten.
Citera
2020-04-12, 00:32
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Ja det stör mig eftersom det är en effekt av att judemedia promotar negerattribut för vita kvinnor. De vill att vita kvinnor ska locka till sig negerhannar med hjälp av dessa utstående negerfläskrövar och negerfläskläppar (ankläppar/duckface) och blanda bort sina vita gener med dem. På så vis hoppas dessa näsvarelser att den europeiska genpoolen degenereras och förstörs så att vi aldrig mer ska kunna utmana deras maktställning (såsom tex. tyskarna gjorde).
Dessa fläskrövar har de fått för att negrerna lagrar fett på ett helt annat sätt än oss vita pga hur de har utvecklats i Afrika där det kunnat va¨ra långt, bårde kronologiskt och avståndsmässigt mellan ordentliga måltider. Därav så är ju ca 85% av negresserna i USA överviktiga. För inte har du väl sett afrikanska stamkvinnor med övervikt och stora fläskrövar? Personligen så tycker jag det är väldigt få med stora bakar som ser bra ut i tex stringtrosor. Ofta ser det ju bara förjävligt ut. Och juden borde ju försöka få även kineser och japaner att fläska till sig om de nu inte vill att någon annan ska kunna utmana dom.
Citera
2020-04-12, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WoodyLongschlong
Ja, som rubriken lyder.. Varför har svenska tjejer blivit så feta? Rövarna ser ut som ett godsfartyg och knullhandtagen hänger ner till marken.

Vad har hänt??

Det som hänt är att svennebrudar inte är relations-material o tog nog slut för 15 år sedan. Hjärntvättade, icke tänkande, fulla av bokstavskombinationer (utom I&Q), o har en massa issues, diverse psykiska problem... alltid nåt kaos med svennebrudar.. därför kan de gott hålla sig till kaos-folk och inte göra sig besvär.

Undras bara när svennebanan killar ska vakna o hålla sig borta från Svenne-kaos-brudar..
Citera
2020-04-12, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Muskler väger mer än fett därför har män överlag högre BMI än kvinnor.

Hoppas du inte för en sekund tror att ovanstående välkända fakta ändrar ett endaste dugg på vad jag skrev.

Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Även om det på ett lömskt sätt används för att undergräva ett annat folks existens?

Bara en patetisk och självutplånande rikscuck tycker det är något fint att utplåna sin egen ras.

Snälla, utveckla lite hur detta lömska går till och hur man förmår folk av olika "ras" att para sig mot deras egna vilja?
Ett gott skratt är aldrig fel....
Citera
2020-04-12, 02:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tropicmadness
Seriöst håll käften och sluta sprid felaktig information, att folk fortfarande tror att fasta eller ketogen diet spelar någon är ju fan skrattretande. Fan va chill kan jag leva på kött och bea och äta 4000 kalorier per dag och gå ner i vikt.

DET ÄNDA SOM SPELAR ROLL OM DU GÅR UPP ELLER NER I VIKT ÄR ANTALET KALORIER DU ÄTER OCH HUR MYCKET ENERGI DU FÖRBRUKAR.

Är det fler muppar här som tror att de kan övervinna termodynamiken?

https://www.youtube.com/watch?v=HgLa5MoWTAg&t=344s

Ja, energi i form av kalorier in jämfört med energi ut avgör viktminskning/ökning. Har du jämvikt på t ex 1 500 kalorier kan du hålla dig smal på kött och bea. Det spelar ingen roll vad du äter så länge du håller dig inom 1 500 kalorier. Däremot kommer du efter ett tag att bli sjuk av bristsjukdomar med den kosten. Kroppen behöver vitaminer, mineraler och antioxidanter för att överleva i längden. Konsten är att få i sig allt detta på 1 500 kalorier.
Citera
2020-04-12, 03:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simplyred
Vad händer med er svenska män som blir så tjocka då?

Tror dock att många dricker energi drycker och äter dåligt.

