Citat:
Ursprungligen postat av
argeneau
Du gapade rätt tidigt om influensor och svininfluensan utan reflektion att det inte går att jämföra några siffror med Covid-19 förrän skiten är över. Ingen reflektion över att svininfluensan har en lägre dödlighet, vilket man tidigt upptäckte (innan massvaccinationen drogs igång av självaste Tegnell). Du gapar om data men klarar inte att redogöra för den.
Du är en rolig prick du.
Det
enda jag har skrivit beträffande svininfluensa och influensa i denna tråd var en fråga varav hysterin för coronan i relation till H1N1 2009 där så många som 575 000 beräknats ha strukit med världen över, och att det oavsett vad dör folk i infuensaperioder så varför skulle coronaviruset skona oss när inte ens influensor gör det?
Där är det som du kallar för att ”gapa” om svininfluensor och influensor, jag pratade ingenting om dödlighet för dessa. Beträffande tillgänglig data för dödlighet i covid-19 så visar exempelvis siffrorna ifrån det italienska civilförsvaret på tydliga tendenser, vilka jag har hänvisat till ett flertal gånger. Rekommenderar att du läser en, två och kanske tre gånger så kanske du kan sova bättre.
Vidta lämpliga åtgärder ska du göra oavsett om du är riskgrupp eller inte, men beroende på din ålder och ditt skick så kan du utifrån datan beräkna ungefär vad du kan förvänta dig. Även med hängsle och livrem.