2020-04-09, 22:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Idpentz
Återigen, detta är ni https://i.4pcdn.org/pol/1582938568068.png

Ni borde prova att lämna datorn och ta del av det där som kallas verkligheten.
Det kommer inte dö "GOrILlIoNs of pEoPLe", hur mycket ni än önskar det.

Menar du att det är chill att vi är på Cremonese stats, 20 dagar innan vi är på Day0?

Du har nu chans att replaya.
Citera
2020-04-09, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Dags att förbjuda bilar nu kanske??? Hur många fler måste förlora livet?

Dags att förbjuda alkohol nu kanske??? Hur många fler måste förlora livet?

Dags att förbjuda allt som bevisats orsaka cancer nu kanske??? Hur många fler måste förlora livet?

Dags att förbjuda sex nu kanske??? Hur många fler måste förlora livet av aids?

And on and on and on.....

Om du inte vill bli sjuk och dö så kan ju du göra en egen lockdown istället så kommer du inte att smittas.

Alla som tjatar om lockdown och som är så rädda för denna pandemi, kan inte ni bara isolera er själva då och era gamla, om dom vill, så slipper ni smittas.

Vad är problemet?

WOW ! Är du på riktigt ???!

Ok, I Sverige dör på grund av trafikolyckor mellan 250 till 300 människor per år , alltså 0,82 personer varje dag. ( https://www.korkortskolan.se/korkortsteori/fragor/Hur-manga-personer-dor-arligen-i-trafiken-i-Sverige-328 )

Eeh, JA ! Kanske dags( eller för flera år sen) att förbjuda allt som är bevisat att orsaka cancer... eller ? med det är en helt annat fråga. Men du behöver inte blir orolig , du kommer fortfarande kunna röka dina röda PRINS ,surfa sönder på 5G nät om några månader, och vara en av de coola i stan med dina trådlösa hörlurar ( vill specificera att JAG ÄR INTE en av de som tycker att detta viruset är kopplad till 5G nät, tack). Men bara så du vet , cancer tar ungefär 63 liv per dag i Sverige, alltså en hel del. ( https://www.cancerfonden.se/om-cancer/statistik )

Sedan 1983 tills idag så har ungefär 4000 personer dog. Alltså cirka 109 personer per år.
( https://www.folkhalsomyndigheten.se/hividag/smittsamhet/ )

I de senaste 10 dagar I Sverige, 538 personer har dött av coronaviruset. Alltså 53,8 - 54 döda per dag. Siffran ligger lite under de som dör av cancer varje dag, men tror mig, om det hade varit bevisat att cancer smittas från droppsmitta när en person hostar eller nyser, tro fan vi hade haft fullt lockdown för länge sedan.

Jag blir orolig för människor som dig, som inte tar detta allvar. Jag blir oroligt när jag ser att människor inte sköter sig angående vad som händer i världen just nu, siffror från Aftonbladet pekar på att 4 av 10 svenskar lever exakt som vanlig utan att följa de få säkerhetsåtgärder som finns nu.

Stefan Löfven kritiserade att krogarna följer inte reglerna angående tätheten i sina lokaler, och att även gästerna respekterar inte de nya reglerna som har implementeras i dags läget... Men ändå är restaurangerna öppna samt shopping centers, alltså regeringen har inte bestämt sig än för att stänga de här verksamheter. Jag tycker det är otrolig.

Som jag ser det, så har staten lagt en väldigt stor ansvar på den svenska befolkningen, och vi ser att tyvärr det verkar som att vi inte klarar det. Därför tycker jag att det borde tas viktiga beslut från staten, och ta tag på strategier som man har sett har funkar bra i andra länder (NORGE).

Visst MASSOR av företag kommer går under, och massor kommer förlora sitt jobb, men kanske värt om man kan rädda ETT liv till ??? (Ja, liv i äldre människor är EXAKT LIKA VÄRT som liv i yngre)

ps. Pardon my swedish
Citera
2020-04-09, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Ok, vi är alla helt enkelt förda bakom ljuset.
Älvsjömässan är egentligen ett tält, en illusion helt enkelt.
Tack för att du håller koll och berättar sanningen för oss.
Tegnell har lurat oss!!!!!

I’m relaying what has been said on the news programs and press conferences.
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Man nyser inte av covid-19. Det är inte ett symptom.

