Citat:
Ursprungligen postat av
Hor-Ulla
Nu är ju defacto att av dom 373 som dött i sverige är 88% över 70 år. Alla vi andra som inte är i riskgruppen (ålder eller sjukdommar) kan leva vår liv precis som vanligt.
Risken att överhuvudtaget dö av corona är 0,6% enligt både WHO och Norge. Så chansen att du skulle dö av corona om du inte tillhör riskgruppen är näst intill obefintlig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hor-Ulla
Min IVA plats? Då jag varken är över 70 år eller har underliggande sjukdomar så är chansen att dö mikroskopiskt, medans chansen att hamna på IVA nästan är lika minimala.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hor-Ulla
88 % av dom som dött i Sverige är över 70 år.
Att så många dör beror på att dom ligger i riskgruppen (ålder och sjukdomar)
Så vi vanliga som inte har några sjukdomar och är under 70 år kommer inte hamna på nått bårhus. Frågor på det?
Det finns flera av oss, som kanske inte tänker bara på sig själva. Det handlar inte bara att "man själv skulle kunna dö( som är ett faktum)". Det handlar att tänka på de i risk gruppen. Ska vi inte tänka på de som är 70 plus ? är deras liv värt mindre ? För att det handlar om att de här människor kan bli smittande från någon som dig eller mig, som är inte i riskgruppen. Så vad tycker du ? ska vi tänka på de ? Glöm inte att förhoppningsvis vi får komma upp till den ålder någon dag också. Kommer ditt/våran liv blir mindre värt då?
Att Sverige har inte lyckats med att säkerställa äldreboende är en STOR KATASTROF, eftersom det var en av de högsta prioriteringar från början med denna konstiga och unika strategi att hantera ett pandemi. Och jag tycker att det vart värt att testa detta strategi som pågår, men nu har man sett att den inte funkar, så det är dags att byta snarast !!!
Du som många andra kanske är egenföretagare, eller kanske äger restaurang eller butik, eller något liknande. Och självklart det suger rätt hårt om man hade behövt att stänga sin verksamhet eller förlora sitt företag pga detta pandemi. Absolut ! Men så länge du kan faktiskt ANDAS, så kan du kämpa och jobba hård för att bygga ett nytt företag/verksamhet igen. Livet är så, det går upp och ner, det har man sett i historien med stora kriser som krig bland annat. Man kan tyvärr inte vara så pengar kåt, hur många företag tillsammans kan vara mer värt än ETT liv? Och visst jag förväntar mig inte att alla ska ha samma åsikt om det hela. Men det är min punkt. Vilken är din punkt? Har du någon bra argument ? siffror ? källor ?
Och snälla svara inte med att jag "säkert lever på bidrag, eller är arbetslös" för att det jag gör inte alls, och det är helt irrelevant.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hor-Ulla
30 000 dör av hjärt och kärlsjukdomar varje år i Sverige. Hur känner du för det? Hur mycket toapapper har du hamstrat?
Citat:
Ursprungligen postat av
Hor-Ulla
Har märkt att överhängande användare (som skriver i den här tråden) som tror att världen ska gå under, eller vill att hela världen ska stänga ner är folk som är arbetslösa/sjukskriva, och som i dom flesta fall ligger höger om SD i politik.
Ja, och snälla kom med MYCKET BÄTTRE argument än de ovan... ganska PATETISKT måste jag säga ...