Citat:
Ursprungligen postat av
UndeadNinja
Dags att förbjuda bilar nu kanske??? Hur många fler måste förlora livet?
Dags att förbjuda alkohol nu kanske??? Hur många fler måste förlora livet?
Dags att förbjuda allt som bevisats orsaka cancer nu kanske??? Hur många fler måste förlora livet?
Dags att förbjuda sex nu kanske??? Hur många fler måste förlora livet av aids?
And on and on and on.....
Om du inte vill bli sjuk och dö så kan ju du göra en egen lockdown istället så kommer du inte att smittas.
Alla som tjatar om lockdown och som är så rädda för denna pandemi, kan inte ni bara isolera er själva då och era gamla, om dom vill, så slipper ni smittas.
Vad är problemet?
WOW ! Är du på riktigt ???!
Ok, I Sverige dör på grund av trafikolyckor mellan 250 till 300 människor per år , alltså 0,82 personer varje dag. (
https://www.korkortskolan.se/korkortsteori/fragor/Hur-manga-personer-dor-arligen-i-trafiken-i-Sverige-328 )
Eeh, JA ! Kanske dags( eller för flera år sen) att förbjuda allt som är bevisat att orsaka cancer... eller ? med det är en helt annat fråga. Men du behöver inte blir orolig , du kommer fortfarande kunna röka dina röda PRINS ,surfa sönder på 5G nät om några månader, och vara en av de coola i stan med dina trådlösa hörlurar

( vill specificera att JAG ÄR INTE en av de som tycker att detta viruset är kopplad till 5G nät, tack). Men bara så du vet , cancer tar ungefär 63 liv per dag i Sverige, alltså en hel del. (
https://www.cancerfonden.se/om-cancer/statistik )
Sedan 1983 tills idag så har ungefär 4000 personer dog. Alltså cirka 109 personer per år.
(
https://www.folkhalsomyndigheten.se/hividag/smittsamhet/ )
I de senaste 10 dagar I Sverige, 538 personer har dött av coronaviruset. Alltså 53,8 - 54 döda per dag. Siffran ligger lite under de som dör av cancer varje dag, men tror mig, om det hade varit bevisat att cancer smittas från droppsmitta när en person hostar eller nyser, tro fan vi hade haft fullt lockdown för länge sedan.
Jag blir orolig för människor som dig, som inte tar detta allvar. Jag blir oroligt när jag ser att människor inte sköter sig angående vad som händer i världen just nu, siffror från Aftonbladet pekar på att 4 av 10 svenskar lever exakt som vanlig utan att följa de få säkerhetsåtgärder som finns nu.
Stefan Löfven kritiserade att krogarna följer inte reglerna angående tätheten i sina lokaler, och att även gästerna respekterar inte de nya reglerna som har implementeras i dags läget... Men ändå är restaurangerna öppna samt shopping centers, alltså regeringen har inte bestämt sig än för att stänga de här verksamheter. Jag tycker det är otrolig.
Som jag ser det, så har staten lagt en väldigt stor ansvar på den svenska befolkningen, och vi ser att tyvärr det verkar som att vi inte klarar det. Därför tycker jag att det borde tas viktiga beslut från staten, och ta tag på strategier som man har sett har funkar bra i andra länder (NORGE).
Visst MASSOR av företag kommer går under, och massor kommer förlora sitt jobb, men kanske värt om man kan rädda ETT liv till ??? (Ja, liv i äldre människor är EXAKT LIKA VÄRT som liv i yngre)
ps. Pardon my swedish