2020-04-09, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Verkar varit lika stora klåpare bägge två. Jag förstår dock inte varför Lena behandlade Hanna på ett sådant sätt som Jerry beskriver, dessa två var ju vänner innan SD och LW inledde sin affär?

De var rivaler om S och den otrevliga behandlingen var ömsesidig.
Citera
2020-04-09, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Citat:
Eller hur? Empatin med HD är ju uppenbar?

Varför har Tg egen gräddfil till mysteventet? Marie? Herregud, ALLT ska hon på med sina nya kompisar. Jag kräks. Får extremt god lust att mosa i ansiktet på henne vad hennes falska bubbla består av: BAJS och förnedring. Bara låtsad äkthet, precis som innan, bara ännu mera låtsad. Och allt påstås bygga på att du och jag inte pratar ens när vi råkar på varandra på event. Så jävla ynkligt, så tydligt hon visar att hon inte tror ett dugg på er två eller sin position hos dig. hon måste förbjuda och kontrollera för att behålla sitt löjliga ytskal. Jag hånskrattar åt det patetiska. Motivera för migvarför jag ska finna mig i detta förnedrande underhåll av er falska relation? Den kommer ju fortsätta till döden ändå, lika genomrutten, bara utan mig.
16 jan 2018 01:06
s. 2767-2768

för henne är det ett helt nytt liv. plötsligt har hon kompisar, plötsligt chattar hon, plötsligt utforskar hon hur det är med mänskliga relationer, kanske är hon otrogen, plötsligt är hon ute och far som en galning. medan han påstår att det blir skilsmässa om hon får veta att han säger mer än hej till mig om vi råkar på varandra på event eller på gatan
27 jan 2018 10:26
s. 3030

https://www.jottacloud.com/p/tyb3h5fnqkplkf7sptyxmwl6/_54672473ccd84ace87f9174ca89c0b8a_14744946f6a55bdd 6a7bffddcc5b914d783/list/@@147:63f3669805b8439e2b2b883eb8fe6663

Nu kan jag inte, eller är inte intresserad av, citera hela ditt inlägg. Men menar du att nån faktiskt skall läsa hela den textmassan utan minsta lilla styckeindelning? Personligen kastade jag en blick... och scrollade över. Hela ditt inlägg gick heller inte att citera... men men..... säkert hade du nån mening med ditt inägg - men det går inte att få in en röd tråd.
Citera
2020-04-09, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Fast Ekumemiakyrkan har utbildningskrav

https://blipastor.nu/utbildning/

Google är en supersajt ;-)

Ja, men påståendet som jag svarade på sa att ALLA pastorer har en teologisk högskoleutbildning. Det var inte tal om Ekuemeniakyrkan eller LW.
Senast redigerad av piastrone 2020-04-09 kl. 19:39.
Citera
2020-04-09, 19:40
Medlem
Citat:
Läs FUP.

Och det ska komma ifrån dej som nyss sa att du inte läst förhören med HD men ändå kommenterade förhören. Eller sprang med skvaller, snarare.
Citera
2020-04-09, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Ja, men påståendet som jag svarade på sa att ALLA pastorer har en teologisk högskoleutbildning. Det var inte tal om Ekuemeniakyrkan eller LW.
Du har varken kunskap eller intresse. Jag föreslår att du läser på om pastorer, präster etc etc. Kanske kan du lära dig något? Vi pratar nu om LW. Den dödade människan? LW - hon som blev mördad? Det är liksom henne tråden handlar om. Kan du komma in i matchen eller...?
Citera
2020-04-09, 19:41
Medlem
Citat:
Eller hur? Empatin med HD är ju uppenbar?
Det där är fan REAL SHIT där alltså. Precis vad HD behöver höra men inte från just LW kanske..

Menar att hon behöver höra det då hon är Mästerstrutsen i stövlar.
Senast redigerad av Amanda.Schulman 2020-04-09 kl. 19:44.
Citera
2020-04-09, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Inte prost. Inte präst heller. Hon var pastor. Sen finns det ämbeten som diakon, kyrkoherde och en hel del annat. Det är bara att läsa på om man är intresserad.

Det går jättefint att googla runt. Det är en bra sökmotor om man vill lära sig saker.

Citat:
Alla har läst teologi på högskola. Bara en liten passus. Lärdomar kan man aldrig få för mycket av. Det som var svårt för LW var just hennes ämbete i kombination med relationen med SD. Hon mådde skit av det. Och hennes egen personliga moral sa att det var fel att ha en älskare som var gift. Dessutom med en som varit hennes vän. Vilken sörja. Men SD går inte utan skuld. Hade han inte lekt helikopter med nån annan än Hanna så hade detta aldrig hänt överhuvudtaget.

Citat:
Du har varken kunskap eller intresse. Jag föreslår att du läser på om pastorer, präster etc etc. Kanske kan du lära dig något? Vi pratar nu om LW. Den dödade människan? LW - hon som blev mördad? Det är liksom henne tråden handlar om. Kan du komma in i matchen eller...?

