2020-04-08, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Epidemin är över i stockholm, den har planat ut, vad det nu innebär.

Men samtidigt så sätter man nu in kravallpoliser, för det ska bli stökigt när platserna tar slut

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/wPG4zG/kravallpoliser-redo-kan-bli-coronastokigt-vid-sjukhus

Vad gäller?

Kan platserna ta slut trots att epidemin planat ut?
Det finns väl en del på sjukhusen nu som inte kommit i stadiet ännu att dom behöver iva plats? Dessa kommer löpande att behöva förflyttas dit. Kanske är det som är orosmolnet?
Citera
2020-04-08, 23:27
Medlem
Citerar en äldre post som hade följande prognos:

Citat:
2020-03-30: 15360 => 307 svårt sjuka, den framtrollade extrakapaciteten är full.

Idag är det 8 april och fortsatt är inte Älvsjömässan tagen i bruk...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Haha fortfarande väntar jag på din länk där at visar att alla här har fel. En användare som. Börjar hylla tegnell samma dag som sthlm iva platser är fulla, dessutom Nyreggad idag.

Ja du får attackera mig bäst du vill, faktum kvarstår att Stockholm håller på att vända tack vare ATs strategi. Kan du, med källor, motbevisa det? Nä, det kan du inte.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Tack för ditt svar, du är ungefär dubbelt så preppad som jag är, är du läkare kanske?
Nej, nej inte läkare, men jag tillhör fyra olika riskgrupper samtidigt!
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Decemberregn
Ja, enligt min uppfattning så stängs de funktionshindrades "arbetsplats" och de vara på sina boenden, alltså hemma om dagarna. Om de inte bor hos sina föräldrar då. Dessa boenden har personal, likt ett äldreboende, som kommer och går.

Ja exakt som på äldreboenden. Så kanske de inför detta (hoppas) för att motverka att det blir som för de äldre äldre sköra. Hoppas det är så.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Men du är väl familjär med grafer antar jag om du har en master i statistik? Vad skulle du kalla en linje som är näst in till horisontell i en logaritmiskgraf?

Va?

Pratar du om FHMS kurva de presenterat sedan start?
Det är en exempelkurva utan siffror på axlarna. Det är alltså bara en optimal modell.

Inte trodde du att kurvan visade Sveriges utveckling i Corona? Blir fan mörkrädd isåfall.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Exakt, här har man preppat och bunkrat toalettpapper och väntat på zombieapokalypsen.

Man har suttit nätterna igenom och fixat och trixat med siffror och tabeller. Dödssiffror jämförs land för land, timme för timme. Man letar maniskt efter just den studie som stödjer just sin egna uppfattning. Man gapar om slapphänta politiker och om tribunaler och om folkmord. Man kräver massavgångar bums. Någon ska ställas till svars och huvuden ska rulla. Man hatar Tegnell och man hatar Stockholmare om vartannat.

Och så dör bara några hundra, som ändå snart skulle dött

Tycker du WhatsAppar Magda a.s.a.p att det ej vår nån kris eller virus. Allt var ett prank.

Allt rullar som vanligt och Volvo Cars/LV och Scania har aldrig permitterat. 50 000 småföretag riskerar ej att gå i konken i början av maj.

Allt är som vanligt, å du skall å pumpa på klubben/påskdagen.
Senast redigerad av antisocial666 2020-04-08 kl. 23:30.
Citera
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
I och för sig är kan det vara mer användbart att inte ignorera Tegnell. Utan använda honom som en "omvänd indikator" som man säger inom ekonomin. Dvs att allt han säger, det kan du vara helt säker på att det INTE kommer att inträffa. Det kan också vara värdefullt för att förutse framtiden.

Allt han säger kommer användas emot honom.
Det är en sak som är säker.
Man vill ju höra en logisk förklaring på hur de kom fram till sina slutsatser. Den mannen kommer få lida oerhört mycket och det är tråkigt med tanke på att han också har en familj.

Citat:
Ursprungligen postat av vatskebrist
Hydroxyklorokin, malariamedicin med kinabark (som inte alls kommer från Kina utan Anderna)som viktigaste råvara, tillverkas bland andra av det svenska företaget Recipharm. Någon beställning från svensk myndighet har mig veterligt inte inkommit till Recipharm.

Intressant.
Men om det förbättrar hälsan vid denna kris så borde detta uppmärksammas.

Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
Hittade artikeln.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Vb8a1W/sa-kan-du-hejda-corona--och-avlasta-varden

Citat:
Ursprungligen postat av sherm
På apoteket med recept från din doktor, eller nätet kanske.

https://www.fass.se/m/produkt/19610412000017/public/tabproduct

Tack för länkarna!
Citera
2020-04-08, 23:28
Medlem
sonofnatures avatar
Virus går från människor till människor

Borde inte människor klä ut sej då till träd eller buskar , lura viruset

Göra någon träd overall med kvistar av tidningspapper å måla dem bruna å Sätta lite doft-granar på

Borde ju funka
Citera
2020-04-08, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Ja jag håller med dig. Har tittat på kurvan och kan inte se vad han menar. 705 ny fall i dag, det är ju rekord. 78 döda och nu är inte helgens eftersläpningar med.
Men han lyckas lura et helt folk.
Nya fall? FHM uppger ju att de utgår ifrån att "hundratusentals" är smittade? Då är 700 pers bara brus.

Det Tegnell menar är att det ser flackt ut mellan 2 och 6 april i antalet döda per dag om man tittar på antalet avlidna per dag de avled snarare än på FHMs efterblivna rapportering av rapporterade avlidna sedan tidernas begynnelse som ger en en hjärtattack varje dag kl 1400.

https://i.imgur.com/Oe8ssBo.png

Det är ganska flackt. Dock är det ju inget som säger att det inte drar iväg mer imorgon osv.
Citera
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muslicornflakes
Jag pratar om hans uttalanden på presskonferenserna, pappskalle. Det finns få människor som aldrig uttalar sig felaktigt privat eller till journalister. Visa mig en enda.

Vad anser du isåfall vara faktafel?

Som det faktum att han sa att barn inte smittar?
Att det enbart är en kontaktsmitta, inte luftburen?
Att man inte smittar utan symptom, som dessutom stod på FHM:s hemsida hur längesomhelst?

Dessa är förstås bara "uttalanden", inte faktafel då enligt dig?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orkanuz
Va?

Pratar du om FHMS kurva de presenterat sedan start?
Det är en exempelkurva utan siffror på axlarna. Det är alltså bara en optimal modell.

Inte trodde du att kurvan visade Sveriges utveckling i Corona? Blir fan mörkrädd isåfall.

Nej jag pratar om samtliga kurvor du kan hitta på worldcounters, c19, corona kartan osv.

Du kan titta på vilket signifikant mätvärde du vill som IVA platser, dödsfall eller bekräftat smittade beroende på vilken du litar på.
Samtliga har proportion till antalet smittade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in