Citat:
Om jag får fortsätta dina tankar här: om hon går vidare i sitt liv, och SD märker det, så kan han ange henne av ren hämnd. Jag är nämligen säker på att han berättat för henne hur mordet gick till, och att han gjorde det på mordnatten efteråt.
Om vi tänker då att HD vet, och SD har denna hållhake på henne, då blir det svårt för henne att lämna honom fullt ut. Hon kommer få upprätthålla en fasad för SD, även om hon träffar en ny man. Vilket svårt liv blir inte det?
"Om du lämnar mig så berättar jag för åklagaren att du vet precis allt. Då åker du dit för skyddande av brottsling och hamnar i fängelse du med". Det är ju lite svårt att göra detta om han nu utger sig för att vara oskyldig. Men om det blir så att han åker dit på livstid även i Hovrätten, då har han inget att förlora på att erkänna och att sätta dit HD.
Vilken jävla röra.
Om vi tänker då att HD vet, och SD har denna hållhake på henne, då blir det svårt för henne att lämna honom fullt ut. Hon kommer få upprätthålla en fasad för SD, även om hon träffar en ny man. Vilket svårt liv blir inte det?
"Om du lämnar mig så berättar jag för åklagaren att du vet precis allt. Då åker du dit för skyddande av brottsling och hamnar i fängelse du med". Det är ju lite svårt att göra detta om han nu utger sig för att vara oskyldig. Men om det blir så att han åker dit på livstid även i Hovrätten, då har han inget att förlora på att erkänna och att sätta dit HD.
Vilken jävla röra.
Citat:
Nej, att hållhaken bara skulle vara skyddande av brottsling, känns klent. Men om SD skulle komma m att HD var med eller hennes far, eller anstiftan, skulle han då kunna bevisa det?
Kanske släpper han en bomb efter HovR, men... Jag tror att hade han kunnat sätta dit bara HD så hade han redan gjort det.