2020-04-11, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Jag minns det också.

Var inte det grannen Judith som sa så?
Citera
2020-04-11, 22:16
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Fråga dig snarare varför hon friades från sagda misstankar?
Nja, det enkla svaret på frågan om varför HD sedan släpptes är ju att det enligt åklagaren inte fanns någon anledning att misstänka henne. Den betydligt mer intressanta frågan är väl på vilka grunder hon först misstänktes och häktades.

När journalisterna ställde frågor om det här svarade åklagaren "Lämna mig ifred":
https://www.na.se/artikel/aklagaren-vagrade-svara-pa-na-s-fragor-da-hon-just-lamnat-jobbet-maste-kunna-svara-utanfor-arbetstid -ett-anmarkningsvart-uttalande
Senast redigerad av Draifos 2020-04-11 kl. 22:29.
Citera
2020-04-11, 22:28
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Lena Wesström
Måste ta ned lite mera buskar så vi verkligen ser varan även när vi sitter ned
25 feb 2018 21 :42

s. 3238
https://www.jottacloud.com/p/tyb3h5fnqkplkf7sptyxmwl6/_54672473ccd84ace87f9174ca89c0b8a_14744946f6a55bdd 6a7bffddcc5b914d783/thumbs/@@147:63f3669805b8439e2b2b883eb8fe6663
För mig låter det som ironi och inte att det är hon som är intresserad av att se HD.
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Lena klippte t.om ner buskarna för att få bättre koll på HD.
Sen kan det ju tolkas som att hon verkligen gjorde det fast vi inte vet någonting om det.
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Hon hade koll på HD och Sil*len och berättade om dem för SD.
Ytterligare tolkning av en ironisk kommentar från LW.
Så uppstår trådsanningar...
Citera
2020-04-11, 22:39
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Nja, det enkla svaret på frågan om varför HD sedan släpptes är ju att det enligt åklagaren inte fanns någon anledning att misstänka henne. Den betydligt mer intressanta frågan är väl på vilka grunder hon först misstänktes och häktades.

När journalisterna ställde frågor om det här svarade åklagaren "Lämna mig ifred":
https://www.na.se/artikel/aklagaren-vagrade-svara-pa-na-s-fragor-da-hon-just-lamnat-jobbet-maste-kunna-svara-utanfor-arbetstid -ett-anmarkningsvart-uttalande
Kan du fortfarande inte läsa innantill fast du har diskuterat det här tidigare till leda.
Det var en jouråklagare som svarade "lämna mig ifred".
Det har ingenting med Hiding att göra.
Citera
2020-04-11, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Om du med säkerhet har vetskap om att din partner begått ett mord, så innebär ju det skyddande av brottsling om du inte berättar om din vetskap och därmed hjälper brottslingen att undkomma samt hjälper till att städa undan ev spår (storstädningen). Det senare är ju svårt att bevisa, men det förra är inte svårt om man kan bevisa att hon hade klar kännedom om vem som dödade LW, dvs SD.

Nej. Jag hävdar att det inte är lika med skyddande av brottsling att ha kännedom om ett brott som är fullbordat.
Men självklart kan det bli tal om skyddande om man tex medvetet har assisterat med att gömma/destruera bevis etc.

Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det räcker om det visar sig att SD besökte henne mordnatten och berättade vad han gjort. Och hon håller tyst.

Nej. Då föreligger det ingen anmälningsskyldighet. Det kan det däremot göra om det handlar om att få vetskap om att ett grovt brott planeras och/eller om man bevittnar själva brottet.
Som jag förstår det.
Motbevisas gärna: kunskap trumfar prestige.
Citera
2020-04-11, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Nej. Jag hävdar att det inte är lika med skyddande av brottsling att ha kännedom om ett brott som är fullbordat.
Men självklart kan det bli tal om skyddande om man tex medvetet har assisterat med att gömma/destruera bevis etc.

Nej. Då föreligger det ingen anmälningsskyldighet. Det kan det däremot göra om det handlar om att få vetskap om att ett grovt brott planeras och/eller om man bevittnar själva brottet.
Som jag förstår det.
Motbevisas gärna: kunskap trumfar prestige.
Kikar på det imorgon. Det är det bästa med det här forumet. Man lär sig massor.
Citera
2020-04-11, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Läs fup så får du svar.

