Citat:
Ursprungligen postat av
Jenny9
Det är kanske för att just ni två är korkade, irrationella, värdelösa, egoistiska, lögnaktiga, horiga, samhällsnedbrytande som ni blir kallade för just korkade, irrationella, värdelösa, egoistiska, lögnaktiga, horiga, samhällsnedbrytande. Genom att bli medvetna om detta skulle ni faktiskt kunna påverka detta. Vad tror ni om det?
Ja! Och kanske är det för att du och moment22 är korkade, irrationella, värdelösa, egoistiska, lögnaktiga, horiga och samhällsnedbrytande som ni blir kallade för just det. Vad tror du om det?
Citat:
Jag har hängt med många olika pojkar/killar/män i mitt liv och ingen av dem, alltså absolut ingen av dem har någonsin nämnt ett ord om denna otroliga mobbning från samhällets sida. Visst har vi alla någon gång haft en vansinnig lärare eller en galen pojk/flickvän, eller dåliga föräldrar, men inte denna monumentala mobbing från skola, universitet, media och myndigheter. I skolan tex fick en klick utåtagerande killar absolut mest uppmärksamhet, på bekostnad av de andra pojkarna OCH flickorna.
Nej det är klart dom inte har för
1. Det skulle uppfattas som svaghet
2. Många är såpass vana vid det att man accepterar det som ett normaltillstånd.
Citat:
Lever med en man nu som är totalt ovetandes om denna fruktansvärda mobbing, jag får nog tala om för honom hur fruktansvärt utsatt han är som man dagligen från 3 års åldern till graven. Han går runt och är välmående och tillfreds tänka sig. Men han kanske bara inbillar sig, eller hållt upp en fasad dagligen i sju års tid nu?
Ja men vad bra då måste jag ha drömt om alla tidningsrubriker i Sveriges största medier som dagligen direkt anklagar män för allt ont i världen, antingen med hånfull eller demoniserande ton. Jag måste också ha drömt om alla kändisar som öppet proklamerar att de hatar män och ändå i allra högsta grad får vara med i värmen. Jag måste ha drömt om metoo-hetsen mot män där varje man som någongång gjort ett misslyckat raggningsförsök målades ut som ett creep och en del av en våldtäktskultur. Jag måste drömt om demoniseringen av mäns sexualitet, jag måste ha drömt om svenska partiledares öppet sexistiska och mansfientliga partiledartal, jag måste ha drömt om kvoteringshetsen där män får stå tillbaka för att kvinnor måste släppas fram, jag måste ha drömt om kvinnors och mainstreammedias illa dolda och triumferande glädje över att tjejer presterar bättre i skolan, att kvinnor "tar över" på universiteten och att de därmed slutligen bevisar kvinnors överlägsenhet.
Jag måste drömt om varenda sitcom, film, tv-serie där mannen är en inkompetent 4-åring medan kvinnan är den intelligenta och ansvarstagande. Jag måste drömt om alla reklamfilmer där män hånas, förlöjligas och trycks ner. Jag måste drömt om den obligatoriska genusvetenskapen på många universitetsutbildningar som målar upp män och manlighet som stora problem. Jag måste drömt om den gången jag själv gick i högstadiet och det under den s k "kärleksveckan" kom dit två feminister och berättade för oss killar att vi alla var potentiella våldtäktsmän. Jag måste ha drömt om alla andra hundratals rapporter om diskriminering i skolan, t ex endast tjejerna får semlor på fettisdagen, tjejerna får gå hem tidigare pga lönegapet, tjejerna får sitta på mjuka, sköna stolar medan killarna får sitta på hårda trästolar under den obligatoriska föreställningen om SCUM-manifestet, för att nämna några jag kommer ihåg på rak arm.
Jag måste ha drömt allt det eftersom din man (som ju självklart likt de flesta svenska män, iaf under 40) är feministiskt hjärntvättad. Många tror som sagt att detta är det normala och därför är det inget man reagerar över.
Och faktum är att jag också är välmående och tillfreds trots att jag ser dessa saker.
Citat:
Ja så måste det vara. Och fler män än kvinnor uppger ett gott välmående eftersom de blir så oerhört mobbade av samhället? Japp men så måste det ju också vara?
Eller då är det för någon av följande anledningar:
1. Det är mer eller mindre socialt förbjudet för män att känna efter och framförallt att gå ut med att man mår dåligt. Det visar svaghet vilket gör att främst kvinnor tappar respekten för dem. Ja, jag vet att feminister tjatar om att "Vi måste få män att slippa den snäva mansrollen och få lov att visa känslor osv", men faktum är att så fort en man gör det så får han endast höra att han är svag, "ryck upp dig", eller är en "patetisk incel" osv. Av kvinnor, eftersom kvinnor djupt föraktar män som visar svaghet.
2. Det feministiska samhället drabbar kvinnor ännu hårdare än män.
Troligen är det en kombination av båda.
Citat:
Ja jag får nog logga ut, här har jag gått runt och stött på sexism och andra tvivelaktiga beteenden när jag i själva verket anses vara fridlyst. Och fått dåliga betyg när jag presterat dåligt tex. konstigt.
Ja det här är enda stället där du inte är fridlyst. Måste ju vara någon form av masochism som gör att du dagligen loggar in här