2020-04-09, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Vad tänker Du om JG:s uppförande under rättegången?

Jag förstår din fråga!
Har redan skrivit tidigare, att den var bedrövlig. Jo man kan uppfatta hans svar som fejk.
Han verkar slingra sig.
Men jag har nu kollat ganska mycket på denne man.
Han verkar i stort stå på ärlighetens sida om man kan uttrycka det så.
Men jag tror han fastnar i frågorna så att han tappar distansen till fakta.
Eller annorlunda uttryckt, stirrar sig blind på detaljer, så att han framstår
som förvirrad.
Inte säker på att han är en medveten strateg i syfte att mörklägga.
Han är inte heller i andra sammanhang en tvärsäker sort, han är inte svartvit.

Till skillnad mot SD. De är helt olika som personer. Kompletterade väl varandra.
Senast redigerad av Moschata 2020-04-09 kl. 09:58.
Citera
2020-04-09, 09:56
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Har kollat runt litet på JG, vem han är.
Jag tror precis så.
Att kanske JG har en förmåga att leva sig in i problematiken och på så sätt blir han här till och från misstänkliggjord.
På grund av viss känsla för rättvisa blir han mer uthängd än nödvändigt.
Man kan säkert utgå från att om han kan skydda SD laglig väg, så gör han gärna det.
Men kan han inte det så prioriterar JG rättvisan vilket är samma sak som sanningen.
Man kan inte vifta bort vänskap så snabbt som under ett förhör.
Men jag tror han försöker svara objektivt. Jag tror inte att han bedriver låtsaslek
eller manipulerar med sitt minne.
Men däremot var i omtumlande känsloläge vid tiden för LW:s försvinnande och därför
idag kan få svårt sätta fingret på datum, sagda ord och händelser.

Däremot HD:s delaktighet, skyddande av ... osv., det kan man gärna se över igen.

Jag uppfattade det som att han var beredd att
berätta sanningen i rätten men då
avbröt domaren honom och sa att han
endast skulle svara på frågor. Jag förstår
att det är så det går till vid en rättegång
men de kanske kunde ha gjort ett
undantag? ÅK kanske inte ställde ”rätt”
frågor?
Senast redigerad av gloriouslife 2020-04-09 kl. 10:00.
Citera
2020-04-09, 09:57
Medlem
Citat:
Undrar vad de närstående tänker när han blev kvar i häktet. Lättade, förvånade, ledsna, glada... kanske någon tom förberett en stor påskmiddag inför frigång?

SD reagerade inte igår när han fick beskedet att han ska stanna kvar hos farbror blå... hade han varit oskyldig tänker jag att han borde ha fallit samman.

Vad är det han får tillgång till nu i häktet som han inte hade tidigare? Internet?... får mycket att läsa ikapp i tråden isf.
Internet är det totalförbud på i häkten och fängelser. Men tv och radio kommer han få ha. Dagstidning är ok. Interagera med andra intagna får han också.
Citera
2020-04-09, 10:00
Medlem
Citat:
Jag förstår din fråga!
Har redan skrivit att den var bedrövlig. Jo man kan uppfatta hans svar som fejk.
Han verkar slingra sig.
Men jag har kollat ganska mycket på denne man.
Han verkar i stort stå på ärlighetens sida om man kan uttrycka det så.
Men jag tror han fastnar i frågorna så att han tappar distansen till fakta.
Eller annorlunda uttryckt, stirrar sig blind på detaljer, så att han framstår
som förvirrad.
Inte säker på att han är en medveten strateg i syfte att mörklägga.
Han är inte heller i andra sammanhang en tvärsäker sort, han är inte svartvit.
Han var "bufflig" när han kom till rättegången och försökte tvinga sig före i kön. Vakter kom dit och tog hand om honom.
Slår till mikrofonen (2 ggr) och hade någon med sig in (som jag tror var en vakt efter hans uppförande).

Och detta ska vara en vuxen man!
Citera
2020-04-09, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Jag uppfattade att han var beredd att
berätta sanningen i rätten men då
avbröt domaren honom och sa att han
endast skulle svara på frågor. Jag förstår
att det är så det går till vid en rättegång
men de kanske kunde ha gjort ett
undantag? ÅK kanske inte ställde ”rätt”
frågor?

Ja. Jag tänkte också på det. Han var på väg att berätta på sitt eget sätt (med egna ord, självupplevt) men avbröts på ett arrogant sätt.
Han fick finna sig i att besvara frågor, och tappade därför fotfästet.
Jag har närvarit i ett antal rättegångar (i arbetet) .. och vet hur tillplattade
somliga blir av att bli avbrutna.
De tappar målföret. Litet synd att man inte kan mjuka upp reglerna.
De förhörda hamnar ju i protest - tillstånd.
Senast redigerad av Moschata 2020-04-09 kl. 10:16.
Citera
2020-04-09, 10:03
Medlem
Nu har vi inte tjatat om mordvapnet på ett tag...
Alternativ:
Kolsyrepatron
I huvudprotokollet, sid 350, finns SDs kvitto från 19/1-18 för påfyllning av 5 st, och inköp av 5 st nya. Vem behöver så många!?!?
Hammare
Platsundersökning LW
Aktbil. 157, sid. 37, Figur 24. Visar förrådet under trappan upp till övervåningen.
Strax under Nalle Puh ser man träskaftet på en hammare. Vore typiskt SD att lägga mordvapnet hos LW i ett rörigt förråd.
Citera
2020-04-09, 10:04
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Undrar vad de närstående tänker när han blev kvar i häktet. Lättade, förvånade, ledsna, glada... kanske någon tom förberett en stor påskmiddag inför frigång?

