Citat:
Har kollat runt litet på JG, vem han är.
Jag tror precis så.
Att kanske JG har en förmåga att leva sig in i problematiken och på så sätt blir han här till och från misstänkliggjord.
På grund av viss känsla för rättvisa blir han mer uthängd än nödvändigt.
Man kan säkert utgå från att om han kan skydda SD laglig väg, så gör han gärna det.
Men kan han inte det så prioriterar JG rättvisan vilket är samma sak som sanningen.
Man kan inte vifta bort vänskap så snabbt som under ett förhör.
Men jag tror han försöker svara objektivt. Jag tror inte att han bedriver låtsaslek
eller manipulerar med sitt minne.
Men däremot var i omtumlande känsloläge vid tiden för LW:s försvinnande och därför
idag kan få svårt sätta fingret på datum, sagda ord och händelser.
Däremot HD:s delaktighet, skyddande av ... osv., det kan man gärna se över igen.
Jag tror precis så.
Att kanske JG har en förmåga att leva sig in i problematiken och på så sätt blir han här till och från misstänkliggjord.
På grund av viss känsla för rättvisa blir han mer uthängd än nödvändigt.
Man kan säkert utgå från att om han kan skydda SD laglig väg, så gör han gärna det.
Men kan han inte det så prioriterar JG rättvisan vilket är samma sak som sanningen.
Man kan inte vifta bort vänskap så snabbt som under ett förhör.
Men jag tror han försöker svara objektivt. Jag tror inte att han bedriver låtsaslek
eller manipulerar med sitt minne.
Men däremot var i omtumlande känsloläge vid tiden för LW:s försvinnande och därför
idag kan få svårt sätta fingret på datum, sagda ord och händelser.
Däremot HD:s delaktighet, skyddande av ... osv., det kan man gärna se över igen.
Precis som det för mig var väldigt annorlunda att höra samtalet mellan LW och väninnan jämfört med att läsa det transkriberat så var det annorlunda att höra JG. När jag hörde LW hörde jag en sårad kvinna som satt fast i ett hamsterhjul och inte riktigt visste hur hon skulle ta sig ur fast hon borde. När jag läste om JG i NA.se så fick jag uppfattningen om en buffel som armbågade sig fram. När jag hörde hans röst så hörde jag detaljerna som inte så lätt går att få fram genom skrift. Jag tror som du att han försöker svara objektivt. Jag tror han grubblar mycket (vilket syns genom diskussionerna i text med SD) och SD har ju inte direkt lugnat honom. Han sitter i en omöjlig sits. Lojalitet / ärlighet. Det är inte lätt och hur han än gör sviker han någon.