2020-04-09, 00:18
Medlem
Fällande dom och fängelse som straff var förstås givet, men det är ett misslyckande att straffen blev så pass låga som de blev.

Men visst kan vi alla hålla med om att det ska bli sjukt skönt att få bort den narcissistiske 23-åringen från Flashback ett tag? Vilken jävla nolla
Senast redigerad av XxDrag0N-Sl4y3RxX 2020-04-09 kl. 01:12.
Citera
2020-04-09, 01:25
Medlem
23-aringens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XxDrag0N-Sl4y3RxX
Fällande dom och fängelse som straff var förstås givet, men det är ett misslyckande att straffen blev så pass låga som de blev.

Men visst kan vi alla hålla med om att det ska bli sjukt skönt att få bort den narcissistiske 23-åringen från Flashback ett tag? Vilken jävla nolla
Staten vågar ju inte erkänna att de begått så sjuka misstag. Ge mig 5 minuter med min dator så ska jag visa att tingsrätten har fel, eftersom bevisbördan uppenbarligen ligger på mig och inte på åklagaren.

Den dagen jag får ta fram mitt bevismaterial så kommer jag köra över er alla, jävla idioter säger jag bara. Nu har jag blivit provocerad så det räcker, nu får det fan vara nog.
Citera
2020-04-09, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 23-aringen
Staten vågar ju inte erkänna att de begått så sjuka misstag. Ge mig 5 minuter med min dator så ska jag visa att tingsrätten har fel, eftersom bevisbördan uppenbarligen ligger på mig och inte på åklagaren.

Den dagen jag får ta fram mitt bevismaterial så kommer jag köra över er alla, jävla idioter säger jag bara. Nu har jag blivit provocerad så det räcker, nu får det fan vara nog.

Hahaha, lilla vän. Tänk på mig när du ska försöka sova första natten bakom galler.

Om du nu har så mycket bevismaterial på din dator så hade det nog varit en bättre idé att offentliggöra det innan/under rättegången, och inte efter avkunnad dom
Citera
2020-04-09, 01:37
Medlem
23-aringens avatar
Citat:
Om du nu har så mycket bevismaterial på din dator så hade det nog varit en bättre idé att offentliggöra det innan/under rättegången, och inte efter avkunnad dom
Datorn är ju beslagtagen ditt jävla pucko. Hur fan ska jag offentliggöra någonting som jag inte får tillgång till?

Stora delar av domen är ju bara för att provocera. De vet att motbevisning finns men de mörkar allt som är relevant.
Senast redigerad av 23-aringen 2020-04-09 kl. 02:18.
Citera
2020-04-09, 09:12
Medlem
Citat:
Ska man behöva skära halsen av någon för att domstolarna ska ta detta på allvar?
Hahaha som att du skulle ha bollarna för det? Pajas är du 😁
Citera
2020-04-09, 10:00
Medlem
STABILO99s avatar
Citat:

Vad är det för bevisning du pratar om? Du säger ju själv att du inte varit aktiv innan 2017 och du blir endast dömd för 2017 och frammåt.
Citera
2020-04-09, 10:57
Medlem
Citat:
Jag har inte läst domen ännu, har bara läst ett pressmeddelande och kollat ett klipp på SVT nyheter så det är svårt att kommentera något man inte läst

Tidsmässigt reducerades ju skattebrottet med 2/3 vilket ju är en klar skillnad emot förra gången. Från att jag skulle bedrivit verksamhet i 3 år till att jag skulle gjort det i 1 år. Det är ju i vart fall någorlunda mer rätt men antigen så har de dragit märkliga slutsatser, missuppfattat någonting eller så har de väl inte kompetensen som krävs för att fatta ett korrekt beslut. Skatterätt verkar inte vara allmänna domstolars specialité. Inte heller frågor om uppsåt och allt annat som faktiskt är viktigt.
Kan ju också va så att de dömer eftersom de annars måste häva kvarstaden och sånt vågar väl inte tingsrätter göra.

Jag kanske kommer me någon kommentar vid senare tillfälle men spontant känner jag ungefär såhär: Enligt domaren kostade återförvisningen 4 mille, lagom pris för ännu en slarvig dom. Känns knappt värt att läsa den så nu ska jag njuta av det fina vädret istället. Bye bye
Det gör du rätt i eftersom slutgiltig straff inte kommer förrän nästa år. HR och HD ska säga sitt. Så nu kan flaschback tråden vila.
Citera
2020-04-09, 10:58
Medlem
Gavle112s avatar
Citat:
Datorn är ju beslagtagen ditt jävla pucko. Hur fan ska jag offentliggöra någonting som jag inte får tillgång till?

Stora delar av domen är ju bara för att provocera. De vet att motbevisning finns men de mörkar allt som är relevant.
På med foliehatten!
Citera
2020-04-09, 10:59
Medlem
Citat:

Hört den där beskrivningen nånstans- spännande när man kan räkna ut vem som döljer sig bakom sina alias här.
Citera
2020-04-09, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allsang
Antagligen en annan utgång i HV...
HR menar du?
Citera
2020-04-09, 11:47
Medlem
Kanske är en dum fråga i sammanhanget, men vad är egentligen anledningen till att man fuskar på högskoleprovet? Varför pluggar man bara inte?
Citera
2020-04-09, 11:55
Medlem
23-aringens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slalomkillennr1
Det gör du rätt i eftersom slutgiltig straff inte kommer förrän nästa år. HR och HD ska säga sitt. Så nu kan flaschbacktråden vila.
Det var ju trevligt att kunna slappna av lite i några veckor i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in