Citat:
Ursprungligen postat av
gabrielle2
Jag kommenterar vem jag vill. Är du på flashback kan du inte välja vem som skall få kommentera dig.
Nu kommenterade jag dig för att jag tyckte att ditt uttalande var mycket underligt.
"Det är uppenbart att många vill ha högre dödstal för att komma åt myndigheter"
Det är ju du som tänker att andra tänker så.
Man kan väl för sjutton komma åt myndigheter utan att fler tusen skall behöva dö av covid-19.
Stefan hoftade med fler tusen döda. Vem vill han komma åt då, om jag ska resonera som dig.
Du får väl diskutera detta med nedanstående som, i likhet med dig, verkar vilja göra detta i huvudsak till en politisk diskussiona. Detta trots att forumet handlar om »Medicin och hälsa«.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lawline
Verklighetsförnekare! Inte oväntat att du skulle förneka det. Du vill bara tro på media som din regim stödjer. Men lev i din bubbla du..... Corona lär inte bry sig om det, du kan drabbas i alla fall. Faktum är att det finns en länk till din regim media i den. Och du vill inte tro på det heller?
Jag spekulerar inte om siffror och vet att det alltid finns enskilda personer som känner sig illa hanterade. Vissa dyker upp i pressen. Enstaka händelser kan handla om felaktigheter, men det innebär ju inte att det alltid är så.
Vården är regional, inte statlig och sköts via olika politiska sammansättningar i regionerna. Regionerna har struntat i sitt viktiga uppdrag, varvid vi idag har en allmänsjukvård som inte är i paritet med behovet.
När året är slut får vi se hur Sverige klarade sig relativt andra länder när det gäller att hantera covid-19.
Citat:
Ursprungligen postat av
Idiotsverige
Aftonslasket och alla andra skvallertidningar tar jag helst inte i om jag slipper. Jag förnekar inte enstaka fall, men enstaka fall är inte en regel.