2020-04-09, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Om båda gillar det är det självklart inte ett problem gällande just de två inblandade personerna.
Dock kan det vara ett problematiskt område ur ett större samhälleligt perspektiv.
På vilket sätt?
Citera
2020-04-09, 11:31
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
På vilket sätt?

Det blir svårare för vanliga kvinnor att kontrollera män om män bara behöver betala en liten summa pengar för att få sina sexuella behov tillfredsställda.

Det kan jag förstå vore väldigt problematiskt för många vanliga kvinnor.
Citera
2020-04-09, 12:47
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Svammel svammel och återigen svammel.

En gris är inte nödvändigtvis lik en annan gris till personligheten.
Jag fattar inte, jag fattar inte, jag fattar inte och återigen jag fattar inte, men en gris kan faktiskt ha en egen personlighet?

Okejdå.
Så modigt, så vackert, så självständigt av dig...
Eller ja, man kan inte begära mer av en som gärna vill bli mer vänsterbliven fast hon har så lite gemensamt med kollektivet "feminazi".

Tar det inte emot lite att vara individ och springa kollektivismens ärenden hela tiden?
Citera
2020-04-09, 12:52
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Tydligen är jag det eftersom jag blir tilltalad med "ni" stup i kvarten här på forumet.
Jag är helt övertygad om att du får svar som du uttrycker dig alldeles själv.
Jag förespråkar inte kollektivism, så jag svarar bara för mig själv, vare sig för feminazi eller vänsterblivna, så mitt tilltal är alltid du eller ideologin och inte personen om inte personen i fråga talar utifrån "sin" ideologi.
Då slår jag gärna hål på ideologins brister för att släppa personen i fråga fri att utveckla bättre och mer produktiva egenskaper och ideologier.
Citera
2020-04-09, 12:54
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Vilket jag gjorde.
Nej, du implicerar att jag ska ta ansvar för alla som tilltalar dig på Flashback.
Citera
2020-04-09, 13:09
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Jag visste inte att du känner mina kollegor. Kul!
I don't. Jag går på den samlade bedömningen av det som kommer från skolverket, skolans övriga kanaler, mina egna erfarenheter av skolan och den "kultur" som råder där. Som även ett antal samhällsdebattörer beskrivit med empiri och fakta.
Att den är kantrad åt vänster och medvetet håller igen t.ex högpresterande individer för "jämlikhetens skull", är en av den svenska skolans främsta brister.
Så till den milda grad att vi idag har en av europas sämsta skolor.
Om det beror på att den mest styrs av kvinnor kan få vara en annan diskussion. Den gynnar bevisligen inte pojkar i alla fall.

Är detta en lögn, är du välkommen att peka ut den.
Citera
2020-04-09, 16:27
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ja det är en himla tur att jag inte är man, det håller jag helt med om. Inte av ovan nämnda anledningar utan av en himla massa andra.

Du är fortfarande fast i offerkoftan ser jag. "Gett kvinnor för mycket makt", buuuuhu.
Det handlar aldrig om att någon ges makt, det handlar om att någon kräver makt. Mig veterligen har det aldrig getts bort någon makt, och ej heller i Sverige. Sedan är det män som bestämmer i Sverige, du behöver nog kolla upp dina fakta innan du fortsätter babbla.
Låt oss repetera eftersom du har minne som en guldfisk om ens det.
Fick kvinnor rösta för 150 år sen?
Män och kvinnor bestämde att det vore bra om de fick det.
Alltså faller hela resten av ditt inlägg.
Ditt buhuu kan du därmed köra upp tillsammans med "Sedan är det män som bestämmer i Sverige" och låta de två motstridiga påståendena göra upp om det sinsemellan.

Jag visar dig varje dag vilka som har den egentliga makten, men eftersom inga argument och inget bevis fäster på dig, så vet man att du inte kommer ändra din hållning förrän du drabbas själv.

Något jag egentligen inte önskar någon, men vare sig du eller såna som Merapi kan räkna med mitt stöd när det väl händer.

Du har bett om det.
Citera
2020-04-09, 16:38
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Jag är helt övertygad om att du får svar som du uttrycker dig alldeles själv.
Jag förespråkar inte kollektivism, så jag svarar bara för mig själv, vare sig för feminazi eller vänsterblivna, så mitt tilltal är alltid du eller ideologin och inte personen om inte personen i fråga talar utifrån "sin" ideologi.
Då slår jag gärna hål på ideologins brister för att släppa personen i fråga fri att utveckla bättre och mer produktiva egenskaper och ideologier.

I början ifrågasatte jag alltid varför jag blev tilltalad med "ni" och "er". Jag tilltalade alltid meddebattörer med "du" "din" osv.

Nu är jag jävligt trött på att bli tilltalad med "ni" och "er" osv så nu tilltalar jag alla med "ni" och "er" osv som tilltalar mig med "ni" och "er".

Svårare än så är det inte.

Jag representerar ingen förutom mig själv.
Citera
2020-04-10, 00:52
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Det går visst att jämföra, du vill bara inte göra det eftersom det är bekvämare att fortsätta leva i en position av offer.

Vem är mest offer? Män som försörjer eller kvinnor som blir försörjda? Via skattesedeln i det här fallet. Mäns skattepengar används för att krossa dem själva, det är väldigt tydligt.
Citera
2020-04-10, 01:06
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
I don't. Jag går på den samlade bedömningen av det som kommer från skolverket, skolans övriga kanaler, mina egna erfarenheter av skolan och den "kultur" som råder där. Som även ett antal samhällsdebattörer beskrivit med empiri och fakta.
Att den är kantrad åt vänster och medvetet håller igen t.ex högpresterande individer för "jämlikhetens skull", är en av den svenska skolans främsta brister.
Så till den milda grad att vi idag har en av europas sämsta skolor.
Om det beror på att den mest styrs av kvinnor kan få vara en annan diskussion. Den gynnar bevisligen inte pojkar i alla fall.

Är detta en lögn, är du välkommen att peka ut den.

Detta har vi diskuterat flera gånger och vi kommer inte fram till någonting förutom att vi har olika bild av detta.
Och eftersom jag är den som arbetar dagligen i skolan, så är bedömningen den att min bild är betydligt mer trovärdig.
Citera
2020-04-10, 01:08
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Låt oss repetera eftersom du har minne som en guldfisk om ens det.
Fick kvinnor rösta för 150 år sen?
Män och kvinnor bestämde att det vore bra om de fick det.
Alltså faller hela resten av ditt inlägg.
Ditt buhuu kan du därmed köra upp tillsammans med "Sedan är det män som bestämmer i Sverige" och låta de två motstridiga påståendena göra upp om det sinsemellan.

Jag visar dig varje dag vilka som har den egentliga makten, men eftersom inga argument och inget bevis fäster på dig, så vet man att du inte kommer ändra din hållning förrän du drabbas själv.

Något jag egentligen inte önskar någon, men vare sig du eller såna som Merapi kan räkna med mitt stöd när det väl händer.

Du har bett om det.

Här finns det ingenting som är motstridigt.

Nej kvinnor hade inte fått rösträtt om de inte hade kämpat för den. Så går det till när människor vinner mark, de kämpar eller gör uppror, ibland lyckas det och ibland inte.

Det är män som sitter på den yttersta makten i Sverige och resten av världens länder, oavsett vad dina vanföreställningar säger dig.
Citera
2020-04-10, 01:10
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Vem är mest offer? Män som försörjer eller kvinnor som blir försörjda? Via skattesedeln i det här fallet. Mäns skattepengar används för att krossa dem själva, det är väldigt tydligt.

Det är inte bara män som betalar skatt i detta land. Kvinnor jobbar och betalar skatt, om du nu inte visste det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in