2020-04-11, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jhww82
Det är ju de gamla som skiter i rekommendationerna här 😅 De är ju ute och går i parker osv som aldrig förr. Nästan som trotsiga barn.
Som det verkar i den här tråden är det säkert anhöriga till domedagsepidemiologerna. Ett flertal av dem uppger att de har bekanta som struntar vitt och brett i myndigheternas rekommendationer och restriktioner.
Citera
2020-04-11, 21:56
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myggan366
Jag bor ej i New York. Ja peaken är nådd i ny säger borgmästaren. Har hört att eran peak knappt börjat?

Lägg ner nu trollet, du sitter inte i USA.
Citera
2020-04-11, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Vi är få i Sverige som använder munskydd. Tyvärr. Än så länge.
Trodde de var standard utrustning för befolkningen i världen med tanke på situationen..?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Är det därför WHO rekommenderar det och i stort sett alla andra länder utom Sverige gör så? Och hur stor risk är det inte med Sveriges strategi? Eller är den säkrare på något vis?

Och det är väl vid väldigt få kriser, stora som små, där det lönar sig att reagera sent och i princip inte göra något? I en kris och även en pandemi är det viktigaste att agera snabbt och resolut, även om vissa saker blir fel.
Ja, det är faktiskt säkrare att bromsa lagom hårt, ja.

WHO rekommenderar väl att viruset utrotas (realistiskt?)? Jag tror knappast att WHO rekommenderar att man ska tokbromsa, och därefter lätta på restriktionerna samtidigt som viruset fortfarande är i omlopp.
Citera
Medlem
ChrisOhoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Tegnells största mål var att skydda de äldre sa han. Smittan är på ålderhem och även yngre dör i sverige, han har misslyckats totalt.

TEGNELL MÅSTE AVGÅ OCH ÅTALAS FÖR FOLKMORD.

Vad exakt har Tegnell gjort enligt dig? Han är en epidemiolog och jobbar på en trött myndighet som aldrig varit i rampljuset förrän nu... Han är inte anlitad för att stå och hålla presskonferens varje dag i flera månader, han har bara blivit satt i den rollen.

I slutändan är det politikerna som bestämmer och ingenting Tegnell säger eller gör kan ändra på det.

Att gamlingar smittas på ålderdomshem beror på att fattiga människor jobbar där och dessa fattiga människor åker kommunalt för de har inte råd med bil.

Om du vill spy galla över någon vad gäller smittspridning inom äldrevården så tycker jag du ska göra det över de vinstdrivande bolagen o branschen som helt enkelt inte kan eller vill skydda de äldre.
Citera
2020-04-11, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Tegnells största mål var att skydda de äldre sa han. Smittan är på ålderhem och även yngre dör i sverige, han har misslyckats totalt.

TEGNELL MÅSTE AVGÅ OCH ÅTALAS FÖR FOLKMORD.

Tegnell har lyckats.

Att han prioriterar de äldre är naturligtvis en lögn.
Citera
2020-04-11, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av defenseur
Ja, R sjunker.
Ro ska däremot inte bero på sådant, om jag minns rätt (från undervisning på 1980-talet).
Ro ska vara en "konstant" som beror på virusets eller smittämnets inneboende egenskaper.

Du har säkert rätt. Jag är inte lika påläst vad det gäller hur man uttrycker det, men i stort så har jag fattat rätt helt enkelt.
Det innebär egentligen att vinsterna för samhället är ännu större än man kan tro när antalet smittade ökar..
Dock är det ju människoliv i andra vågskålen, så blir ju inte trevligt på kort sikt.
Dock lär ju inte färre dö i ett land på längre sikt, bara för att deras R är lägre. Utan egentligen bara en längre och kraftigare påfrestning på samhället och ekonomin.
Citera
2020-04-11, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Lägg ner nu trollet, du sitter inte i USA.
Jag är glad att bo här med tanke på hur mitt hemland utvecklats.

Eran statsminister står och leker med löskukar på bögfestival. Haha.
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jhww82
Det är ju de gamla som skiter i rekommendationerna här 😅 De är ju ute och går i parker osv som aldrig förr. Nästan som trotsiga barn.
Det är både unga och gamla som skiter i alla rekommendationer. Jag joggade i dag i en av Stockholms större parker idag och ingen, jag säger ingen brydde sig ett skit att försöka hålla avstånd till varandra.

På en smal gångväg kan jag möte fyra pers som går i bredd och de fortsätter helt hänsynslöst att fortsätta gå i bredd, trots att jag kommer emot dem. Enda chansen är att springa ut i terrängen och runda dem eller konfrontera...
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Men Baltländerna och Polen är ju grannländer till Sverige. Det är inte Belgien, Holland och Frankrike.

Sverige har landgräns i väst med Norge, i nordost med Finland samt angränsande territorialvatten till Norge i nordväst, Danmark i sydväst och Finland i öst.

Internationellt vatten skiljer oss från länderna du nämner. Vill man snedvrida fakta kan man kalla dom för grannländer. Om man har en agenda.

Jag vet att vissa kallar dessa för grannländer. Men i virusets bemärkelse håller jag absolut inte med om att dom kan kallas för grannländer. Knappt att jag håller med om att dom någonsin överhuvudtaget ska kallas för grannländer då internationellt vatten skiljer oss från dom.
Citera
2020-04-11, 22:00
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Tegnell har lyckats.

Att han prioriterar de äldre är naturligtvis en lögn.

Nej han har inte lyckats med sitt folkmord än, verkar som han vill se varenda stad i sverige infekterad och där är vi inte än.
Citera
2020-04-11, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
"South Korean officials on Friday reported 91 patients thought cleared of the new coronavirus had tested positive again. Jeong Eun-kyeong, director of the Korea Centers for Disease Control and Prevention, told a briefing that the virus may have been “reactivated” rather than the patients being re-infected.

The Geneva-based WHO, asked about the report from Seoul, told Reuters in a brief statement: “We are aware of these reports of individuals who have tested negative for COVID-19 using PCR (polymerase chain reaction) testing and then after some days testing positive again.

“We are closely liaising with our clinical experts and working hard to get more information on those individual cases. It is important to make sure that when samples are collected for testing on suspected patients, procedures are followed properly,” it said."
Ja, det är ju exakt det jag skrev. Se min fetning.

Kom tillbaka när en person testar positiv två gånger med två månaders mellanrum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in