2020-04-11, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
Den blå tröjan; var det den som hade blodfläckar?

Vet faktiskt inte! Men han tvättade den tröjan på natten innan de skulle åka till USA, säger han i förhör. Och HD vidimerar detta genom att se han komma upp från tvättstugan med just den blåa favorittröjan och lägga till packningen.
Citera
2020-04-11, 20:19
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
Vet faktiskt inte! Men han tvättade den tröjan på natten innan de skulle åka till USA, säger han i förhör. Och HD vidimerar detta genom att se han komma upp från tvättstugan med just den blåa favorittröjan och lägga till packningen.

Försöker minnas.. jag minns dock att han kom på en historia med att han haft oralsex med LW på kontoret och att hon blött - och att det nog var den tröjan... han förväntade sig kanske att det skulle vara blod där - hence the story.
Citera
2020-04-11, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Nu har du upprepat detta flera gånger. Var i FUP har du läst det? Vem har berättat det? Lena i nån chatt? HD?
Mitt minne sviker att jag läst detta. Det jag påminner mig är att Lena själv skrev i en chatt att hon fått ett i guld/guldpläterat och HD i silver samt att SD hade köpt båda på en tidigare USA?resa.

Det stod omnämnt för en stund sedan här så nu trodde jag det var ur världen.
Citera
2020-04-11, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Hade det varit jag så hade jag hotat med en polisanmälan. Förmodligen också verkställt mitt hot. Så varför togs i stället beslutet om att mörda? Det är så dumt att klockorna stannar.

Ja så helkorkat.
Tillsammans med detta flin.
Han stod väl inte ut med att någon i hans geografiska närhet kände till
så mycket om honom och att hotet att avslöja kunde verkställas senare också.
Men sen är du ju det att HD redan förstått det mesta.Liksom LW:s stora
bekantskapskrets, där arbetskolleger ingick osv.

Men so what, allt rinner undan till slut och det går alltid att flytta ...(vilket HD inte
ville, pga barnen och deras skolgång). Om man vill.
Citera
2020-04-11, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
När kunde LW älta något med JG... JG tog sin otrogne kompis parti och var ej vän med LW längre.

Jag sa inte att hon ältat en enda gång med JG.

Men om han ställt upp på hennes kontaktbehov så förvånad det mig mycket om hon inte ältat
inför honom som hon gjort med nästan alla andra hon vänt sig till.
Ja menar att jag tycker att gängse terapi är smartare än att försöka klara ut problem med SD bästa kompis, det skulle förmodligen ha gjort hela situation ännu mer infekterad.

PS) JG tog faktiskt tillbaka blockeringen av henne på Spotify senare, men då svarade hon inte.
Senast redigerad av Moschata 2020-04-11 kl. 20:34.
Citera
2020-04-11, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amanda.Schulman
Snarare var det väl så att SD matade LW med information om HD? Ett sätt att spä på konflikter dem emellan kanske.

Mycket möjligt, ja ..
Citera
2020-04-11, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det kanske är som vi har diskuterat tidigare i tråden.

HD är den som har orkestrerat allt och nu har hon fått sin hämnd och kan börja ett nytt liv.

LW är död och borta ur hennes liv för alltid.
SD sitter snart inlåst.
Själv är hon fri (i alla fall än så länge).

Edit:Nu kommer jag ihåg en kommentar till.
Det var någon som sa "SD gräver där HD pekar" vilket kanske visar på vem som egentligen bestämde i deras relation.

Minns den kommentaren. Någon granne frågade något om var SD fixar med i trädgården och
en annan svarade så, att SD gräver där HD pekar.
Var läste vi nu detta?
Hur ska man kunna komma ihåg var?
Citera
2020-04-11, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
HD fick med sig SD i parterapi. Hur det gick vet jag inte men gissar att SD var mer än obekväm. En van terapeut ser direkt när en klient tar över samtal, undviker ämnet eller avbryter någon.

Innan GC var SD aktiv i Dykklubben bl.a. som instruktör, redan då flirtade han med yngre brudar och skyllde på sin frus sjukdom sedan andra barnet (underförstått:underlivsbesvär) samt att han var "ömhetstörstande". Otrohet gällde inte vid oralt sexutövande då de hade ett "fritt äktenskap" (SD law?). Så han var aktiv långt innan han lyckades lura in LW i GC och skogen, såsom självtillskriven instruktör.

Hur kul tyckte HD att det var?

Då fick vi förstå litet mer ändå ... Man kan undra vad meningen var med deras äktenskap
mer än att få barnen till skolan, då.
Citera
2020-04-11, 20:42
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Varför citerar du mina inlägg utan att svara på de frågor jag ställer där?

Lena Wesström
Måste ta ned lite mera buskar så vi verkligen ser varan även när vi sitter ned
25 feb 2018 21 :42

s. 3238
https://www.jottacloud.com/p/tyb3h5fnqkplkf7sptyxmwl6/_54672473ccd84ace87f9174ca89c0b8a_14744946f6a55bdd 6a7bffddcc5b914d783/thumbs/@@147:63f3669805b8439e2b2b883eb8fe6663
Citera
2020-04-11, 20:45
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Lena Wesström
Måste ta ned lite mera buskar så vi verkligen ser varan även när vi sitter ned
25 feb 2018 21 :42

s. 3238
https://www.jottacloud.com/p/tyb3h5fnqkplkf7sptyxmwl6/_54672473ccd84ace87f9174ca89c0b8a_14744946f6a55bdd 6a7bffddcc5b914d783/thumbs/@@147:63f3669805b8439e2b2b883eb8fe6663
Tänk om det är felstavat och de egentligen skulle stå varann?
Testa den tanken...
Citera
2020-04-11, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Bra skrivet. Absolut. Det fetade är nog precis så läget var. Lena ville troligen ha en ärlig ursäkt för att kunna bli fri och gå vidare i livet. Men hon fick inte uppleva det. SD fortsatte att ömsom vara trevlig och ha sex med Lena, ömsom hota henne och kalla henne fula saker, men Lena ville inte försvinna med svansen mellan benen.

Om SD hade varit ärlig och bett henne om ursäkt så kanske mordet aldrig hade skett. Men en sån som SD är inte kapabel att göra det på ett snyggt sätt, eftersom han endast bryr sig om sig själv.

Han ville uppenbarligen ha bägge kvar såsom det var tidigare och han gillade inte alls att Lena ställde krav.

Nog är det så allt ...
Lena ville samarbete, han saboterade - det framkommer i många sms-amtal LW hade
med olika människor.
SD klarade inte att bli lånad av LW. Det har ju även TR frågat honom om.
De tog även upp att han var svartsjuk, dvs ställde frågan.

Obs, jag skrev att hon behövde rening, menade resning ..i det av dig fetade.
Men det har ungefär samma innebörd här.
Citera
2020-04-11, 20:47
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
1) Vid ett (minst) tillfälle skriver Lena till Stefan att när de ska träffas
på kvällen/ natten ska de båda "vara nyrakade och rena."
Det kommer jag också ihåg eftersom jag tyckte det var konstigt att hon tyckte att hon behövde tala om för honom att han skulle vara ren.
Brukade han inte vara det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in