2020-04-08, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Jag har ett svagt minne av jag reagerade på att någon relaterade riktiga personer i verkligheten till alias på Flashback när den personen skrev om bråket och försvarade SD.
Det kan ha varit därför hon blev avstängd.

Ja Sh.Holmes blev outad och det skrevs otrevliga saker om honom.
Citera
2020-04-08, 23:53
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
2023, haha.. Hajar hur du tänker. Men du kommer inte i närheten av att bilda dig en egen uppfattning utifrån enbart FUP:en, även om den är rigorös.
T.ex. Varför var HD så motsträvig i förhören och var det så i alla förhör? Och hur ska du själv kunna tolka it-forensikernas torra termer och språkbruk och vad har deras upptäckter för betydelse för åklagaren och försvaret?
Du verkar ju engagerad och vill förstå. Men jag tror många är trötta på att rapa detaljerna om och om igen. Det är redan gjort flera gånger innan du ställer frågorna.

Nej jag kommer förmodligen aldrig läsa klart hela fupen, förmodligen inte tråden heller då SD snart sitter bakom lås å bom och nya mord hinner ske. Förhören med HD är jag inne på sista komplementerande förhöret och där är det ju mest "inga kommentarer på det" och advokaten får hoppa in och bryta FL flera ggr tills dom ber han å hålla käften.

Det jag lärt mig är att man inte ska hoppa in i en mordutredning när den sjunger på sista versen utan helst ska man vara med från början.
Citera
2020-04-08, 23:53
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ja du Draifos, vad säger du nu? Ljudfilerna är släppta 👍🏻

Här hör du vår allas JG, mannen som fäktades med mikrofonen i rättsalen!
https://minfil.com/l2Bb9fnfof/Wesstr_m_mp4

Dags att ta fram skäms-hatten (den med ”Jag hade helt fel” tryckt frampå) kanske?
Det finns bara två parter i det här ärendet, Stefan Davidsson (den tilltalade) och åklagaren Åsa Hiding (staten).

Var kan man höra vad de säger i rättegången?
Senast redigerad av Draifos 2020-04-09 kl. 00:03.
Citera
2020-04-08, 23:56
Medlem
Pust! En delsträcka avklarad. Känns ju inte som ett "i frid och hopp fullbordat lopp" precis. Två tankar följer mig: jag tror att HDs delvis sviktande minne beror på att hon är livrädd för vad som händer henne, döttrarna och övrig släkt när SD kommer ut om hon berättat vad hon sett. Sannolikt är hon inte inblandad i själva dådet eller som direkt anstiftare för då skulle ÅK nog ha hittat ngt. Men helt klart visste hon mer än hon "minns" i förhör.
Det andra tanken är att det måste varit oerhört svårt för försvarsadvokaterna att hantera SD och hans krumbukter. Jag tror att de gjorde så absolut gott de kunde. ( Svipp svupp blev jag tråden IB kramare också....)

Och för övrigt tycker jag att kmrkr ska bjuda sin fru på spa på Stenungsbaden eller ngt liknande som tröst för att man inte kan komma till Ullared.
Citera
2020-04-09, 00:01
Medlem
Jubberos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Med tanke på att hon inte "borde" vetat om försvinnandet/mordet kl 8.00 på morgonen, så är det ännu underligare.

Just detta faktum är ngt som skaver enormt hos mig.
Jag blir frustrerad över att Hanna verkar slippa undan med detta.
Å andra sidan lutar jag mig emot alla som ändå tror att hon med tiden också får stå till svars.

Min känsla är att både mor och barn i förlängningen skulle bli psykologiskt sett fria och kunna gå vidare med sina liv på ett mer konstruktivt vis.
Citera
2020-04-09, 00:02
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastade
Det bästa är om han får livstid i hovrätten i slutändan men det är ett önsketänkande i sig.

Han kommer hamna bland nekande kvinnomördare och då har de ju något gemensamt. Skulle han erkänna så hamnar han på en avdelning där endast folk sitter som erkänt sina brott eftersom de får gå på stegprogram och massa annat.

