2020-04-11, 22:05
Medlem
Robert_Goatses avatar
Hur får du fram den listan?
Konstigt att ingen Italien, Spanien, UK, Frankrike eller Belgien finns med där.

Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Döda / befolkning i 10 länder med mest befolkning och Sverige
  1. Sverige 10 miljoner - 88
  2. USA 325 miljoner - 61
  3. Brasilien 207 miljoner - 5
  4. Kina 1,3 miljarder - 2
  5. Mexico 129 miljoner - 2
  6. Indonesien 261 miljoner - 1
  7. Nigeria 190 miljoner - 1
  8. Ryssland 145 miljoner - 0,7
  9. Pakistan 207 miljoner - 0,4
  10. Indien 1,3 milarder - 0,2
  11. Bangladesh 164 - 0,2
https://www.worldometers.info/coronavirus
Citera
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronkmonken
Har mycket svårt att tro på de siffror som rapporterats in på worldmeters.
Bara västeuropeiska länder och USA i topp på antal döda.
Helt orimligt att de länder med högst välstånd och bäst sjukvård har flest dödsfall.

- Det är inte så konstigt att västvärlden har drabbats hårdast. Viruset sprider sig genom att människor förflyttar sig. Europas myndigheter hade kunnat skydda befolkningen genom att stoppa flygplan från Kina. Men myndigheterna struntade i att göra denna enkla åtgärd. Öppna gränser ansågs vara viktigare än folkets hälsa.

En komponent i detta, är västländer förväntas att hålla gränserna öppna för att inte anklagas för rasism. I epidemins inledning, så införde Donald Trump begränsningar för flygtrafiken från Kina. Som ett brev på posten, så kom anklagelser om främlingsfientlighet. Men Donald Trump vek sig inte för anklagelserna, och han lyckades på så sätt hålla tillbaka virusets spridning i Amerika.

Länder med icke-vit befolkning har inte samma problem. Dessa länder kan stänga sina gränser utan att bekymra sig för anklagelser om rasism.

Citat:
Ursprungligen postat av Ronkmonken
I de folkrika U-länderna har väl folk dött av andra saker innan de hinner fylla 80, men det kan ändå inte vara möjligt att detta stämmer.

- Det handlar inte enbart om att dessa länder har kortare livslängd.

Många fattiga länder har astronomiska födelsetal. Eftersom befolkningen hela tiden fylls på med allt fler barn, så kommer unga människor att utgöra en större andel av befolkningen, varpå medelåldern hålls nere.

Den snabba befolkningsökningen är också motorn bakom flyktingströmmarna. Samma länder som genererar flyktingströmmar, kan förväntas vara samma länder som drabbas lindrigt av Covid-19.
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jhww82
Det är ju de gamla som skiter i rekommendationerna här 😅 De är ju ute och går i parker osv som aldrig förr. Nästan som trotsiga barn.

Ja, har sagt att det är som om de är i trotsåldern. Åldringar som knappt brukar gå ut är ute hela tiden.
Citera
2020-04-11, 22:06
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IlDivino
Förmodligen bekanta eller bekantas bekanta till några av trådens domedagsepidemiologer, enligt flera av dessa har de fullt av människor in sin omgivning som nonchalerar myndigheternas rekommendationer och restriktioner.
Ja, man ser dem hela tiden. På uteserveringar, pubar, restauranger, butiker, joggingspår etc. Ingen i denna stad som kallas Stockholm verkar bry sig, utom någon liten förvirrad asiat med munskydd som väjer när man kommer.
Senast redigerad av Karman 2020-04-11 kl. 22:09.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
De flesta skolor världen runt är stängda finns flera forskningar som visar att skolor är rena smitthärdar. Men vadå, tror du FHM är världsledande och resten av världen har fel?

Då eleverna delar samma toalett så blir det en smitthärd. Barn kommer inte heller ihåg hålla 2 meters avstånd och inte röra sin näsa eller mun med fingrarna.

S-regeringen ha prioriterat ekonomin före människors liv då svensk ekonomin är så bräcklig. En bostadsbubbla, världens högst belånade befolkning och kommuner i ekonomisk kris pga massinvandring av ekonomiska invandrare.

