• 4
  • 5
2020-04-11, 22:48
Medlem
StraightShooters avatar
Mitt lokala drivs av en grek ven om det finns mrkare nationaliteter som jobbar dr. Vitare blir det nog inte i dagens samhlle tyvrr...
Citera
2020-04-11, 22:55
Medlem
beaver_ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pladd3r
Har ni ngon sdan dr ni bor? Om inte, varfr? Kan inte svenskar gra bra pizza?

Dr jag bor gs alla pizzerior av araber och turkar, frutom en som gs av ngon jugge.
Jod det finns allt svenskar men de r slsynta, vet en och han var bra fr det var bra ktt och inget "hemmaslaktat fr" p arabiskt vis.
Vldigt f av Thai restaurangerna drivs av Thailndare, det r allt frn indoneser till folk frn Vietnam som grejar maten.

S fenomenet gller vl inte bara pizzor.
Citera
2020-04-11, 22:57
Medlem
TheBusters avatar
Hr r 1 http://pizzeriabyssan.se/om/

Citat:
Carl-Harry Lindell fick sin utbildning av en italiensk pizzamstare 1973. Efter 6 r som pizzabagare startades Pizzeria Byssan AB 1979 p Grbo Torg i Visby. 2004, 25 r senare, sldes restaurangverksamheten och Byssans Take Away ppnade p Humlegrdsvgen i Visby.

Byssan Take Away driver vanlig avhmtning samt bakar butikspizzor som sljs till samtliga Visbys livsmedelsbutiker, ICA, COOP och bensinstationer m.m.

Idag drivs Byssans Take Away som ett familjefretag av Carl-Harry, fru Annika och sonen Daniel. Pizzeria Byssan AB r idag gotlands ldsta pizzeria och har ppet ret runt med snart 40 r med samma gare och mer n 40 rs erfarenhet som pizzabagare.

Vlkomna nskar familjen Lindell!
Citera
2020-04-11, 23:08
Medlem
Det fanns en finne som drev en pizzeria fr lnge sen hr i trakten. Ganska hyfsad kvalit p maten d...
Citera
2020-04-11, 23:49
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HotGirl69
Det r en jvligt bra frga faktiskt, jag har definitivt sett det men det handlar nstan alltid om en lite mer ''upscale'' restaurang som rkar servera pizza ocks, kan inte komma p ngon just nu (vi skyller det p grllet) men ska tnka lite p vart jag sg det sist.

Sen s har ju Hassan och Usman i regel bttre entreprenrsanda n Ola-Conny och Bjrn s det kan vara en halv frklaring kanske.

M bst
Bra pizza dr
http://www.granogbg.se
Citera
2020-04-11, 23:57
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HotGirl69
Sen s har ju Hassan och Usman i regel bttre entreprenrsanda

"Entreprenrsanda" ska hr utlsas som: matfusk och skattefusk.

De enda svenska pizzeriorna r hipsterpizzerior i storstderna (oftast vldigt bra) eller ngon restaurang med vedugn, som faktiskt finns lite hr och dr i landet. De typiska invandrarpizzorna ("juggepizzor" eller "svennepizzor", typ kebabpizza med flottig ost, pommes och bea) grs inte av svenskar ngonstans i landet.
Citera
2020-04-12, 02:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
Bra pizza dr
http://www.granogbg.se

Ser jvla nice ut mste prva dom nsta gng de br av till gtet
Citera
2020-04-12, 02:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
"Entreprenrsanda" ska hr utlsas som: matfusk och skattefusk.

De enda svenska pizzeriorna r hipsterpizzerior i storstderna (oftast vldigt bra) eller ngon restaurang med vedugn, som faktiskt finns lite hr och dr i landet. De typiska invandrarpizzorna ("juggepizzor" eller "svennepizzor", typ kebabpizza med flottig ost, pommes och bea) grs inte av svenskar ngonstans i landet.

Kanske, men hur mnga smfretagare fuskar inte med skatt i ngon utstrckning? Och jag har aldrig blivit sjuk trots alla pizzor jag drpt, s lnge dom inte runkar i ssen skiter jag faktiskt i vilket men det fr vl st fr var och en.

Nej det kan bra stmma, tror skert nn gr det men i regel r det nog frdelat p sttet du beskriver, dock aldrig smakat en hipsterpizza som varit vrd sitt pris n men har kanske bara haft otur.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in