2020-04-11, 02:32
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Du är så ynklig. Bara gnäller och gnäller, och klagar och klagar. På andra. Hela tiden.
Vad du själv gör för att förbättra någonting är högst oklart.
Fortfarande inget argument. Bara ad hominems.
Du är en patetisk pajas och du klarar inte av en vuxen diskussion. Väx upp nån gång.
Citera
2020-04-11, 03:14
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Jag tänkte bemöda mig med ett ordentligt svar här. Tänkte att du ändå författat ett hyffsat seriöst inlägg.
Sedan kom sista stycket där du tillskriver mig åsikter jag överhuvudtaget aldrig uttryckt. Jag är nämligen inte för kvotering.
Och därmed så tänker jag inte bemöta dig, eftersom du hittar på en massa skit som jag överhuvudtaget aldrig har uttryckt. Du borde ställa dig i skamvrån.
Jag tänkte svara, men så ångrade jag mig, så det enda svaret du får är det här att jag inte tänker svara?

Okej...
Du är feminist, därför stämmer mitt påstående.
Allt annat är en lögn vare sig du försöker ljuga för dig själv eller någon annan.
Citera
2020-04-11, 03:17
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Det är du som gör bort dig då du inte ens begriper att genomsnittsöverföringar mellan olika grupper är av stor betydelse i en statsbudget. Kvinnor arbetar i genomsnitt mindre än män och har lägre disponibla inkomster. Detta betyder att män har mer pengar att spendera och beskatta. De 4 Mkr som kvinnorna får från män beskattas ju också. Men det betyder inte att det är kvinnorna som förvärvat dessa medel genom arbete.
Det är ju en sak att lyfta lön ur skattemedel och faktiskt bygga något av värde man kan fakturera för. Helst utomlands också.
Citera
2020-04-11, 07:10
Avslutad
Citat:
Jag syftar självklart inte på dig. Hur kunde du tro det?

Jag syftar alltså på många andra män i detta landet, män som har fru och barn. Jag tror knappast att de gråter floder över att kvinnor tar del av skattepengar på samma sätt som alla andra, även om de sätter in mindre pengar i systemet.
Sen behöver du få in i din förkrympta hjärna att kvinnor bidrar med arbete, i skola, sjukvård och omsorg. Där är lönerna kassa men inte fan jobbar kvinnor mindre för det.
Och, detta förstår människor i allmänhet, med undantag av såna som dig och dina gelikar. Ni är dock i kraftig minoritet och har ställt er själva utanför gemenskapen bland landets befolkning. Good riddance, säger jag.

Det du och dina gelikar inte inser att många många män både de som hörs och inte känner sig rejält svikna av er. Det ni inte verkar fatta är att det var ni som började disatnseringen mellan könen och det du ser nu (och kommer se mer av) är männens svar på det. Många klarar inte pressen och tar livet av sig men många har helt enkelt fått nog av hatet från er och säger nu 'fuck you' tillbaka. Inte på lika vulgärt sätt som er dock.

Vad gäller hatet och hur lätt ni västerländska kvinnor kan samlas runt hejjarramsor och anklagelser mot män som om det vore en 'gemenskapslek' i systerskapets anda slutar aldrig att förvåna mig. det finns män som lider på andra sidan hatet men från vad jag kan se så är det bara 'kul och gemenskap' för er att samlas och skrika ut erat hat mot män.. Du ser inte motstycke mot kvinnor i hela världen, någonstans.

..samtidigt så vet vi att just i dessa länder där det är som mest jämställt och kvinnor fått ta plats med kvoteringar baserat på en ekonomi byggt av männen..., så är hatet och hejjarramsorna som värst. Jag anser helt på allvar att ni är skadade och antingen borde strippas mandat i samhället eller förpassas till arbetsläger och lära er veta hut och tacksamhet.
Senast redigerad av Stor-Men-Snabb 2020-04-11 kl. 07:16.
Citera
2020-04-11, 07:17
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Jag tänkte svara, men så ångrade jag mig, så det enda svaret du får är det här att jag inte tänker svara?

Okej...
Du är feminist, därför stämmer mitt påstående.
Allt annat är en lögn vare sig du försöker ljuga för dig själv eller någon annan.

Du är en korkad offerkofta, mansbebis och kvinnohatare (av högst oklara skäl). Allt annat är en lögn varesig du försöker ljuga för dig själv eller någon annan.
Citera
2020-04-11, 07:19
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Det du och dina gelikar inte inser att många många män både de som hörs och inte känner sig rejält svikna av er. Det ni inte verkar fatta är att det var ni som började disatnseringen mellan könen och det du ser nu (och kommer se mer av) är männens svar på det. Många klarar inte pressen och tar livet av sig men många har helt enkelt fått nog av hatet från er och säger nu 'fuck you' tillbaka. Inte på lika vulgärt sätt som er dock.

Vad gäller hatet och hur lätt ni västerländska kvinnor kan samlas runt hejjarramsor och anklagelser mot män som om det vore en 'gemenskapslek' i systerskapets anda slutar aldrig att förvåna mig. det finns män som lider på andra sidan hatet men från vad jag kan se så är det bara 'kul och gemenskap' för er att samlas och skrika ut erat hat mot män.. Du ser inte motstycke mot kvinnor i hela världen, någonstans.

