2020-04-11, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Om jag får fortsätta dina tankar här: om hon går vidare i sitt liv, och SD märker det, så kan han ange henne av ren hämnd. Jag är nämligen säker på att han berättat för henne hur mordet gick till, och att han gjorde det på mordnatten efteråt.

Om vi tänker då att HD vet, och SD har denna hållhake på henne, då blir det svårt för henne att lämna honom fullt ut. Hon kommer få upprätthålla en fasad för SD, även om hon träffar en ny man. Vilket svårt liv blir inte det?

"Om du lämnar mig så berättar jag för åklagaren att du vet precis allt. Då åker du dit för skyddande av brottsling och hamnar i fängelse du med". Det är ju lite svårt att göra detta om han nu utger sig för att vara oskyldig. Men om det blir så att han åker dit på livstid även i Hovrätten, då har han inget att förlora på att erkänna och att sätta dit HD.

Vilken jävla röra.

Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Saken är ju den att hans trovärdighet är rätt förbrukad eftersom han inte lagt korten på bordet från första början. HD kan bara förklara att han kör med utpressning och att det inte finns någon som helst sanning i det han påstår.

Nej, att hållhaken bara skulle vara skyddande av brottsling, känns klent. Men om SD skulle komma m att HD var med eller hennes far, eller anstiftan, skulle han då kunna bevisa det?

Kanske släpper han en bomb efter HovR, men... Jag tror att hade han kunnat sätta dit bara HD så hade han redan gjort det.
Citera
2020-04-11, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Jag tycker att de har stått en del om att LW stalkar HD men jag kommer inte ihåg var jag har läst det.
Kanske har det varit glorious fantasier och ständiga upprepningar jag har läst.

Kan upprepningarna bero på att skribenten vill att vi ska förstå det till slut ..eller vad.
Har alltså inte följt varken Glorious .. eller Snor -Johan så länge, så har varken valt sida
eller försöker göra det.
Vet inte om LW hade tid att stalka HD direkt, men lust att såra henne hade hon uppenbart.
Mycket av det hat hon ältade mot HD, ältades med sina väninnor.
Men enskilda aggressiva uppträdanden har ju skett. Att både redogöra på det mest sårande sätt
om sitt sexliv med SD och att skriva långt ruggigt mail - som man nu inte vet skickades eller inte.
Senast redigerad av Moschata 2020-04-11 kl. 16:47.
Citera
2020-04-11, 16:46
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Om det fetade.
Ja varför gjorde HD inte det, tillrättavisade LW? Vi vet att hon yttrat att hon önskade att LW upphörde med all kontakt med alla som HD kände.
Att hon krävde att SD skulle få LW att försvinna ur deras liv.
Förmodligen lade HD skulden på SD enligt lagen om orsak (depressionen) och verkan (otroheten)
mer än på LW, vilket är mer normalt än om fru och älskarinna börjar kriga.
Det är rätt obegripligt att hon flyttar så nära LW hon kan och sedan kräver att hon ska försvinna ur hennes liv.
Det finns inte så många sätt att få bort henne mer än mord.
Citera
2020-04-11, 16:47
Medlem
Snor-Johans avatar
Ytterligare en monolog där LW hotar och försöke dominera SDs känslor
Aktbilaga 168 facebook messenger del D s123-124

Lena Wesström
Du låter mig alltså framstå som sjuk. När det är du som utnyttjat och svikit, hotat 0a, hotat PÅ
RIKTIGT, något annat än att upplysa om att sanningen kan komma fram)
Skurit sig? Jag kommer prata med Anna och Göran. Tar inte att jag framställs som den galna. Även
med cabrio. Är det nån annan du tycker jag ska ta hellre än C kan du säga vem
Så du menar att hon med sin nya blomstrande kärlek, fb-poster, hjärtan i logg, mera sex än på tio år
osv skulle gå? Självklart inte. Ni har båda haft 21 år på er att läsa henne att hon inte är någon utan
dig. Och hon kan ju inte släppa dig nu, då kanske du skulle ändra dig och vara med mig TROTS att
du nu säger du aldrig skulle. Nä, yta och "trygghet" framför allt. Du behöver aldrig se henne gå
4 sep 2017 20:21
Lena Wesström
Lovar, kommer inte se på när ni markerar utan att svara. Du sa du skulle undvika mig. Sedan
meddelar du att du trappar upp. Rimligt du backar när du inte kan uppföra dig med respekt.
Markerar ni så svarar jag. Du har alla möjligheter att dra dig tillbaka. Välj krig och förbred dig på en
ganska annorlunda fortsättning på er resa. Välj fred och vi har fred. Borde vara ett enkelt val. Om du
bara inte hade så svårt för att avstå. Är det verkligen värt krig och det obehag som följer för att få
den där stunden i centrum? Kan du inte nöja dig med att du har din tillvaro intakt och är på
mysresa? Det borde du. Förstör inte mera nu. Hörs som sagt mera i morgon, blev väldigt kort nu för
att vara så allvarligt läge. Sov gott nattis
31 aug 2017 23:33

Lena Wesström
Det är rimligt att du ska "vara nära och fysisk tg" om vi träffar på varandra t ex vid frukost? Markering
alltså. Och ni ska föreställa vara starka I er relation? Och hon ska föreställa vara stark? Som visar
så tydligt att hon förstår att hon inte var älskad och inte heller nu litar på att hon är det, så mycket
yttre som hon kräver för att skydda det?
I så fall är det exakt lika rimligt att du behandlar mig extra varmt och nära som vi brukade innan sista
mars. Kramar, pratar, är trevlig. Ska du upprätthålla god min att ni är trygga i varandra ska du
upprätthålla god min att du och jag är goda och nära vänner som kramas och pratar, varm som de
tajta vänner vi varit i åratal. För du har ju inte utnyttjat och inte kastat och Inte trampat på mig. Alltså
ingen skillnad i beteende.
Är du inte beredd på det, som du såklart inte är, föreslår jag att ni håller er undan. Då kan ni fortsätta
ha trevligt för er själva. Kommer vi till samma ställe och du demonstrerar närhet och fysik med
henne pratar jag med dig. Beter du dig kallt frågar jag varför. Beter du dig dumt pratar jag med
henne också. Straffar du mig med att kasta bort allt får hon veta allt.
Tänk efter och handla smart nu. Du skickar meddelande till mig om att du växlar upp ännu mera.
Det är stridshandling. Jag berättar nu vad det skulle få för konsekvenser
. Är det i ditt intresse att det
ska fungera så backar du från det du nu skrev. Du har tagit ifrån mig nästan allt. Du har kvar nästan
allt, bara själv valt bort en massa. Du kan inte förvänta dig att också fortsätta vara i det
gemensamma och jag ska backa upp det jag hatar att du gjort mig. Du får åtminstone betala med att
antingen bete dig som innan mot mig eller hålla dig undan.
Välj inte att gå vidare med det du meddelade. Säg till henne att det känns dumt att vi ska vara i
samma frukost. Ni äter nån annanstans. Du är den som börjat bete dig annorlunda, du lär backa.
Jag beter mig normalt, jag är kvar.

Ge gärna respons under kvällen, Annars vet du läget. Kan du inte avstå från att vara med i
gemenskapen så får du uppföra dig som folk. Annat besvaras.
31 aug 2017 16:50
Lena Wesström
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-04-11 kl. 16:53.
Citera
2020-04-11, 16:49
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
Nej, att hållhaken bara skulle vara skyddande av brottsling, känns klent. Men om SD skulle komma m att HD var med eller hennes far, eller anstiftan, skulle han då kunna bevisa det?

Kanske släpper han en bomb efter HovR, men... Jag tror att hade han kunnat sätta dit bara HD så hade han redan gjort det.

Polisen har nog grävt fram det mesta vid det här laget tycker man, det skulle väl isåfall vara om SD har bevis nergrävt nånstans som sätter HD för medhjälp eller något annat brott. Men som du säger, det hade han förmodligen redan gjort om han kunnat och om HD öht visste något om vad han planerat eller senare utfört.
Citera
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Det är rätt obegripligt att hon flyttar så nära LW hon kan och sedan kräver att hon ska försvinna ur hennes liv.
Lena klippte t.om ner buskarna för att få bättre koll på HD.
Citera
Medlem
Citat:

Jag håller fullständigt med om det.
Hade själv aldrig flyttat närmare än jag redan befann mig -
Hur kan man vara så okänslig mitt i det känslosamma?
Citera
2020-04-11, 16:53
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Jag tycker att de har stått en del om att LW stalkar HD men jag kommer inte ihåg var jag har läst det.

Jag hade i varje fall rätt i mina fantasier
om LWs bristande moral och narcissism.
Med endast sociala media som källa.