Fortfarande lika hög nivå på argumenten. Du tog diskussionen till allmän nivå om utbildning. Mitt senaste inlägg var inte till dig så du behövde inte gå igång på det igen. Och framförallt du behöver inte bli otrevlig. Du kan anse att alla har teologisk högskoleutbildning. Jag anser det inte. Enkelt. Det är ok att ha olika åsikter.
Senast redigerad av piastrone 2020-04-09 kl. 20:01.
Citera
2020-04-09, 20:02
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Åh, fasen! Då kan hon ju ta bort loggar och lägga in dem på nytt med korrigerade texter och ta bort/ändra bilder.
Då var det nog hon som var inne på hans konto i söndags kväll när jag tog upp loggen med UV-lampan när de var till FAD i Sundsvall.

Hanna! Just as you know, så finns det många skärmbilder från Pip-Steffes konto.
Tänk om polisen plockar in dig för att fråga varför du mixtrar med SD:s loggar också.

Stämmer detta, så bör den informationen komma till Polisen/Åklagaren snarast. Såvida de inte har en fullkomlig kopia över hur hans konto såg ut i samband med hans häktning?

Detta bör den inom GC som sett detta, kontakta Polisen om.

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-04-09, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Lena gjorde Exakt som alla andra kvinnor i detta land som blir kära i gifta män.

Det här är ingen skillnad, så jag fattar inte hur instängt många i tråden måste ha levt.

Kolla här.

En man o en kvinna är gifta.
Till slut avtar sexet och livet går in i ett stilla lunk.
Familjelivet är svinbra med hus, barn o umgänge men det finns ingen spänning eller sex kvar.
Ett vanligt svenskt jäkla äkta par.
I detta fallet söker mannen nåt nytt spännande för att få lite kul. Han vill absolut inte lämna familjen utan stackaren vill bara pippa lite och ha lite kul.

Samtidigt kryllar det av struliga söta flickor (sökare) som lever ett liv i 110. Dom har aldrig lyckats leva i ett förhållande för dom kan liksom aldrig slå sig till ro och lugna ner sig. Ett förhållande blir för tråkigt. Dom behöver en total mot-pol. Nåt att kämpa för. Det händer alltid nåt runt dom och det är ofta drama och kärleksproblem.

Till slut så möts dessa två.
Han - som vill knulla lite och få lite spänning igen.
Hon - som suktar efter nån som "förstår henne" och som kan köra på i 110 med henne.
Dom startar en affär.
I över 6 år.....

Nu kommer problemet.
Han - vill inte lämna sin familj. Han vill ha kvar den tryggheten och den sociala statusen att ha en fin familj.... Men samtidigt vill han få knulla så han vill självklart inte göra sig av med den suktade älskarinnan, för henne har han runt fingret.
Hon - är trött på att bara vara älskarinna. Hon är trött på att vara nr 2. Hon är trött på att bli bort-stött i sociala sammanhang när han är med sin fru. HON VILL HELT PLÖTSLIGT HA MER.,!! NEJ!!!

Resultatet blir ALLTID det samma.
Hon - tjatar om att han skall lämna sin fru. Hon tjatar om att det skall bli dom två.
Han - kommer inte lämna frugan. Dom måste vara ihop för "barnens skull"
Hon - accepterar inte det utan fortsätter att tjata och när det inte funkar, Gissa vad dom små prinsessorna gör då.
Dom försöker förstöra förhållandet på egen hand genom att GÅ PÅ FRUGAN.!!
Nä men, är det sant.?
Japp, när flickor blir elaka och sätter den sidan till så blir dom svinmycket värre än män. Dom blir riktigt grisiga. Om inte Lena kunde få Stefan att lämna Hanna så går hon istället på Hanna. Precis som väldigt många andra tjejer gör mot gifta mäns fruar som ett sista försök att få mannen eller hämnas.
Detta beteendet kan inte vara nytt för er.
Ett tydligt exempel..... Mordet på Max och Saga.
Hur o varför gick det till?

De kunde gå till en sexterapeut istället och få nytändning. Tidigt i tråden skrev jag att min farfar tyckte att en karl borde hålla sig med en älskarinna för att inte slita för mycket på hustrun. (Det höll inte farmor med om kan jag lova.)
Jag tror att det här fallet skiljer sin från medelsvensson vänstrande på åtminstone två sätt:
(1) det inleddes m en kvinna som kände paret, och antagligen såg att de giftas förhållande inte funkade. Det fick henne övertygad om att SD skulle lämna HD.
(2) kanske för att de kände varandra, men SD spelade ut dem mot varandra och försåg dem med elaka uttalanden och avslöjanden om rivalen.

Hursomhelst verkar otrohet farligt: nyss föll domen mot mannen som ströp hustrun m buntband för att kunna åka på dansbandsvecka i Malung m älskarinnan.

