2018-04-19, 09:35
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegestor
Det håller jag med om. Det låter konstigt. De har tjänat flera miljoner men de levde normala liv. De kanske helt enkelt förberedde sig på en systemkollaps.

Arbetade på, får man nog säga.
Citera
2018-04-19, 09:46
Medlem
Banangurkazzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Sannolikheten att svara rätt på 60 svenskfrågor om man bara chansar är nästintill obefintlig.
Finns inte en chans i helvetet!
Hon skulle behövt göra provet ett par miljarder gånger för att uppnå 60 rätt på enbart chansningar.
Ok, hur många alternativ är det för varje fråga? Är det bara exakt ett alternativ som rätt?
Ja det är helt obefintligt om det är 60 frågor. Jag hörde nämligen att hennes förklaring var att hon hade tur.
Citera
2018-04-19, 10:31
Medlem
messiasibids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neofyten
Det ligger mycket i det du säger om att det svåraste ofta är att bli antagen. När man väl tagit sig in på ett program i Sverige kan man harva på i princip hur länge som helst utan att bli av med sin plats, så länge man inte gör något olagligt. Du får skriva om tentorna flera gånger och om du inte skulle klara det så får du gå om kursen i programmet om och om igen.

Jag hoppas verkligen att alla som fuskat också åker dit.

Exakt. Jag studerar utomlands och där åker man ut ur programmet om man failar omtentan. Tycker Sverige borde köra samma linje. Förövrigt fan vad skönt att de åker fast. Riktiga själviska idioter som saknar moralkompass.
Citera
2018-04-19, 10:37
Medlem
Jag undrar om inte snubben som kidnappade Alexander Ågren hade köpt resultat på hp. Han kom in på läkarprogrammet, men tog typ 2 hp där. Misslyckades med allt. Elias Vecalius kallade han sig tror jag. I polisförhör framstod han som komplett idiot. Man blev förundrad.

Hur som helst, hoppas hp-gänget får kännbara straff, Räcker inte betygen eller hp till läkarprogrammet här får man väl plugga I DK eller Ryssland.
Citera
2018-04-19, 11:01
Medlem
JussiBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brasnyggman
Lite ot men om du inte tror det existerar flitigt så är det dax att börja tänka om för just goleri i utbytte mot strafflindring praktiseras dagligen överallt i hela Sverige

Precis. Det är trots allt polisen som avgör vad som ska lämnas till åklagare och inte...
Citera
2018-04-19, 12:35
Medlem
Cyberpunk-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasNyaKille
Hoppas att man går vidare och sätter dit alla deras kunder också. Rejält. Ut från utbildningar och livstids avstängning från högskolor.
En viktig signal till både fuskare och skötsamma.

Hur stor är sannolikheten att de går efter och sätter dit de som köpt tjänster från de?
Citera
2018-04-19, 12:36
Medlem
jocke51s avatar
Hur klarar sig de här gökarna på universitetet. Om de inte har hög studievana så är de såklart chanslösa på t ex juristutbildningen. Vad var då meningen med detta?
Citera
2018-04-19, 12:50
Medlem
Älskar när tidningarna skriver "avancerad" teknik, så enkelt att få ta på såna saker.
Finns att beställa för 200 kr
Citera
2018-04-19, 12:56
Medlem
Cuculuscanoruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyberpunk-
Hur stor är sannolikheten att de går efter och sätter dit de som köpt tjänster från de?

Beror på hur bokföringen ser ut. Finns det banköverföringar från för de okända personer på 100 000
lär polisen förmodligen kunna spåra kunden.

Kontant betalningen är nog svårare, men det kan ju vara så att ligan sparat uppgifterna utfall de skulle bli golade på av någon som köper. I isåfall kan säkert polisen spåra alla köp sedan 2015, om de kan sätta dit alla är nog inte lika säkert tyvärr.
Citera
2018-04-19, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jocke51
Hur klarar sig de här gökarna på universitetet. Om de inte har hög studievana så är de såklart chanslösa på t ex juristutbildningen. Vad var då meningen med detta?

Så långt tänkte de nog aldrig, det kan ju inte vara några genier precis om man bestämmer sig för att fuska på HP.
Citera
2018-04-19, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siegestor
Jag var inne på mammans facebook och om det var rätt person så kommer hon från Kroatien.

Hon kan vara uppväxt i Sverige och då borde risken för kriminalitet inte vara högre än vad den är för den genomsnittlige svensken. Men om hon har växt upp i Kroatien och kom till Sverige när hon var vuxen så kan hon mycket väl vara mer benägen att utföra kriminella handlingar.

Haha du är naiv!!! Kroater har maffiafasonerna i blodet och de överför dem till sina barn i Sverige. Strävar naturligtvis efter att komma upp sig här. Om de blir höga jurister släpper det inte att de tillhör en maffiafamilj och de vet att prioritera sina egna. Invandringen har fått Sverige att rasa på korruptionsrankingen. Nu vet man inte om det bara är pengar som styrt den här ligan men mycket talar för det.
Citera
2018-04-19, 14:17
Medlem
fel, för 2.0 var summan 170 000:-

Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
2,0 ligger på runt 70 - 100 k
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto