Citat:
Ursprungligen postat av
fisk123
Är det som du beskriver så får du ju ut din dator efter att HR avslutat sina förhandlingar. Då kan du och din försvarare själva ta fram bevismaterialet och begära resning, vilket i så fall kan leda till en omprövning i HR. Totalt alltså fyra rättegångar. Men så bakvänt jobbar vårt rättssystem.
Finns ett liknande exempel här:
(FB) Mobilfilm friade våltäktsdömda.
Tack, ska kolla den tråden!

Det finns redan massvis med bevisning som skulle varit lämplig att ha redan nu men jag hade inte förväntat mig stt staten ska lägga det ansvaret på mig, särskilt inte när jag sitter inlåst. Uppenbarligen så använder man häktning för att få fler fällande domar så att de misstänkta ska få svårt att försvara sig.
Det är ju ett jävla slöseri med pengar att dra ut på tiden, bevisning förstörs och man går miste om viktigt material. De flesta meddelanden och sms i en telefon raderas tex efter ett års tid (beroende på inställningar), därefter är det mer eller mindre omöjligt att återställa dem. Om det då finns meddelanden som är avgörande för målet så kanske man ska prioritera att spara dem först.
Någonting har jag i alla fall lärt mig, om det finns någonting som talar till ens fördel så ska man hålla käften om det tills man får tillfälle att själv ta fram materialet för om man säger någonting till en utredare så kommer de se till att materialet inte tas fram.
Citat:
Ursprungligen postat av
STABILO99
Vad är det för bevisning du pratar om? Du säger ju själv att du inte varit aktiv innan 2017 och du blir endast dömd för 2017 och frammåt.
Orkar inte förklara, behöver uppenbarligen spara energi till en ny förhandling. Men att hjälpa till med någonting innebär inte att man helt plötsligt äger en näringsverksamhet och definitivt inte att man var en näringsidkare och absolut inte att man haft uppsåt. Tingsrätten motiverar inte tillräckligt utan skriver bara bort allting.