Så Krmkr, ibland skriver du sånt om din fru som oroar. Uppvakta henne litet lagom m ngt hon gillar och säg inte att den vackra solnedgången beror på att det är så mycket avgaser i luften!
Citera
2020-04-09, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liouville
För att polisen i Sverige skall få "bugga" en person så måste beslut om hemliga tvångsmedel fattas.
I fallet med MGM, BO och MGK så har följande hemliga tvångsmedel använts (se länk):

HÖK: hemlig övervakning av elektronisk kommunikation,
HAK: hemlig avlyssning av elektronisk kommunikation (telefonavlyssning),
HRA: hemlig kameraövervakning och hemlig rumsavlyssning (buggning).

https://minfil.com/fdI8fen8od/HAK_H_K_pdf

Javisst, tillstånd krävs för avlyssning etc. Har inte påstått ngt annat. Men för den som är misstänkt för ett allvarligt brott så ligger det nog nära till hands att utgå från att man är buggad eller kan komma att bli det.
Iaf att man känner en oro över saken i fråga.

Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Det var ngn som skrev/undrade om SD har varit avlyssnad för ngr dagar sedan, här får SD det bekräftat i ett förhör. Både bilen och mobilen/erna. Är man *oskyldig* så borde man inte bry sig i det anser jag.

Aktb 147 s 721.

MT: Att jag känner mig fortfarande övervakad ja nu när jag sitter här så är jag i högsta grad men .. eh annars med ja.
FL2: Det stämmer ju Stefan .. din känsla.
MT: Mm.
FL2: Dina antaganden. Vi har ju haft övervakning på dig .. på olika sätt. Du skara .. ta del av
vilka olika datum vi har haft övervakning på dig. Bland annat så har vi haft en hemlig
rumsavlyssning eh på ett hotellrum i Sundsvall under perioden 2018-11-02 till 2018-11-04,
vi har även haft hemlig rumsavlyssning i ett fordon som tillhör dig med registreringsnummer
OOH 387 och där har vi haft avlyssning 2018-12-07 till 2019-02-03 .
.
MT: ( ohörbart)
FL2: Alltså 7 december 2018 till 3 februari 2018 ... 2019! Hängde du med?
MT: Ja ..
FL2: Ni kommer få det här på pränt så klart. Sen också. Eh ... vi har också haft hemlig
telefonavlyssning på nummer 0703-997666 som är ditt då med imei-nummer 3525 .. nu
rabblar jag lite fmt, 352564074177580 och ett telefonnummer med eh .. 0709-628160 där har
vi haft hemlig telefonavlyssning från 9 oktober..

MT: Och det sista numret.vad var det för nått ..
FL2: Jag kan säga på ett annat sätt också 070 .. 9628160. låter det mer bekant då?
MT: Näe.
FL2: Det står på dig .. har varit från 9 oktober 2018 till 3 februari 2019. Eh och vi har även
tagit ut samtalslistor och datalistor från dom telefonerna jag sa innan .. eh ... då 0703-997666
där har vi under perioden .. det är ju som ... det kan vara tillbaka i tiden också .. under perioden
18 april 2018 till 18 april. .. 18 maj! 2018.
MT: (tystnad)
FL2: Där är det också en samtalslista uttaget på ett.. på samma telefonnummer eh senare från
15 maj till I oktober 2018. Vi har även samtalslista uttaget på telefonnummer 0768-034666
och det här som vi sa innan då 070-9628160 och det är under perioden 1 september 2018 till
1 oktober 2018. Eh .. och sen är det ett imei-nummer till då .. eh .. som det är uttaget samtals
och datalista ifrån och det är 358992075502308 och det är under den här tidiga perioden 18
april 2018 till 18 maj 2018 .. ni får det på papper ..

Tackar för detta, för mig var det ny info.
Ja hursomhelst så verkar det som att SD har kunnat hålla tungan i styr; för det har väl inte framkommit några uppgifter om att han under avlyssning har sagt något av graverande art avs mordet?
Citera
2020-04-09, 20:18
Medlem
Jubberos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Ja ok fel ord av mig, fortsätt vara ordpolis.

Eftersom det är diametralt olika innebörder i dessa två uttryck är det väl bara positivt att det klargörs vad som anges?
Sitt inte och gnäll.
Citera
2020-04-09, 20:32
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Det har länkats en artikel i tråden om detta. Det är upp till respektive frikyrka om de kräver högskoleutbildning av sina pastorer eller inte.
I Svenska Kyrkan tror jag begreppet pastor är utrangerat sen rätt länge.

Edit: http://www.goteborgsfria.se/artikel/117895

”Ego sum pastor bonus” – ’Jag är den gode herden’.

”Bonus pastor animam suam dat pro ovibus suis” – ’En god herde giver sitt liv för fåren’.

Man måste kunna förutsätta att en o annan tar sånt där på vederbörligt allvar i de miljöer där det är meningen att det ska fungera. Och förstår sig på det.

(Övriga behöver väl egentligen bara lägga just det ordet på minnet, och ge tusan i resten – ”tillsvidare”: ”Åkerspöket” går ingenstans...)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in