Att jag ständigt upprepar dem är ju för att
du och några till inte vill se sanningen och
därför fortsätter att sprida lögner. Trots att
allt numer finns att läsa i FUP. Ingen
behöver fantisera längre utom de som
försöker göra LW till en Madonna.
Lycka till med det.
Citera
2020-04-11, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Ytterligare en monolog där LW försöker få dominera över SDs känslor
Aktbilaga 168 facebook messenger del D s123-124

Lena Wesström
Du låter mig alltså framstå som sjuk. När det är du som utnyttjat och svikit, hotat 0a, hotat PÅ
RIKTIGT, något annat än att upplysa om att sanningen kan komma fram)
Skurit sig? Jag kommer prata med Anna och Göran. Tar inte att jag framställs som den galna. Även
med cabrio. Är det nån annan du tycker jag ska ta hellre än C kan du säga vem
Så du menar att hon med sin nya blomstrande kärlek, fb-poster, hjärtan i logg, mera sex än på tio år
osv skulle gå? Självklart inte. Ni har båda haft 21 år på er att läsa henne att hon inte är någon utan
dig. Och hon kan ju inte släppa dig nu, då kanske du skulle ändra dig och vara med mig TROTS att
du nu säger du aldrig skulle. Nä, yta och "trygghet" framför allt. Du behöver aldrig se henne gå
4 sep 2017 20:21
Lena Wesström
Lovar, kommer inte se på när ni markerar utan att svara. Du sa du skulle undvika mig. Sedan
meddelar du att du trappar upp. Rimligt du backar när du inte kan uppföra dig med respekt.
Markerar ni så svarar jag. Du har alla möjligheter att dra dig tillbaka. Välj krig och förbred dig på en
ganska annorlunda fortsättning på er resa. Välj fred och vi har fred. Borde vara ett enkelt val. Om du
bara inte hade så svårt för att avstå. Är det verkligen värt krig och det obehag som följer för att få
den där stunden i centrum? Kan du inte nöja dig med att du har din tillvaro intakt och är på
mysresa? Det borde du. Förstör inte mera nu. Hörs som sagt mera i morgon, blev väldigt kort nu för
att vara så allvarligt läge. Sov gott nattis
31 aug 2017 23:33

Lena Wesström
Det är rimligt att du ska "vara nära och fysisk tg" om vi träffar på varandra t ex vid frukost? Markering
alltså. Och ni ska föreställa vara starka I er relation? Och hon ska föreställa vara stark? Som visar
så tydligt att hon förstår att hon inte var älskad och inte heller nu litar på att hon är det, så mycket
yttre som hon kräver för att skydda det?
I så fall är det exakt lika rimligt att du behandlar mig extra varmt och nära som vi brukade innan sista
mars. Kramar, pratar, är trevlig. Ska du upprätthålla god min att ni är trygga i varandra ska du
upprätthålla god min att du och jag är goda och nära vänner som kramas och pratar, varm som de
tajta vänner vi varit i åratal. För du har ju inte utnyttjat och inte kastat och Inte trampat på mig. Alltså
ingen skillnad i beteende.
Är du inte beredd på det, som du såklart inte är, föreslår jag att ni håller er undan. Då kan ni fortsätta
ha trevligt för er själva. Kommer vi till samma ställe och du demonstrerar närhet och fysik med
henne pratar jag med dig. Beter du dig kallt frågar jag varför. Beter du dig dumt pratar jag med
henne också. Straffar du mig med att kasta bort allt får hon veta allt.
Tänk efter och handla smart nu. Du skickar meddelande till mig om att du växlar upp ännu mera.
Det är stridshandling. Jag berättar nu vad det skulle få för konsekvenser. Är det i ditt intresse att det
ska fungera så backar du från det du nu skrev. Du har tagit ifrån mig nästan allt. Du har kvar nästan
allt, bara själv valt bort en massa. Du kan inte förvänta dig att också fortsätta vara i det
gemensamma och jag ska backa upp det jag hatar att du gjort mig. Du får åtminstone betala med att
antingen bete dig som innan mot mig eller hålla dig undan.
Välj inte att gå vidare med det du meddelade. Säg till henne att det känns dumt att vi ska vara i
samma frukost. Ni äter nån annanstans. Du är den som börjat bete dig annorlunda, du lär backa.
Jag beter mig normalt, jag är kvar.
Ge gärna respons under kvällen, Annars vet du läget. Kan du inte avstå från att vara med i
gemenskapen så får du uppföra dig som folk. Annat besvaras.
31 aug 2017 16:50
Lena Wesström

