2020-04-10, 14:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av antisocial666
Nu är du här....tror du på flockimmu???

Att 7 Mill svenskar skall gå igenom detta?

Enligt de bästa data vi har har 2.5 procent viruset och vi är uppe på Norra Italien nivåer redan nu....

Hur tror du vårt land skulle funka om 65 procent skulle gå igenom detta?

Måla gärna med breda penseln.

Flockimmunitet är det enda sättet man kan mästra detta! Tegnell, har helt rätt, snälla, följ hans råd! Ok? Var intelligent, ok? Bra!
Citera
2020-04-10, 14:53
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galman
Festen var den 7e mars. Att då gå på en privat fest kan nog inte klassas jävla dumt.

Att gå på en fest med ca. 100 personer, som artikeln säger, i coronatider, det tycker inte du är dumt, just bara för att festen är privat?

Klart, att det är ju inte dumt för den som VILL smittas, eller den som inte bryr sig.

Men den som INTE vill smittas, den är jävligt dum om den gör det, inte minst om personen är i riskgruppen.

Nu har det ju uppenbarligen visat sig vara ett mycket dumt beslut, att gå på den festen
Citera
Medlem
Alltså alltid hans svar om att det är svårt att säga!!!! Aldrig kan man göra några slutsatser eller liknande.. allt är bara ett mummel!!

Borde restriktioner för folksamlingar varit striktare tidigare?
-- För tidigt att göra slutsatser av det slaget. Det finns väldigt lite i Sverige som talar för att folksamlingar haft betydelse då vi inte sett de här pucklarna utan vi har haft en långsam spridning. Att stora event skulle haft betydelse här har jag svårt att tro, säger Anders Tegnell.

Kan festen (i Stockholm i mars, där 70 personer blev sjuka) ses som ett smittokluster, en smittospridarhändelse? Om ja, faller det då på Folkhälsomyndighetens rekommendationer vid tidpunkten?
-- Det är jättesvårt att veta i efterhand. Man vet att spridningen i Sverige inte ser ut så som i Sydkorea att det spridits efter evenemang. Vi har haft en långsam spridning, det här eventet hade ingen kick off-effekt som man sett i bland annat Sydkorea och Spanien, säger Anders Tegnell.
Citera
Medlem
Corona-Ezpecials avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
Ja denna användare hävdar detta. Denna upptäckt är ju konstigt att de ej skrivs om i tidningar. Vrf firar inte folk påsk som vanligt?
Dödligheten utanför riskgrupp är ju bara 0.1 enligt denna användare.

Detta är källan
https://www.expressen.se/kronikorer/jennifer-wegerup/dodssiffrorna-bekraftar-monstret-vi-sett-hela-tiden/
Att du hänvisar till en FB medlem som påstår sig vara vetenskapsman är allt annat än seriöst. Han eller hon kan hävda vad som helst men du tror på det för att någon påstår sig vara en vetenskapsman i en FB tråd...suck kom igen nu och tänk efter lite är du snäll.
Det är social distansering som gäller därför är rekommendationerna över påskhelgen att man inte skall åka iväg för att fira den med nära och kära som bor en bit bort.

Slutligen så säger den källan du hänvisar till inte ett ord om att dödligheten för Covid19 skulle ligga på 0,1%! Det är ren förbannad FAKE NEWS! Varken mer eller mindre....
Sluta sprid disinformation och skaffa ordentliga källor för dina påståenden, dom bör styrka vad du säger och vara seriösa källor som är pålitliga.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Flockimmunitet är det enda sättet man kan mästra detta! Tegnell, har helt rätt, snälla, följ hans råd! Ok? Var intelligent, ok? Bra!
Tegnell förnekare flockimmunitet.
Citera
Medlem
marcarolos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Det kan hon säga bäst hon vill, men vi ska inte ha en jävla lockdown i Skåne. Vår kurva är helt platt och ingen allmän smittspridning. Varför ska vi vara i lockdown? Vi sitter redan isolerade för att hjälpa till, ett lockdown hade inte hjälpt.

