2020-04-10, 16:55
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Detta med å vara sjuk utan symptom tror jag inte på, bara ett sätt att tvinga fram extra rädsla.
Du har rätt. Du är inte sjuk om du inte har några symptom.

Men det är inte riktigt vad som diskuteras om du tänker lite.

Om du klara av det alltså.

Tänka, menar jag.
Citera
2020-04-10, 16:55
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Kinas siffror är helt fucked.

Dom hade +14.000 fall en dag i februari. Nästa dag typ 3000 och sen inom någon dag var det 300 fall. Det gick rakt ned i backen på några dagar.

Det är helt orimligt med detta virus. Det var där och då som beslut om mörkläggning togs, och inget annat.

Karantän är effektivt.
tvångsplacera folk med feber så smittan stannar utanför samhället is da shit.

Vill man bli av med smittan så finns medel, vill man ha tid i tvn så låter man det spridas
Citera
2020-04-10, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IlDivino
Av den data som finns tillgänglig idag (vilken jag nästan tycker du borde vara inläst på med tanke på hur mycket åsikter du har) så finns det ingenting som tyder på att den är ofarlig. Riskgrupperna äldre och sjuka (ofta i kombination) riskerar att bli svårt sjuka och till och med avlida. Människor som inte befinner sig i riskgrupperna kommer - enligt datan - överleva. Givetvis kommer det finnas undantag åt båda hållen, som med allt annat.
Du är helt sjuk. Igår hävdade du att den är. Ofarlig.
Citera
Medlem
"Smitteverneksperter har kritisert både norske myndigheter og myndigheter i så nær som hele den vestlige verden for å være dårlig forberedt på coronakrisa som nå herjer med land etter land.

For det verdensomspennende utbruddet av det nye coronaviruset Sars-Cov-2 burde slett ikke ha kommet som en overraskelse.

Allerede for sju år siden, i januar 2013, leverte Folkehelseinstituttets søsterorganisasjon i Tyskland, Robert Koch-instituttet, en risikoanalyse til det tyske parlamentet."
https://www.dagbladet.no/nyheter/advarte-i-2013-om-skrekkscenario/72324698
Citera
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Nja, stugan får man fortfarande åka till. Bara den inte ligger utanför Region Stockholm.

Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Råder det något förbud att åka utanför Stockholm?
Trodde det bara var rekommendationer ( som många inte kommer lyda.

Som jag fattade det,

allmänna råd gällande smittspridning är medborgaren enligt lagstiftningen skyldig att följa,
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
How do you even get to a 0.01% IFR
Frågan är snarare hur du kommer fram till 5%?
Citera
2020-04-10, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EmotionalIntegrity
Gomorrrn, domedagstråden taktar på i vanlig ordning ser jag. Någon blir kallad efterbliven här, någon kommer med påhopp där.

Fråga:
Blir alarmister/domedagsprofeter besvikna om Sverige lyckas platta ut kurvan på ett bra sätt?
Jag tror man måste ta allas oro på allvar. Vissa är coola till sin natur, andra blir bokstavligen livrädda i en situation som denna, och tror att världen kommer att gå under. Bakom aggressiva tonfall och förolämpningar sitter en rädd liten person, som du och jag måste respektera.
Citera
Medlem
Skywipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Nu ska vi inte vara sådana, vi vet ju faktiskt inte hur det är med kusingifte i Sverige då det finns 0 antal undersökningar och register över hur svenskar gifter sig inom släkten trots att vi tillåter kusingiftermål.

Det har du rätt i, men jag tycker ändå att det kan påpekas att inavel kan vara skadligt för immunförsvaret, oavsett om det sker i Sparreholm (mindre troligt) eller i Aleppo (mera troligt)...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argeneau
Du kan tro precis vad du vill. Det är som du själv skriver, det du tror.

Fakta visar annat och det är rätt självklart eftersom det inte dräller av sjuka i samhället men ändå blir så många smittade. Asymtomatiska bärare har det talats om i månader nu.

Jaja.. snart kan man inte gå it eller träffa någon,
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
Du är helt sjuk. Igår hävdade du att den är. Ofarlig.
Länk!
Citera
2020-04-10, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Du har visst medhåll av Johanna S i det. Enligt henne är 50% av de belagda IVA- platserna upptagna av coronapatienter, 50% av andra patienter. Ca 500 coronapatienter (iaf nästan) ligger nu på IVA.
Mina källor är iofs anekdotiska genom f.d. kollegor i Sthlm . . .
Citera
2020-04-10, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Du har rätt. Du är inte sjuk om du inte har några symptom.

Men det är inte riktigt vad som diskuteras om du tänker lite.

Om du klara av det alltså.

Tänka, menar jag.

Haha oroa dig inte.
Man smittar hur som mer om man har symptom och hostar stup i kvarten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in