S ville tvunget sitta vid makten och nu sitter de där med skägget i brevlådan. Sverige hade inte förberett något inför Corona pandemin och nu är det under S ledning åldringar i hundratals kvävs till döds utan få sjukhusvård.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frassekock
Jag och min familj har ändrat vårat liv helt och hållet på grund av en multisjuk person inom familjen. Idag fick vi veta att en mycket god vän till familjen, som varit "troligtvis" sjuk i COVIID-19 för svaret han fick när han ringde 1177 var att stanna hemma tills du får riktigt svår andnöd. Problemet är eller rättare sagt nu är var att denna personen levde ensam. Jag och några andra var där och lämna mat utanför dörren. Hans dotter ringde för ngn timme sedan och då hade dom hittat honom i sängen död. Denna person var bara ngt år över 50 och mig veterligen inga sjukdomar utan jobbar normalt 100%. Så när folk säger att inte bara +70 får vård så är ju detta fel, för i alla fall våran goda vän fick rådet att stanna hemma och som många +50 gör följde han rådet. För så är många uppfostrade att man stör inte mer än i onödan och man litar på dom råden man får av "läkare" eller "Polisen" osv osv.

Var han överviktig?

Sjukvården försöker hålla alla borta från sjukhusen så gott det går. Man måste överdriva symptomen något. Annars blir du nonchalerad.
Citera
2020-04-11, 22:07
Medlem
Citat:
Jag och min familj har ändrat vårat liv helt och hållet på grund av en multisjuk person inom familjen. Idag fick vi veta att en mycket god vän till familjen, som varit "troligtvis" sjuk i COVIID-19 för svaret han fick när han ringde 1177 var att stanna hemma tills du får riktigt svår andnöd. Problemet är eller rättare sagt nu är var att denna personen levde ensam. Jag och några andra var där och lämna mat utanför dörren. Hans dotter ringde för ngn timme sedan och då hade dom hittat honom i sängen död. Denna person var bara ngt år över 50 och mig veterligen inga sjukdomar utan jobbar normalt 100%. Så när folk säger att inte bara +70 får vård så är ju detta fel, för i alla fall våran goda vän fick rådet att stanna hemma och som många +50 gör följde han rådet. För så är många uppfostrade att man stör inte mer än i onödan och man litar på dom råden man får av "läkare" eller "Polisen" osv osv.
Så tragiskt, jag beklagar sorgen.
Citera
2020-04-11, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myggan366
Jag bor ej i New York. Ja peaken är nådd i ny säger borgmästaren. Har hört att eran peak knappt börjat?

Kasta bajsmackor? Verkar rätt tråkigt och meningslöst... Jag fick intrycket att man i USA tycker att man gör ett strålande jobb? Jag tycker resultatet verkar rätt pissdåligt.
Citera
2020-04-11, 22:08
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:

Förnekarna och svensk media har spridit en felaktig bild av att bara äldre eller multisjuka dör av detta virus, något som verkar fastnat djupt i Sverige tillsnillnad från andra länder där man nu vet att viruset är farligt och kan döda ALLA åldersgrupper friska eller bebisar till och med.

Därför ska man undvika till alla pris att bli smittad tillskillnad från vad förnekarna vill och säger. man kommer få höra mer om såna här dödsfall i Sverige sanna mina ord.

Må han vila i frid.

Dr. Jeff
Citera
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Etc.
När det finns såna som försöker uppvigla folk så faller det sig nära till hans att tänka sig att det finns en hotbild mot Tegnell.
Någon som läst något om det? Bevakning?
Så fort någon säger något negativt om någon politiket eller Tegnell nu då i Sverige så börjar man prata om hotbild hit och dit.
De här människorna är väl alltid omringad utav vakter.
Måste människor tycka om eller hålla käften.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kofotskenta
Nu är det regimtrogen, positiv coronapropaganda i statliga tv-kanalen med mysbögen Mark Levengood.
Svensk media gör allt för att den här viruskatastrofen ska bli ihågkommen som en positiv upplevelse för hela svenska folket. Fy fan vad sjukt..

Är Mark Levengood inblandad nu också, fy fan för den lede. Hans äkta make Gollum Gardell hade ju föreställningar med 499 pers för inte så länge sen och han var väl tvungen, livet står väl på spel om han inte får hoppa runt i rosa fjädrar. När det skojiga tog slut måste han givetvis delge alla sin egna uppfattning om krisen i nån kvällsblaska. Kan dom inte bara äta majs och hålla sig undan.
Citera
2020-04-11, 22:09
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
1,5 meter ok då man pratar med varandra. Men akta er för frustande joggare eller cyklister. 4 meter behövs. Minst. Belgiska Leuven och holländska Eindhoven Unis har gjort en undersökning om utandningsluften och hur den beter sig i olika situationer.

Lite av resultaten ser man här

https://twitter.com/BertBlocken/status/1247540730425249799

För att inte tala om när en person hostar eller nyser. Har sett undersökningar om det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in