Nej till lockdown!

Men man borde ju hindra Stockholmare från att åka runt och smitta. Hur gör man det?
Klart en lockdown hjälper. Den skulle skydda er från att smittan tar fart eftersom inte alla isolerar sig.

Hur är det egentligen - jobbar folk fortfarande i Köpenhamn och åker fram och tillbaka?
Citera
Medlem
Jon.Holmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IlDivino
Läs bland annat Da Vincis posthistorik, en av de mer profilerade domedagsepidemiologerna i tråden. Där talades det bland annat om ”miljoner döda i mars”.

Jag hittade en användare vid namn ”DaVinci” men vederbörande har inte postat något alls i den här tråden. Du har inte lust att länka till något exempel?
Citera
2020-04-10, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Hörde faktiskt idag från en äldre person att denne har isolerat sig ganska komplett senaste 3-4 veckorna, men nu ska denne sluta med det. Dels har denne sett på bilder att det är fulla uteserveringar och affärer, och dels verkar ju smittan nu vara under kontroll i Sverige.

Så personen i fråga avbryter nu sin isolering. Personen är 83 år gammal.

Så sjukt att höra! Jag själv som är i 40-års åldern håller mig och min familj så isolerad det bara är möjligt. Såklart måste jag argumentera för detta dagligen här hemma när resten av familjen ser andra som låtsas som ingenting.

Men om folk kunde ha tillräckligt mycket vett i skallen för att åtminstone hålla sig inne till man har lite jävla fakta på bordet, skulle det ju kännas bra.
Skulle det visa sig om några veckor att det faktiskt inte är större risk för någon utanför riskgrupp än låt säga 0,05-0,1%, så kan jag tänka mig att ompröva mitt beslut. Men tills dess, är det isolering som gäller.
Citera
2020-04-10, 14:54
Medlem
Får vi fyra dagar nu med låga siffror när sjukvården går på sparlåga över påsken och FHM-dyrkarna säger att Sverige lyckats?

Citera
2020-04-10, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Corona-Ezpecial
Att du hänvisar till en FB medlem som påstår sig vara vetenskapsman är allt annat än seriöst. Han eller hon kan hävda vad som helst men du tror på det för att någon påstår sig vara en vetenskapsman i en FB tråd...suck kom igen nu och tänk efter lite är du snäll.
Det är social distansering som gäller därför är rekommendationerna över påskhelgen att man inte skall åka iväg för att fira den med nära och kära som bor en bit bort.

Slutligen så säger den källan du hänvisar till inte ett ord om att dödligheten för Covid19 skulle ligga på 0,1%! Det är ren förbannad FAKE NEWS! Varken mer eller mindre....
Sluta sprid disinformation och skaffa ordentliga källor för dina påståenden, dom bör styrka vad du säger och vara seriösa källor som är pålitliga.
Jo den hävdar de. 0.1dödlighet utanför riskgrupp.

Jag kmr ej isolera mig.
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Hur räknade du dig fram till siffran 5%, kan du berätta? Låter intressant.

Du är inte bekant med ordet förmodligen?

Jag tror, inte som du, att det är större mörkertal. Jag gillar inte radikalfeministiska metoder att använda mörkertal som är många gånger större än verkligheten för att bevisa sin ståndpunkt.

Min bedömning är att det inte är större mörkertal och jag tror inte ett skvatt på att det mörkas som vissa knäppgökar i tråden gör för att de ogillar det politiska systemet i Sverige och vill ha nationalismstyre.
Citera
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Verkar vara många som inte är det och redan har diskonterat framtiden. Tala till alarmisterna inte till mig. De har ju berättat om vilket helvete det kommer att bli nästa eller nästa eller nästa eller nästa eller nästa... eller nästa vecka.

50000 döda har det talats om och vissa har nämnt siffra 100000. Det kommer att bli massdöd med lik på gatan överallt.

Ja ska du inte tacka och känna dig trygg med att siffran ligger runt ca 800 istället för att tugga om siffror som INTE finns
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in