2020-04-11, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robert_Goatse
Hur får du fram den listan?
Konstigt att ingen Italien, Spanien, UK, Frankrike eller Belgien finns med där.

Det är ett urval vars syfte är att visa att Sverige är värst drabbat 😉
Citera
2020-04-11, 22:10
Medlem
Vad säger ni om Islands siffror. 4,4% smittade på 10% av befolkningen.
7 döda. Hyfsat låga dödstal.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Förnekarna och svensk media har spridit en felaktig bild av att bara äldre eller multisjuka dör av detta virus, något som verkar fastnat djupt i Sverige tillsnillnad från andra länder där man nu vet att viruset är farligt och kan döda ALLA åldersgrupper friska eller bebisar till och med.

Därför ska man undvika till alla pris att bli smittad tillskillnad från vad förnekarna vill och säger. man kommer få höra mer om såna här dödsfall i Sverige sanna mina ord.

Må han vila i frid.

Dr. Jeff
Påstår Anders Tegnell att de bara drabbar multisjuka och äldre?

Detta är väl känt worldwide att de kan drabba vem som helst?
Citera
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Ja, det är ju exakt det jag skrev. Se min fetning.

Kom tillbaka när en person testar positiv två gånger med två månaders mellanrum.

Nej, du skrev.

Citat:
Nej, det har kommit rapporter från Sydkorea om false negative provsvar i patienter som håller på och tillfrisknar. Vilket inte är speciellt konstigt, eftersom testen är kända för att bara vara tillförlitliga om man har symptom.

Alltså tror du de som testar är dum i huvudet eller vadå?
Citera
2020-04-11, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Var han överviktig?

Sjukvården försöker hålla alla borta från sjukhusen så gott det går. Man måste överdriva symptomen något. Annars blir du nonchalerad.
Absolut inte överviktig, han åker Vasaloppet och simmar Vansbro varje år och har så gjort så länge jag kommer ihåg. Problemet är tror jag att många speciellt +50 litar på råden dom får och vill absolut inte fara med osanningar, och istället då tänker detta var väl inte så farligt då.
Citera
2020-04-11, 22:12
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Sveriges rykte har stärkts ekonomiskt. Vi har visat storföretagen att vi kommer att köra på även om det så innebär att våra äldre dör.

Att öppna upp efter stängning är svårt. Enklare att ha haft öppet hela tiden..
Fast näringslivet skriker ju i högan sky att vi måste "öppna upp"! Vad är det som ska öppnas upp, när allt redan är öppet?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Ja, det var en dag som det rapporterades 114 döda på ett dygn. Och ja, det var dödsfall som inträffat några olika dygn, så det var färre än 114 som hade dött just den dagen. Nästa dag rapporterades 96 dödsfall, men alla 96 hade inte dött den dagen. En del hade dött dagen innan. Fattar du?

Fattar jag? Det är väl en väldigt lätt graf att förstå.
Därför frågar jag igen. Hur många gånger har nån idiot slängt sig med siffran 114 i denna tråd? Du behöver inte räkna efter. Det är många.
Därför behöver man flytta dom till rätt dödsdag.
Annars kommer ju alarmisterna bli utom sig av glädje när siffran 300 kommer på tisdag.
Men, se, den siffran är utspridd på 5 dagar.
Den glädjedagen med 300 döda på ett dygn får dom vänta ett tag till på.
Sjukt beteende för övrigt. Att längta efter höga dödssiffror för att få rätt. Tro mig. Dom längtar.
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ja, det är faktiskt säkrare att bromsa lagom hårt, ja.

WHO rekommenderar väl att viruset utrotas (realistiskt?)? Jag tror knappast att WHO rekommenderar att man ska tokbromsa, och därefter lätta på restriktionerna samtidigt som viruset fortfarande är i omlopp.
Enligt Tegnell och Sveriges regering ja. Men de är väl förmodligen de enda som anser det just nu?
Citera
2020-04-11, 22:13
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frassekock
Jag och min familj har ändrat vårat liv helt och hållet på grund av en multisjuk person inom familjen. Idag fick vi veta att en mycket god vän till familjen, som varit "troligtvis" sjuk i COVIID-19 för svaret han fick när han ringde 1177 var att stanna hemma tills du får riktigt svår andnöd. Problemet är eller rättare sagt nu är var att denna personen levde ensam. Jag och några andra var där och lämna mat utanför dörren. Hans dotter ringde för ngn timme sedan och då hade dom hittat honom i sängen död. Denna person var bara ngt år över 50 och mig veterligen inga sjukdomar utan jobbar normalt 100%. Så när folk säger att inte bara +70 får vård så är ju detta fel, för i alla fall våran goda vän fick rådet att stanna hemma och som många +50 gör följde han rådet. För så är många uppfostrade att man stör inte mer än i onödan och man litar på dom råden man får av "läkare" eller "Polisen" osv osv.

Inget unikt öde idag är jag rädd.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Ja, men sverige håller på med ett experiment med sin befolkning. Vet och förstår inte varför.
Är du korkad eller skojar du om att du inte vet S målsättningen? Uppenbart att ingen skall särbehandlas när de kommer in över gränsen. Hur skulle det se ut för en humanitär stormakt?

S är tom bäst på flest virus som skall vårdas som ensamkommande varelser i kluster. Va gulligt och hänsynslöst mot alla, även mot de nya!

Tror dom att viruset hoppas på ett bättre liv i S än i andra nordiska länder. Handlar det om bostäder åt viruset? Är dom galna eller bara fast i importen? Arrogance blöder!

Stackars Svea som jobbat hela sitt liv och blir nu våldtagen både av regeringen och viruset.
Citera
Medlem
Citat:
En kollega berättar om hur han uppmanas vårdplanera COVID -19 patienter i hemmet utan syrgas, som ibland kan vända en patients tillstånd men ffa ge en mindre ångestfylld sista tid i livet. Det här är det jag menar inte är acceptabelt att inte ge bästa vård till alla.
https://twitter.com/cecilia_naucler/status/1248876974661140482
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frassekock
Jag och min familj har ändrat vårat liv helt och hållet på grund av en multisjuk person inom familjen. Idag fick vi veta att en mycket god vän till familjen, som varit "troligtvis" sjuk i COVIID-19 för svaret han fick när han ringde 1177 var att stanna hemma tills du får riktigt svår andnöd. Problemet är eller rättare sagt nu är var att denna personen levde ensam. Jag och några andra var där och lämna mat utanför dörren. Hans dotter ringde för ngn timme sedan och då hade dom hittat honom i sängen död. Denna person var bara ngt år över 50 och mig veterligen inga sjukdomar utan jobbar normalt 100%. Så när folk säger att inte bara +70 får vård så är ju detta fel, för i alla fall våran goda vän fick rådet att stanna hemma och som många +50 gör följde han rådet. För så är många uppfostrade att man stör inte mer än i onödan och man litar på dom råden man får av "läkare" eller "Polisen" osv osv.
Som sagt, Tegnels (FHM) och Löfvens ledning under denna pandemi är en ren katastrof. Det kunde lika gärna varit jag, är äldre än 60 och hoppas att den allmänna sundheten och immunförsvaret fortfarande ska vare gott nog för att klara Covid-19, om jag ännu inte haft det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in