Det är inte ett kausalt led som resulterar i övervikt; jag både äter dåligt och dricker energidryck (och trycker i mig rätt rejäla mängder droger), men min fysik är någorlunda normal. Rör man bara på sig måttligt uppstår inga problem, men det är här det brister hos många, och det är inte, som TS vill göra gällande, ett "svenskt" problem - om något ser jag fler feta svartskallar än svennar, även om övervikten breder ut sig bland alla raser.
Citera
2020-04-12, 07:42
Medlem
grodafets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Det brukar ju ofta vara feminister som ser ut såhär så.. Vad som hände, feminism hände. Septumpiercingar är nog fan bland det mest oattraktiva som finns, fast de kanske vill komplettera gris-looken.
Dessa gamla häxor har lurat i sina barn att det är fysiskt attraktivt att se ut som en kossa med ring i näsan. Allt för att de sen ska växa upp bittra och "odoppade", precis som dem. Sen återupprepas det.
Citera
2020-04-12, 08:30
Medlem
Tropicmadnesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amadeuss
Jag tror att dieterna leder till att folk stoppar i sig färre kalorier än normalt. Inte att kroppen tar upp energin på annorlunda sätt. Ja äter man kött, smör och fett så får man i sig färre kalorier generellt än tunga kolhydrat-måltider. Trots att fett innehåller mer energi per gram.

Människor har inte förmågan att inse detta, utan tror att det är något magiskt med kosten.

Nej du har fel igen...

Du kan äta betydligt större volym mat för samma kalorimängd om du grönsaker och kolhydrater än bara fett och protein.

Ta ruccola t.ex

Ruccola innehåller 18 kalorier per 100 gram, jämnför du med lax som innehåller 208 kalorier per 100 gram så betyder det att du kan äta över 1 kilo ruccola för att få samma kalorier, jag tror inte äns det är möjligt att förtära så stor mängd ruccola i en sittning...

Volym och mängd är det viktigaste för viktnedgång och att vara mätt..
Citera
2020-04-12, 10:17
Medlem
15minFames avatar
Bara en massa män i denna tråd som diskuterar kalorier. Jag som kvinna gick upp i vikt av p-piller för jag mådde inte bra utav dem. Jag visste inte då att det var p-pillret som var orsaken till min trötthet och ökat sug av kolhydrater för det kom smygandes. När jag slutade med dem gick jag ner i vikt med lätthet.

Maten i dag är annorlunda. Jag har försökt att hitta ett bröd utan socker/sirap att ha till frukost (äter inte bröd på resten av dagen) och det finns i princip inte! Äter inte blodpudding men köpte hem en för variations skull och den var så sötsliskig! Det är socker i all mat så det är inte konstigt att folk går upp i vikt.
Även om jag idag lagar mycket av min mat från grunden så är råvarorna inte bra längre även om man köper eko. Allt är gmo, mycket innehåller soja som är hormonstörande för både män och kvinnor, och snabbväxande för ökad vinst och det betyder att det innehåller mer socker och mindre näring. Många med sämre näringsupptag (som kan vara av olika orsaker) kommer därför att äta mer och därmed öka i vikt.

Att medelvikten gått upp i Sverige och i väst har fler orsaker.
Senast redigerad av 15minFame 2020-04-12 kl. 11:04.
Citera
2020-04-12, 11:30
Medlem
Jag tror att båda extremerna har blivit fler och dom i mitten har blivit färre.
Kollar man någon gammal journalfilm är dom flesta ganska normalbyggda förutom någon enstaka som kanske genetiskt har väldigt lätt att lägga på sig. Folk tänkte inte på det så mycket utan man åt det som fanns och rörde på sig om man ville det eller hade fysiskt jobb.

Nuförtiden finns som på ena kanten människor som är väldigt hälso och utseendefixerade till den grad dom bygger hela sin identitet på det.
På andra kanten finns dom som inte bryr sig eller förstår eller har självdisciplin ta hand om sin kropp.
Idag med oändlig tillgång på alkohol, läsk, sötsaker och skräpmat i stora portioner dygnet runt lägger dessa på sig rejält.
Senast redigerad av sidsix 2020-04-12 kl. 11:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in