Citat:
Ursprungligen postat av
VitruvianskeMannen
Det här är ju jättekonstigt, Tegnell sa idag vid presskonferensen (idag!) att vi ser en betydande lättnad och tillbaka gång i Stockholm. Och nu på kvällen samma dag så läser man att polisen ska börja en insats med att vakta sjukhusen då vårdplatserna tar slut:
Insatsen startar på torsdag och kommer pågå tills vidare, enligt Aftonbladets uppgiftslämnare.
Sjukhusen i länet vill inte kommentera uppgifterna utan hänvisar till Region Stockholm. Aftonbladet har sökt regionen för en kommentar.
Kan ingen fråga Tegnell hur detta går ihop sig?
Det går inte ihop, det är väl det som är problemet.
Fanskapet måste sluta skarva och töja på sanningen. Han kan inte säga att det ser bra ut om allt annat pekar på det motsatta – då tappar han allt förtroende.
Dock så kan det där dokumentet om kravallpolis vid sjukhusen antingen (1) vara ett äldre dokument som inte riktigt gäller längre eller (2) mest utifall att det skulle spåra ur. Det betyder inte att det kommer att göra det.
Tegnell gör bäst i att tala sanning och visa på transparens. Jag blir fan inte klok på honom. Ena dagen tycker jag han resonerar vettigt för att nästa dag vara helt ute och sväva. Mest av allt tycker jag det är riktigt dåligt att han inte tar på sig ansvaret för att viruset fick fäste i äldreboenden genom att inte införa hårdare restriktioner. DET är hans och FHMs fel, ingen annans.