2020-04-09, 13:52
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Hur tänker du nu (citatet ovan är från 24 mars)? Det har gått ett par veckor och än så länge har det lättat. I skrivande stund ligger jag plus ett par årslöner i värdering på det kapital jag gått in med i slutet av feb. Jag hoppas såklart att det ska fortsätta upp härifrån.

Tror du att det kommer krascha ännu hårdare snart eller hur ser din strategi ut framgent?

Jag är övertygad om att detta är en fet tjurfälla. Halva världsekonomin bromsar in, det kommer få återverkningar på börserna. Svaret är alltså att jag sitter lugnt vid sidlinjen, första tanken var att gå in efter att Q1 rapporterna kommit men fortsätter det som nu tvekar jag nog även där och väntar in Q2.
Citera
2020-04-09, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Kort dag idag, och långhelg. Vem vågar ligga med bull/bear över helgen?
Tabba mig litegranna, ligger ordentligt bear i dj nu. Inte mycket att göra 😂 få hålla tummarna.
Citera
2020-04-09, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Jag är övertygad om att detta är en fet tjurfälla. Halva världsekonomin bromsar in, det kommer få återverkningar på börserna. Svaret är alltså att jag sitter lugnt vid sidlinjen, första tanken var att gå in efter att Q1 rapporterna kommit men fortsätter det som nu tvekar jag nog även där och väntar in Q2.
Enda problemet är väl att du satsar mot alla världens riksbanker och regeringar. Signalerna är ju tydliga, kosta vad det vill så ska börsen och ekonomin räddas.

Är det verkligen någon som tror att en eller två negativa kvartalsrapporter ska få aktier att störtdyka i dagsläget? Sålänge det inte är ett företag som borde glänsa nu då dom drar nytta av coronahysterin så är det knappast en nyhet.
Citera
2020-04-09, 14:22
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Enda problemet är väl att du satsar mot alla världens riksbanker och regeringar. Signalerna är ju tydliga, kosta vad det vill så ska börsen och ekonomin räddas.

Är det verkligen någon som tror att en eller två negativa kvartalsrapporter ska få aktier att störtdyka i dagsläget? Sålänge det inte är ett företag som borde glänsa nu då dom drar nytta av coronahysterin så är det knappast en nyhet.

Visst är det så, förr eller senare tappar stödpaket dock verkan. Varsel haglar och arbetslösheten exploderar, bolag går i konkurs i parti och minut - jag har extremt svårt att se långsiktig uppgång för tillfället. Tuppjuck tack vare stödpaket absolut men detta är mest spel för gallerierna, så fort stöden tar slut blir det källaren igen tror jag.

Alldeles oavsett är det åt helvete för volatilt för min smak, därav att jag klev av och därav att jag inväntar lugnare marknader.
Citera
2020-04-09, 14:48
Medlem
Citat:
Blått. Terminerna är på blått idag. Tittar man utifrån TA så hr vi brutit igenom en dubbeltopp. Och utifrån något slags fundamenta så har det visat sig att corona inte är världens undergång.

Att corona skulle vara världens undergång är det ingen som trott utom foliehattar, en rejäl käftsmäll mot ekonomin är däremot ett faktum. Fundamenta ser inte bra ut.

Citat:
Ursprungligen postat av Bavertass
Ok, känns som ”medicinen” mot Corona dock kan bli en ekonomisk härdsmälta längre fram.

Vi har fått in knappt 17 miljoner nyanmälda arbetslösa i USA på tre veckor nu, härdsmältan är på god väg ser det ut som. Arbetslösheten som redovisas i maj kommer sannolikt se värre ut än höjden av finanskrisen...

Citat:

Ekonomin kommer vara svår att rädda så snabbt, börsen kan man kanske trycka upp, men har inget förtroende för uppgången. Ser alldeles för mycket optimism och förtroende för FED.

Varför skulle kurserna inte kunna falla? Vi har en lång tid kvar tills vi vet hur det här slutar. Att lita blint på att centralbankerna har det här under kontroll tänker jag inte göra iallafall.
Citera
2020-04-09, 15:05
Medlem
Tittar man på volymerna som handlats under den uppgång som är nu så är det inte direkt imponerande. Tror inte det finns något ”förtroende” för börsen just nu.
Citera
2020-04-09, 15:38
Medlem
Citat:

Så är det i alla ekonomiska kriser men börsen faller ändå.

Sedan går den iofs upp igen på några års sikt.
Citera
2020-04-09, 20:55
Medlem
Såg vi toppen där för ett tag framöver?

Frågan är om vi nu ser nerrekyl de kommande dagarna/veckorna för att sedan gå upp igen eller om vi raset fortsätter?
Citera
2020-04-09, 21:08
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Hur tänker du nu (citatet ovan är från 24 mars)? Det har gått ett par veckor och än så länge har det lättat. I skrivande stund ligger jag plus ett par årslöner i värdering på det kapital jag gått in med i slutet av feb. Jag hoppas såklart att det ska fortsätta upp härifrån.

Tror du att det kommer krascha ännu hårdare snart eller hur ser din strategi ut framgent?

Kom med procent istället om du ska skryta.
Citera
2020-04-09, 21:14
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
Kom med procent istället om du ska skryta.

Det är verkligen inget skryt, utan jag är genuint tacksam för att det har gått vägen hittills. Jag ligger plus 14% i skrivande stund.
Citera
2020-04-09, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bavertass
Tittar man på volymerna som handlats under den uppgång som är nu så är det inte direkt imponerande. Tror inte det finns något ”förtroende” för börsen just nu.

??????????

Hur kollar du på volymerna då undrar jag
Citera
2020-04-09, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Såg vi toppen där för ett tag framöver?

Frågan är om vi nu ser nerrekyl de kommande dagarna/veckorna för att sedan gå upp igen eller om vi raset fortsätter?

Raset fortsätter ??
Hur menar du
Från botten på dow j är vi nu upp 30 %
Rekyl känns väl självklar
Men kraften i nedgångarna känns ju som ett myggbett
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in