Har läst detta tidigare och får samma intryck nu: man tror ju inte att det är sant!
Citera
2020-04-11, 16:56
Medlem
Citat:
Men att ha sex med HD:s man i HD:S säng är för för fas-ken en slags trakasseri -särskilt när hon sedan berättade detta för HD i raljerande ordalag, utom en massa annat hon haft för sig med SD, som hon med triumf ordade om, tills HD fick nog och gick därifrån.
Till vänner har LW uppgett hur skönt det känns att ge sig på HD som hon kallar "den lilla apan" och "jag ska sabba hennes nyvunna självförtroende".
Med dessa ord förstår man ju att berättelsen hon bjuder på om vad hon gjort tillsammans med SD, är till för att såra HD.
Att cykla efter HD och kommentera hennes utseende och personlighet negativt, från sin cykel, är det inte trakasseri?
Och historien med halsbandet, när LW uppenbarade sig i HD:s halsband, på ett event där hon visste att HD skulle närvara?
För att skipa rättvisa skaffade SD ett liknande till LW i efterhand.
Vidare försökte LW förhindra att HD bosatte sig i en bostadsrätt i samma kvarter som LW - att den var till salu var ett tips från en vän till HD (Sillen) som också ha vittnat om detta. Den skulle HD ha råd med, därför blev det den.
Med mera.

Är det inte HD som borde kunna tillrättavisa LW istället? Ska någon ta sig rätt att trakassera borde det vara HD.
Nu blev jag nyfiken...

Var kan man läsa att LW cyklat efter HD och kommenterat hennes utseende och personlighet negativt?
Citera
2020-04-11, 16:58
Medlem
Citat:
Nej jag läste en sms -konversation mellan SD och LW där halsbandet omtalades. SD skaffade sedan ett likadant till LW för att göra båda nöjda. Hon fick då ett i guldton ja.
Men likväl använde LW HD:s halsband innan dess, olovandes.

Bortsett från att jag vet detta, så rimmar det ganska bra med LW:s känslor för HD som hon själv gett uttryck för.

Om HD.s flytt. Örebro är litet och om priserna där de bodde redan innan, var acceptabla, så varför inte. De bodde fattigt redan innan HD:s flytt nära varandra, någon minut med cykel, eller några till fots.

Det har talats om att skilsmässan kan vara att "mörklägga" onda avsikter - så kunde man spekulera kring vad som helst övrigt också, te x denna flytt. Att hon ville ha mer koll? Men de hade ju separerat på HD: initiativ.
Men det är spekulation.
Bodde de fattigt? Vad tänker du på då?
Citera
2020-04-11, 16:58
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Jag har svårt att sortera ut vad exakt HD har sagt om det, men det jag minns är att hon tycker att LW (eller var det LW eller någon annan?) att det blir obehagligt på event och att LW satte sig bredvid henne på någon tillställning(det fanns inga andra platser över eller något sådant).
Sedan är det väl cachloggningarna som LW raderar, och det samtal de hade när otroheten uppdagades. Då L*ena berättade om detaljer om blodet och annat.
L*ena dök väl också upp vid någon cache när de var ute och cachade.

Att HD absolut kan ha känt att L*ena var ute efter hennes man är väl inte osannolikt och att L*ena ville ha HD bort från SD kanske inte var okänt för HD.

Men har HD sagt att hon känt sig trakasserad (utom händelsen av flytten) eller stalkad av L*ena?

Jag misstänker att HD frisserar känslan också inför förhör, då hon förstår att detta skulle kunna vara ett motiv.

T ex sa HD på åklagarens fråga om HD blev irriterad på L*ena (om att L*ena försökte förhindra att HD flytta till bostadsrättsföreningen); att irriterad var inte rätt ord, utan att hon kände mer uppgivenhet.
(fritt ur minnet).

Att HD och L*ena inte är de bästa vänner, det är ju solklart.
Att L*ena inte ger upp tanken på SD är ju på något sätt så obegripligt att allt känns osannolikt, och det är vl det som kan uppfattas som en slags trakasseri om man tänker själv hur det skulle kunna uppfattas.

Och hon säger ju själv att hon är störd.
Och även att HD inte förtjänar så mycket skit.

"för SÅ mycket skit för tjänar hon väl inte? Det är ju han som ska ha det mesta"

Jag har ju stor förståelse för att den situation som HD är i att bli så viken av SD OCH L*ena kan inte vara lätt. Hon har all anledning att bli besviken och hatisk mot L*ena som inte släpper taget.

Men det konstiga är ju att HD verkar förlåta SD och undanhåller både vad hon själv har känt (det tror jag att hon gör) och även undanhåller annat (hennes kännedom om saker)för att försvara SD som har svikit henne å det grövsta.

Jag tycker inte att det lilla jag hörde av ljudfilen från rättegången lät övertygande. Hon pausar inför varje fråga, precis som att hon letar efter rätt svar.

Jag kan minnas helt fel här. Jag reserverar mig för det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in