..samtidigt så vet vi att just i dessa länder där det är som mest jämställt och kvinnor fått ta plats med kvoteringar baserat på en ekonomi byggt av männen..., så är hatet och hejjarramsorna som värst. Jag anser helt på allvar att ni är skadade och antingen borde strippas mandat i samhället eller förpassas till arbetsläger och lära er veta hut och tacksamhet.

När jag läser detta så undrar jag vilken värld du lever i. Uppenbarligen inte samma som mig. I min tillvaro har aldrig det du beskriver här varit aktuellt. Därav kommer vi aldrig att förstå varandra.
Citera
2020-04-11, 10:25
Avstängd
Citat:
När jag läser detta så undrar jag vilken värld du lever i. Uppenbarligen inte samma som mig. I min tillvaro har aldrig det du beskriver här varit aktuellt. Därav kommer vi aldrig att förstå varandra.

Fast det är ju en utmaning med sjuka fantasier som feminism, det legitimerar andra människors sjuka fantasier.

Bara för att du inte ser något eller kan bevisa dess existense så är det ju ”inte sant” och ska bekämpas, det är ju stöttepelarn i feminism. (Även sant i andra ondskefulla och vidriga ideologier)
Citera
2020-04-11, 10:39
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Du är en korkad offerkofta, mansbebis och kvinnohatare (av högst oklara skäl). Allt annat är en lögn varesig du försöker ljuga för dig själv eller någon annan.
Underbart!
Tack, då vet jag att du gett upp.
Man ser din uppgivenhet även i inlägg till Stor.

Nu har jag en fråga:
Nu när du förlorat en gång för alla och tappat allt, ska du försöka utbilda dig vidare och växa av erfarenheten eller ska du gå och gråta en skvätt i något hörn och sen börja om från början på något ställe där motståndet inte är fullt lika kompetent och kompakt?
Senast redigerad av GaylordYanker 2020-04-11 kl. 10:41.
Citera
2020-04-11, 13:55
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Fast det är ju en utmaning med sjuka fantasier som feminism, det legitimerar andra människors sjuka fantasier.

Bara för att du inte ser något eller kan bevisa dess existense så är det ju ”inte sant” och ska bekämpas, det är ju stöttepelarn i feminism. (Även sant i andra ondskefulla och vidriga ideologier)

Det är precis samma sak som ni antifeminister sysslar med här. Ni ska bekämpa alla Sveriges onda feministkvinnor som ni antar gör det ena och det andra, men ni vet egentligen ingenting.
Citera
2020-04-11, 13:58
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Underbart!
Tack, då vet jag att du gett upp.
Man ser din uppgivenhet även i inlägg till Stor.

Nu har jag en fråga:
Nu när du förlorat en gång för alla och tappat allt, ska du försöka utbilda dig vidare och växa av erfarenheten eller ska du gå och gråta en skvätt i något hörn och sen börja om från början på något ställe där motståndet inte är fullt lika kompetent och kompakt?

Jag tolkar det som att du menar att du och Stor Men Snabb skullle utgöra ett starkt motstånd?
Ni är totalt clueless.

Och du, bara för att man inte vill sänka sig till nivån av att upprepa samma sak gång på gång på gång, betyder det inte att man gett upp. Du kan gå tillbaka och läsa tidigare inlägg jag skrivit om skolan till exempel, det gäller fortfarande.
Citera
2020-04-11, 14:07
Avstängd
Citat:
Det är precis samma sak som ni antifeminister sysslar med här. Ni ska bekämpa alla Sveriges onda feministkvinnor som ni antar gör det ena och det andra, men ni vet egentligen ingenting.

Kan du ge mig ett eller två exempel på ”inte onda feministkvinnor” i sverige? (Kuggfråga men endå, du har ju rätt till din åsikt, bara inte rätt att tvinga den på andra)

Vad fan är nu en antifeminst för något, att stå upp emot förtryck och onda månniskor är moralisk rätt, oavsett vad du vill gömma dig bakom.

Men du får ge mig ett exempel eller två där med? Finns där onda antifemister?

Per ström och jordan peterson är ju rena motsatsen till ondska... så jag antar att du menar feminister som weinstein och virtanen?
Citera
2020-04-11, 15:14
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Så är det. Vidare så är det kvinnor som åderlåter sjukvård och försäkringskassa mest trots att de jobbar mindre än män och med mindre farliga och skitiga jobb. Man förbluffas hur era kvinnor inte ens visar tacksamhet till de fantastiska män som håller luftslottet svävande (nå, inte sålänge till..)

Jag blir ständigt påmind av min fru att hon är oändligt tacksam för att jag jobbar hårt och bygger fundament för vår familj och nära.. Det är gott för en man och det räcker. Jag ser mycket lite eller ingenting av det från Sverige.

Det finns ett väldigt talande ord som beskriver Svenska kvinnor; oanständiga
Ja, din fru är säkert oanständig, måste du framhålla det?

En värdelös kossa som du hämtat från thailand.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in