Man kan naturligtvis nysa av andra orsaker och därmed sprids även det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ittepa
Detta är ren skrämselpropaganda. Detta är partiklar som kan komma vid hostning/nysning, men långt ifrån alla dessa partiklar innehåller smitta. Krävs stora droppar, som oftast faller ned snabbt. Snälla någon.

I call bullshit!
Det finns många rapporter där hela grupper blivit smittade av en enda individ.
Jag har förstahandsuppgifter på en fest med äldre i min stad, där en är död och 4-5 andra blivit sjuka.
Ingen hostade eller var sjuk vid tilfället. Detta var människor 70+

Det är helt klarlagt att det inte behövs massa stora droppar. Utandning räcker.
Sen hur stor del av all smitta som sker på detta sätt, vet ingen än.
Citera
2020-04-09, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Tja, att människor dör av det runt om i världen, att snart hela jordklotets länder har sagt godnatt och släckt lyset. Kan säkert komma på mer om det inte räcker.

https://tennesseestar.com/2020/04/09/doctors-can-place-covid-19-on-death-certificates-without-confirmed-test-results-minnesota-senator-sa ys/

Detta är bara 1! Exempel, det kommer för fan från en amerikansk senator ditt jävla kötthuvud.
Om du inte är läskunnig så kan du väl be din socialsekreterare tolka åt dig nästa gång du står där med mössan i handen
Citera
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skynetsnemesis
https://tennesseestar.com/2020/04/09/doctors-can-place-covid-19-on-death-certificates-without-confirmed-test-results-minnesota-senator-sa ys/

Jaha, det var i hamburgarnas land, men trodde det skulle gälla Sverige eftersom någon nämnde det några sidor tillbaka.
Citera
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wedonthavetime
Förstår inte varför det är ett argument när vi haft 2 månader på oss att köpa in materiel innan det slog till hör.

AstraZeneca erbjöd sig ju även till FHM att hjälpa till att testa men svaret blev att det är isåfall upp till regionerna att ta kontakt med AZ om dom anser sig ha problem med testningskapaciteten.

FHM är ju nöjd med som det är nu, de har i princip monopol på testerna, de får regeringen att förbjuda andra uppstickare med tester, det 3:e förbjöds idag.

https://www.friatider.se/annu-ett-sjalvtest-covid-19-forbjuds

Det blir ju svårare att mörka om andra aktörer testar oxå, då får vi dessutom fler döda i rapporterna som annars hade uteblivit pg.a de inte är testade innan död.

De verkar ha ett väldigt lågt intresse att få upp siffrorna helt enkelt, men inte på rätt sätt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvantskallen
Ja, jag vet. Allt som inte stöder dina "teser" är skrämselpropaganda från alarmister. Även om det är sannolikt, logiskt, evidensbaserat, peer reviewed och utom allt tvivel.

Detsamma. Och vad har du kommit med för bevis som varit "peer reviewed"? Vad har du ens kommit med för bevis öht? Förutom en sketen youtubevideo?
Citera
Medlem
GaretheGOLFERbales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Att den som tror att det enkelt går att flyga till Spanien sommaren 2021 på semester är jävligt naiv.
Det kommer helt enkelt vara omöjligt, såvida du inte har ett giftvaccin i kroppen med tillhörande chip som kan scannas i tullen.
Det har inget att göra med Sveriges strategi eller icke-strategi. Det är ett faktum för hela världen snart.

Har inte UK snackat om att införa ett corona-pass för resor? Just för att det AT pratar om inte ska ske. Den mannen är fel ute varje gång.
Citera
2020-04-09, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skynetsnemesis
Den sortens retorik hjälper inte. Övertyga i det här fallet på engelska om du tycker att du har nåt att komma med

Varför? Han verkar ha goda läskunskaper på svenska, men svarar alltid på engelska.

Min synpunkt var att om man försöker komma in som sanningssägare, så måste man ha bättre koll än att referera till ett tält som inte har varit aktuellt på flera veckor.
Citera
2020-04-09, 22:42
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idpentz
Återigen, detta är ni https://i.4pcdn.org/pol/1582938568068.png

Ni borde prova att lämna datorn och ta del av det där som kallas verkligheten.
Det kommer inte dö "GOrILlIoNs of pEoPLe", hur mycket ni än önskar det.

Folk dör inte i drivor för att länder gör saker åt det.

Hur många skulle dö om man inte gjorde något.

Det är bara titta på Sverige hur många som dör här kontra övriga grannländer som gjorde något.

god dag yxskaft.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in