Finns inga avd med endast kvinnomördare och endast med folk som har erkänt, "stegprogram" tänker du förmodligen på behandlingsvdelning men dit har han långt kvar.

Citat:
Jag kan inte riktigt det där. Men några veckor på Kumla för att utvärdera honom för en placering är ju ofrånkomligt. Fast jag undrar om det spelar nån roll om man erkänt eller ej. Mördare är mördare.

Alla över 4år blir placerade på Riksmottagningen på Kumla för utredning vart man passar in och vad man har för planer med sin verkställighet. I regel 6 veckor tar det.
Citera
2020-04-09, 00:07
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Frågan är ju om det hänt nåt denna kvällen hos LW? Kan han ha knockat henne redan där och sen burit henne bakom planket och slått ihjäl henne? Får inte ihop det hur och varför man gått bakom planket och hur fan man övertalat henne att gå dit mitt i natten?

Det var nog bara att låtsas att han ville ha sex
med henne. Det hon tjatat till sig så många gånger
tidigare.
Citera
2020-04-09, 00:09
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Jag tillhör inte dom som tror på det du skriver. Men det är ju jag. Men fan vet vad han raderade. Jag tror dock inte det var porr överhuvudtaget - jag tror det var något som handlade om mordet.

Precis det jag menade. Inte att han var delaktig. Att han vet mer, skyddar Stefan, och sig själv.
Citera
2020-04-09, 00:14
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Om rätten tvivlat på de personteckningar vittnena gett i rättsalen av SD, så behöver de bara kika på SDs arroganta uppträdande i rätten. Han gör INGET pga sinnesförvirring. Han är arrogant, manipulativ, beräknande och kan bedriva härskarteknik till fulländning. Fullständigt livsfarlig. Och dessutom planerat mord på LWs barn samt HD och sina egna barn. Lås in honom och släng nyckeln.

Jag köper det rakt av. Därav ingen ånger aktuell heller. Han har helt enkelt inte slagit ihjäl ”for the right reasons” (såna finns ju inte men i teorin kan topplocket smälla på de flesta), och något sånt antyds ju heller inte här. Han är helt enkelt den vi ser och därför har han slagit ihjäl. Finns inga ursäkter.

Men om inte men hade funnits...
Citera
2020-04-09, 00:14
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jubbero
Just detta faktum är ngt som skaver enormt hos mig.
Jag blir frustrerad över att Hanna verkar slippa undan med detta.
Å andra sidan lutar jag mig emot alla som ändå tror att hon med tiden också får stå till svars.

Min känsla är att både mor och barn i förlängningen skulle bli psykologiskt sett fria och kunna gå vidare med sina liv på ett mer konstruktivt vis.
Det är ju just det här du tar upp som till slut blir total pannkaka för Åsa Hiding (och därmed också för hennes kompis Tette Johansson och deras följare från Aftonbladet och NA). Den kritiska frågan är alltså:
- Om det nu inte finns något objektivt stöd alls för att SD är gärningsmannen, hur skulle då Åsa Hiding eller HD kunna känna till att SD är gärningsmannen?
Senast redigerad av Draifos 2020-04-09 kl. 00:18.
Citera
2020-04-09, 00:15
Medlem
Jubberos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det finns bara två parter i det här ärendet, Stefan Davidsson (den tilltalade) och åklagaren Åsa Hiding (staten).

Lite fascinerande att du inte lyckas låta bli att citera just detta inlägg och sen ställa frågan kring.... Var man kan höra.... Utan att ens snudda vid att du var totalt tondöv och avvisande då det informerades om kommande ljudfiler.
Du e allt en märklig figur, du...
Citera
2020-04-09, 00:15
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos

Vad yrar du nu om?

Du skrev ju att ljudfilerna ALDRIG skulle släppas.

Jag svarade: jodå.

Snacka om att ducka för motfrågor

De kommer att publiceras under helgen på Youtubekanalen Rättegången.
Senast redigerad av T34Panzer 2020-04-09 kl. 00:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in