2020-04-08, 18:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Håller med dig om detta, det är precis min uppfattning också. Detta med den lögnaktiga, egoistiska och illojala kvinnan som verkar vara uppfattningen om den "normala" kvinnan på detta forum, är ingenting jag känner igen överhuvudtaget. Det kan vara så att de män som skriver här dras till fel typ av kvinnor, för givetvis finns det kvinnor som inte är särskilt trevliga till personligheten, precis som det finns män.

Vad som män på detta forum verkar lida av är någon slags kollektiv oförmåga att skilja på en eller två och alla. De verkar ha svårt att förstå att inte alla kvinnor i Sverige är som den enstaka kvinna de själva råkat ut för, som de förmodligen själva har valt dessutom. Sedan skyller man på andra istället för att gå till sig själv och fundera över vad man kunde gjort annorlunda.
Det är någonting som jag faktiskt tycker att män har sämre förmåga till, just självinsikt. Jag våfar försiktigt säga att det faktiskt är betydligt fler män som har en uppförstorad självbild och gärna skyller på omgivningen när det inte går som de har tänkt att det ska göra. Männen som gnäller härinne är exempel på detta, kvinnomisshandlare är exempel på detta, män som skyller på kvinnans kläder eller andra omständigheter vid våldtäkt är exempel på detta...osv...osv...

Och även detta med att förakta svaga män håller jag med dig om. Det är företrädelsevis män som sysslar med att klanka ner på andra män som inte håller deras "standard" för vad en man ska vara.

Det är faktiskt komiskt hur du projicerar. Jag har ärligt aldrig försökt analysera vad er tvångsmässiga projicering kommer ifrån. Har någon annan en teori?
Citera
2020-04-08, 20:52
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Det är ytterst få som inte är feministskadade. Och nej, lägg ner den verklighetsfrånvända idén om att män bara vill ha glamourmodeller annars får det vara. Om du reggar ett konto på en dejtingapp med en bild på en helt vanlig kvinna, tror du att din inkorg kommer vara tom? Spoiler: Nej den kommer vara full inom en halvtimme.

Män är generellt inte speciellt kräsna alls. Kanske är mäns kräsenhet en tusendel av kvinnors kräsenhet. Det går inte ens att jämföra.
Det går visst att jämföra, du vill bara inte göra det eftersom det är bekvämare att fortsätta leva i en position av offer.
Citera
2020-04-08, 20:59
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Klart det är så. Om en man har något dåligt att säga om kvinnor så är det bara för att han misslyckats med kvinnor. Och när kvinnor har något dåligt att säga om män är det för att män är dumma och dåliga. Enkel kvinnologik.

Nej. Jag skulle vilja säga att om man applicerar sina egna små erfarenheter på hela befolkningen så är man fel på det, alldeles oavsett om du är kvinna eller man.
En människa med normal hjärnfunktion bör kunna se att dessa slutsatser är fullständigt idiotiska. Som att jag skulle sitta och vräka ur mig precis allt möjligt skit om män bara för att jag har träffat idioter själv.

Ska jag bortse från alla män som andra kvinnor har valt att leva med och som verkar leva i hyfsade relationer?
Mina vänners män? Min kusins sambo? Min kusins man? Min kollegas man? Min kollegas pojkvän?
Min syrras man? Min pappa? Min bror?

Klart fan att dessa har en del brister, men newsflash, det har alla människor! Det gäller att hitta någon vars brister kan acceptera och där fördelarna överväger. Men detta gäller främst om man väljer att leva i den värld där människor är med varandra för att de vill vara med varandra, inte för att någon är i beroende av någon annan, eller för den delen helt enkelt betalar för personen.
Citera
2020-04-08, 22:02
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Det går visst att jämföra, du vill bara inte göra det eftersom det är bekvämare att fortsätta leva i en position av offer.

Ja klart det går att jämföra men skillnaden är enorm. Det kan du inte förneka. Det har inget med en position av offer att göra. Jag har för all framtid lagt ner dejting eftersom det ändå inte är i närheten av att kunna konkurrera med min lösning på problemet, så jag mår alldeles utmärkt tack och är absolut inget offer längre. Det hindrar inte mig från att kunna observera och fascineras av situationen för de som är kvar i dejtingträsket. Tanken på att män generellt är kräsna är extremt verklighetsfrånvänd. Speciellt att de skulle vara lika kräsna som kvinnor.
Citera
2020-04-08, 23:15
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Det är faktiskt komiskt hur du projicerar. Jag har ärligt aldrig försökt analysera vad er tvångsmässiga projicering kommer ifrån. Har någon annan en teori?

Ja jättekomiskt. Kul att man roar!
Men jag anser inte alls att det handlar om projicering utan det är precis så det är.
Citera
2020-04-08, 23:16
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ja klart det går att jämföra men skillnaden är enorm. Det kan du inte förneka. Det har inget med en position av offer att göra. Jag har för all framtid lagt ner dejting eftersom det ändå inte är i närheten av att kunna konkurrera med min lösning på problemet, så jag mår alldeles utmärkt tack och är absolut inget offer längre. Det hindrar inte mig från att kunna observera och fascineras av situationen för de som är kvar i dejtingträsket. Tanken på att män generellt är kräsna är extremt verklighetsfrånvänd. Speciellt att de skulle vara lika kräsna som kvinnor.

Du förstod uppenbarligen inte ett dugg av vad jag skrev?
Citera
2020-04-08, 23:29
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Du förstod uppenbarligen inte ett dugg av vad jag skrev?

Okej, vad menade du då?
Citera
2020-04-08, 23:53
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Nej. Jag skulle vilja säga att om man applicerar sina egna små erfarenheter på hela befolkningen så är man fel på det, alldeles oavsett om du är kvinna eller man.
En människa med normal hjärnfunktion bör kunna se att dessa slutsatser är fullständigt idiotiska. Som att jag skulle sitta och vräka ur mig precis allt möjligt skit om män bara för att jag har träffat idioter själv.

Ska jag bortse från alla män som andra kvinnor har valt att leva med och som verkar leva i hyfsade relationer?
Mina vänners män? Min kusins sambo? Min kusins man? Min kollegas man? Min kollegas pojkvän?
Min syrras man? Min pappa? Min bror?

Klart fan att dessa har en del brister, men newsflash, det har alla människor! Det gäller att hitta någon vars brister man kan acceptera och där fördelarna överväger. Men detta gäller främst om man väljer att leva i den värld där människor är med varandra för att de vill vara med varandra, inte för att någon är i beroende av någon annan, eller för den delen helt enkelt betalar för personen.

Citat:
Okej, vad menade du då?

Ovanstående.
Citera
2020-04-08, 23:55
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ovanstående.

Ja men det var ju inte det inlägget jag svarade på.
Citera
2020-04-08, 23:56
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ja men det var ju inte det inlägget jag svarade på.

Det behandlade samma område så vitt jag kan se.
Citera
2020-04-09, 04:47
Medlem
Citat:
inte för att någon är i beroende av någon annan, eller för den delen helt enkelt betalar för personen.
Men om båda parter gillar den biten då? Är den förkastlig bara för att du inte uppskattar den?
Citera
2020-04-09, 07:24
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
Men om båda parter gillar den biten då? Är den förkastlig bara för att du inte uppskattar den?

Om båda gillar det är det självklart inte ett problem gällande just de två inblandade personerna.
Dock kan det vara ett problematiskt område ur ett större samhälleligt perspektiv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in