2020-04-11, 23:32
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milosebic
Du stavar verkligen som en kratta. Särskriver gör du också. Det är beklämmande att en vuxen (?) man uttrycker sig så illa. Och att du skulle vara antingen forskare, processor eller doktor vet vi ju redan hur det ligger till med. Du borde skämmas.

Skriver pp telefoner och använder google translate när jag inte orkar byta bokstäver, tror nog du förstår vad jag skriver...
Svenska är inte mitt första andra eller tredje språk för den delen

Mvh
Dr. Jeff
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tku01
Fattar jag? Det är väl en väldigt lätt graf att förstå.
Därför frågar jag igen. Hur många gånger har nån idiot slängt sig med siffran 114 i denna tråd? Du behöver inte räkna efter. Det är många.
Därför behöver man flytta dom till rätt dödsdag.
Annars kommer ju alarmisterna bli utom sig av glädje när siffran 300 kommer på tisdag.
Men, se, den siffran är utspridd på 5 dagar.
Den glädjedagen med 300 döda på ett dygn får dom vänta ett tag till på.
Sjukt beteende för övrigt. Att längta efter höga dödssiffror för att få rätt. Tro mig. Dom längtar.

Säg efter mig: alarmister vill inte ha höga dödssiffror
Upprepa tills du fattar. Kan ta ett tag. Men det är därför alarmisterna finns.

Först tyckte jag det var konstigt att du valde förnekarnas sida, troll som du är. Men rätt snabbt insåg man att ni väljer den sida som orsakar mest skada. Ni frodas på döda precis som en gängkriminell. Humor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Sverige är bäst på dödsstatistik sa Tegnell här om dagen 😉
Vi har ju " bara" ca 900 döda säger de som tillber Stefan och Tegnell.
När dödssiffror överstiger 1500 är Stefan och Tegnell ännu duktigare.
Även om tiotusen skulle dö så skulle de människorna säga. Det är " bara" tiotusen.

Nu menade i och för sig Tegnell att vi är bland de bästa på att FÖRA dödsstatistik, vilket vi är, då vi snabbt kan samköra personnummer med adresser osv.
Citera
Medlem
milofos avatar
Citat:
Även om tiotusen skulle dö så skulle de människorna säga. Det är " bara" tiotusen.

Räknar kallt med att man börjar beskylla Italien och Tyskland med flera för att vara Nordkorea-regimer med stora mörkertal när/om vi når tiotusen döda här i Sverige. Eventuellt att man börjar tjata om Putin och "ryska troll". Watch this space.
Citera
2020-04-11, 23:33
Medlem
Haloumis avatar
Kuriosa om USA.

"I USA har nu 20 071 personer nu dött till följd av coronaviruset. För första gången i landets historia har nu alla stater utlyst katastroftillstånd. "

Riksmedia och CNN
Citera
Medlem
BonerBatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Du kanske borde ta och läsa artikeln jag citerade ur i sin helhet. Det är en brittisk artikel som faktiskt ger stöd för den svenska linjen vad gäller just skolorna. Eller läs åtminstone det jag citerade:

“We know from previous studies that school closures are likely to have the greatest effect if the virus has low transmissibility and attack rates are higher in children. This is the opposite of Covid-19,” said thereview’s lead author, Prof Russell Viner, of UCL Great Ormond Street Institute of Child Health.

De säger alltså att skolstängning fungerar för smittämnen som inte sprids lätt (has low transmissibility) och som drabbar barn kraftigt (attack rates are higher in children). Det är raka motsatsen till nuvarande virus, på två punkter. Därför är skolstängning inte vidare effektivt for att bekämpa just det virus vi har att göra med nu. Det spelar ingen roll om det fungerade för spanskan för 100 år sedan. SARS-CoV2 fungerar annorlunda.
Visst den kanske säger det. Men någonstans måste man inneha något slags logiskt tänkande och inse att ekvationen när det gäller smitta mellan människor innebär att det smittas när människor möter varandra. Det kan vara på skolor, arbeten, på fritiden när som helst. Begränsar man dessa mötestillfällen minskar man också spridningen av smittan. Det är därför man stänger skolor och arbeten. Och det är därför vi fått se hur samhällen som stängt sin verksamhet har haft kurvor som planat ut. Svårare än så är det inte.
Citera
Bannlyst
Citat:

Löfven skulle nog ta till sin klassiker..

"..det är bara tjäbbel"
Citera
2020-04-11, 23:34
Medlem
HGs avatar
Kineserna säger nu själva att ett vaccin knappast kommer att komma till hösten:

"COVID-19 vaccine development will take at least a year, and Remdesivir could be considered as effective but is not a“specific drug” in COVID-19 treatment, Zhang Wenhong, internet celebrity professor of the Shanghai COVID-19 medical expert team, said Saturday."
Citera
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Hejhej!
Har en fråga:
Folk i denna tråd säger att man inte kan jämföra i döda per capita eller hur många döda det är per miljon.

Varför???

Är det bara "förnekarsidan" som tycker så eller kan även objektiva eller rent av "alarmistsidan" tycka så?

För mig låter det tex helt gränslöst sinnesrubbat att säga att USA är värst drabbat.
Haha tillåt mig gapskratta.
Det är exakt samma sak som att slå ihop Italien, Spanien, Frankrike, Storbrittanien och Tyskland tillsammans och redovisa deras ohyggliga dödssiffror tillsammans varje dag.
Allt för att få Trump att verka dålig gissar jag?

För mig är att jämföra absoluta tal helt besinningslöst och för mig bara ett desperat försök att vifta bort Sveriges höga dödstal PER CAPITA.

Det kan alltså dö 10 000 pers här och ni menar på fullaste allvar att 20 000 i USA vore mycket värre?!

Nej jag köper det inte.

Men! Ge mig gärna motargument för jag är alltid öppen för att ändra mig!
Motargumentet är väl att om smittan tex är i norra italien och sprider sig där spelar det ingen roll om det bor 5M eller 50M i Rom, blir konstigt att räkna PER CAPITA då.
Eller om smittan bara finns i wuhan i kina och inte i de många andra städerna med 10M+ invånare.
Citera
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Försöker inte vara otrevlig, men när i helvete blev sjuksköterskan John Campbell världens ledande expert på covid-19?
Nästan alla här inne verkar länka till filmer inspelade vid hans köksbord.
Det är för fan helt sjukt.

Jag tror det handlar om uppenbar kunnighet i kombination med god förklaringsförmåga och träffsäkerhet.

Jämför med Tegnells okunninga pladdrande och gissningar, felaktiga påståenden och noll ansträngning att försöka förklara saker.

Så kanske du förstår.

Titel är ointressant för en vetenskapsman, fakta är A och O.
Citera
2020-04-11, 23:35
Medlem
Kom ihåg att sverige har en historia av vanskötsel av befolkningen. Lobotomi, tvångssterilisering, gav mental patienter socker för att se hur karies utvecklades.
Tro inte att sosse sverige bryr sig om medborgarna, nej tvärtom. Ju fler pensionärer som dör desto bättre för då får staten mera pengar
Citera
2020-04-11, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Tror snarare någon forskare nämnt vårat uttryck att kalla sverige för flocken tilk Trump och det var därför han sa det.
Allt Trump säger går ut på att fiska röster så varför är han ens en del av debatten? Varenda ord som kommer ur hans munr menat att öka sitt stöd inför valet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in