Det står inget om att trädgårdsväxter klipptes ner överhuvudtaget som jag har läst. Återigen, påstår du något som en sanning får du allt ge en källa. Oavsett vem man försvarar...
Citera
2020-04-11, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Det stod omnämnt för en stund sedan här så nu trodde jag det var ur världen.

Vad stod omnämnt? Menar du var i FUP?

Jag hänger inte här 24/7 även om jag försöker hinna läsa alla inlägg. Jag kan givetvis ha missat just detta. Var snäll att hänvisa till det inlägget, så är jag tacksam.
Citera
2020-04-11, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Jag sa inte att hon ältat en enda gång med JG.

Men om han ställt upp på hennes kontaktbehov så förvånad det mig mycket om hon inte ältat
inför honom som hon gjort med nästan alla andra hon vänt sig till.
Ja menar att jag tycker att gängse terapi är smartare än att försöka klara ut problem med SD bästa kompis, det skulle förmodligen ha gjort hela situation ännu mer infekterad.

PS) JG tog faktiskt tillbaka blockeringen av henne på Spotify senare, men då svarade hon inte.

På Spotify? Det finns väl ingen chattfunktion där? Hur gick det till?
Citera
2020-04-11, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Du vill mycket gärna att LW var någon annan vad?

Jag läste Lenas bloggar långt innan SD fanns på kartan. Jag njöt av hur hon behärskade språket, hur hon med självdistans och humor kunde beskriva dråpliga situationer där hon själv hade huvudrollen. Hon använde använde även ironi skickligt och välplacerat vilket fick mig att le stort. En njutbar skribent att läsa. Jag tycker det framgår tydligt när man läser hennes bloggar att hon har en mycket bra språkbehandling.

När hon messar med SD är det ofta som bortblåst, hon har anpassat sig och skriver vad hon vet "går hem" dvs vad som göder hans dominanta sida och höjer hans Ego.
Citera
2020-04-11, 23:29
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Det står inget om att trädgårdsväxter klipptes ner överhuvudtaget som jag har läst. Återigen, påstår du något som en sanning får du allt ge en källa. Oavsett vem man försvarar...
Feltolkning av glorious, se mitt tidigare inlägg kl 22.28.
Hen väljer någon rad från FUP:et och broderar ut med egna fantasier.
Citera
2020-04-12, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
Det är väl så en person med megalomani reagerar antar jag. Tänk bara på företeelsen att SD var ute efter en kram när han blev utsläppt av polisinspektören efter ett förhör. Att ens yppa något dylikt i den situationen är bevis på en skev självkänsla och en total brist på sociala skills.

Men nu blir det till att kartlägga HD:s starka sidor. Som tidigare sagts idag så är det ju faktiskt HD som gynnas mest av att både LW och SD (om han blir dömd) är borta ur hennes liv. Kanske är HD inte så anfrätt av psykisk obalans som vi trott?
Hon jobbar fortfarande och umgås med en klick geo-cachare så energi verkar finnas.
Haha vore så sjukt om HD var hjärnan bakom det hela, för att bli av med två flugor i en smäll.
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Jag uppfattar det som att hon är ironisk. Hon kan inte fatta varför HD väljer just den bostaden. Tycker hon "är rubbad"

LW...

"Utsikten är från den aktuella lägenheten"

"Min uteplats inringad"

"Måste ta ned lite mera buskar så vi verkligen ser varan även när vi sitter ned"

"Jag går förbi den uteplatsen varje going jag går till tvättstugan, källaren eller U"

"HERREGUD"

"Hon har INGA buskar för sin uteplats, öppet precis rakt in"

"Där kan hon sitta i sommar. En vanlig tvättkväll kanske jag går dit fyra gånger. Tillbaka lika många"
Det där är solklart ironiskt.
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Feltolkning av glorious, se mitt tidigare inlägg kl 22.28.
Hen väljer någon rad från FUP:et och broderar ut med egna fantasier.
Och det är givetvis inget misstag. Gång på gång ljugs det av gloriouslife och Snor-Johan.

Så jävla övertydligt att det enda de är intresserade av är smutskastning av Lena. De har i typ 1,5 års tid spammat inlägg om hur hon knullade allt och alla men de kan inte svara på hur många det faktiskt var. Himla skumt ändå. Deras stora expertis är ett stort luftslott av skit bara.
Senast redigerad av Amanda.Schulman 2020-04-12 kl. 00:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in