SD reagerade inte igår när han fick beskedet att han ska stanna kvar hos farbror blå... hade han varit oskyldig tänker jag att han borde ha fallit samman.

Vad är det han får tillgång till nu i häktet som han inte hade tidigare? Internet?... får mycket att läsa ikapp i tråden isf.

Såvitt jag märkt, så har ingen i SD´s egen familj varit närvarande under rättegångsdagarna? Inte heller har de vittnat för honom. Så inte verkar de planera en stor Påskmiddag? Det skulle vara HD, JG och Järngänget som gjorde det, kanske?

Ja, har han internet nu, så lär det snart dyka upp lite nya "SD-försvarare" i tråden, eller vad tror vi? Det kan vara klokt att ha detta i åtanke.

Vi borde nog försöka ta reda på om han har internet nu. I fängelset får man ju inte ha det, så det känns underligt om man får ha det i häktet? Någon som vet?

Det är inte att förglömma att han planerade "en lite lagom olaglig hämnd" på oss i tråden. Vad det nu innebär?

Läst lite nu på: https://www.kriminalvarden.se/for-familj-och-vanner/telefon-och-brev/

Det verkar osannolikt att han skulle ha tillgång till internet. Däremot kanske han får ringa mer.

Citat:
Den som är häktad eller sitter i fängelse har inte tillgång till internet eller e-post.

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-04-09, 10:04
Medlem
Citat:
Han var "bufflig" när han kom till rättegången och försökte tvinga sig före i kön. Vakter kom dit och tog hand om honom.
Slår till mikrofonen (2 ggr) och hade någon med sig in (som jag tror var en vakt efter hans uppförande).

Ja det har du ju rätt i.
Jag skrev också om det förut. Märkligt beteende.
Kan ju inte försvara detta. Men det har egentligen inte med skuld eller sanning / lögn att göra.

Han hör väl till dem som är "sur på systemet", inte tilltror juridik någon rättvisa.
Citera
2020-04-09, 10:09
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:

Men inte behöver väl vittnen stå i kö för
att komma in?

Att han råkade slå på mikrofonen var
kanske för att han blev ivrig och
gestikulerade?

Att han hade med sig en stödperson är inte
konstigt. Han har ju berättat att han har
mycket ångest och panikattacker p.g.a.
det som hänt. Han behövde antagligen
rejält mycket medicinering för att över
huvudtaget klara av att ta sig till
rättegången.
Citera
2020-04-09, 10:12
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jerry var svårt manipulerad av SD. SD formar människor. T o m Hannas far manipulerades. Han sprang till SD och bedyrade att otrohet mot dotter HD i sex år inte var så farligt. "Shit happens" eller? Om ett par år kommer SD bli huvudperson i "I huvudet på en mördare". Då kanske vi får reda på hur hans hjärna blev som den blev.

Ja det kommer antagligen att skrivas och forskas om detta fallet precis som med Knutby och Möller. Jag tror att om polisen på något sätt hade kommit på något med honom som med typ mordvapnet så hade han vänt och ändrat strategi och sjungit ut fullständigt och vältrat sig i det. Kanske skriver han en bok? Dock kommer det att bli svårt att avgöra sanningshalten i den.

Även om SD säkerligen manipulerade HD's far så tror jag dock att HD växt upp med den synen att otrohet är ngt som man får tåla. Det är det enda som kan förklara reaktionen att åka hem till SD och fråga hur han mår efter att hans dotter kommer hem och är förtvivlad efter att ha upptäckt att hennes make varit otrogen i så många år. Manipulation javisst men inte enbart.
Citera
2020-04-09, 10:14
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ja håller med om vnda stavelse i ditt inlägg! 👍🏻

Han gör sig inte av med saker, hans fullproppde källare tyder på svårigheter att skilja från ”bra-att-ha -prylar”
Citerar @Zache:
” St*fans självbelåtna prylvärld full av andrasorteringsprodukter, bensinmacksmobilladdare, risiga cyklar, trötta fleecetröjor och foppatofflor, återigen helt enkelt bara lyssnat till hans oerhörda kunskap vid inköpet? Som hon verkar ha gjort med hans expertis om allt från gamla kylskåp till var man till lägsta pris köper billiga mobilskal? ”

OCH dessutom vill han ha kvar denna olösliga ”myst”...som bara HAN vet svaret på.
Och svaret, är jag övertygad om, finns i hans geologgar...”hidden in plain sight”...

Tror tamejtusan att jag börjar luta åt detta håll jag med.
Hade någon förslagit denna teori för ett år sedan, då hade jag nog skrattat.

Inte längre.
Citera
2020-04-09, 10:15
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ja. Jag tänkte också på det. Han var på väg att berätta på sitt eget s'tt men
avbröts på ett arrogant sätt.
Han fick finna sig i att besvara frågor, och tappade därför fotfästet.
Jag har närvarit i ett antal rättegångar (i arbetet) .. och vet hur tillplattade
somliga bli av att bli avbrutna.
De tappar målföret. Litet synd att man inte kan mjuka upp reglerna.
De förhörda hamnar ju i protest - tillstånd.

Jag uppfattar att det var därför HD slöt
sig under polisförhören. Hon blev avbruten
och fick samma frågor om och om igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in