2020-04-08, 20:13
Medlem
IQ-145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Det har varit Sveriges mål hela tiden. Tegnell har förklarat det med sin kurva två miljarder gånger.

Men mongoliderna i den här tråden har fortfarande inte fattat det. De tycker Tegnell är otydlig men 95% av svenska folket förstår vad han säger. Men det finns en del efterblivna tyvärr som inte begriper. Kanske de är de farligaste för smittspridningen.

För övrigt försöker Norge med precis samma sak läste jag i VG idag (även om de använder mer extrema åtgärder).

Apapap....inte projicera gentemot dig själv. Har du legat på IVA de senast månaderna?, för annars kan du väl inte ha missat vad Tegnell har sagt sedan januari, och hur fel han har haft gång på gång.
Citera
Medlem
Tydligen har folk i södra Italien börjat gå in på Lidl och Aldi och bara ta för sig medan polisen bara ser på. Allt fler såna anekdoter hörs nu, skulle inte förvåna mig om de stämmer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Finns en inspelad intervju i expressen nu med en kille i 36 års åldern som berättar om sina symtom.
Han pratar om exakt samma saker som jag har beskrivit här inne om mina symtom jag gått igenom.
Att gå femhundra meter kändes som ett femkilometers lopp. Exakt samma ord använder den här killen.
Rekomenderar er att se killen prata om sjukdomen.

Du din lille skit här inne som gång efter gång skriver. Hur är det med luftrörskatarren. Titta på filmklippet och dra sedan åt helvetet😉

Mm precis för alla som blir drabbade får ju så allvarliga symptom..
Citera
2020-04-08, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Ekonomin har ingen betydelse för jämförelsen: i och med att världen har stängt ner så tjänar Sverige inget på att ha öppet, när vi har 40% exportberoende av vårt BNP. Så jag håller mig till människoliv i jämförelsen. Sveriges ekonomi och företag har lika stora problem övriga industriländer i Europa och Asien, samt USA.

Bra inlägg, exakt så. Förundrande att inte flera känner till Sveriges ekonomis exportberoende och tror att vi kan tuffa på i vår bubbla helt själva.

Beundrar att du kämpar på med att försöka få folk att vakna upp för vad det är som pågår, strongt.
Citera
Medlem
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Det är lika många som hyllar tegnell i varje inlägg.
Ja men de har huvudet i röven.

Sverige har högre dödlighet än F,DK,N ihop. Det borde tala sitt tydliga språk. Men, som, de röda de är, så fattar de inte bättre.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Jo, det är verkligen ett märkvärdigt sammanträffande att utbrottet skedde just där, när det kunde sket varsomhelst i Kina. Sådana tillfälligheter är svåra att svälja faktiskt, köper det inte!

Ytterligare bekräftelser på mina ursprungliga misstankar.

På detta bio4 labb, som ligger 280 meter från seafood market, sysslade man dessutom med research på just coronavirus har det kommit fram nu. Finns det längre någon som tror att detta virus INTE kom från detta labb?

The Trail Leading Back to the Wuhan Labs
By JIM GERAGHTY
April 3, 2020

But it is a remarkable coincidence that the Wuhan Institute of Virology was researching Ebola and SARS-associated coronaviruses in bats before the pandemic outbreak, and that in the month when Wuhan doctors were treating the first patients of COVID-19, the institute announced in a hiring notice that “a large number of new bat and rodent new viruses have been discovered and identified.” And the fact that the Chinese government spent six weeks insisting that COVID-19 could not be spread from person to person means that its denials about Wuhan laboratories cannot be accepted without independent verification.
https://www.nationalreview.com/2020/04/coronavirus-china-trail-leading-back-to-wuhan-labs/

Någon som hittat Huang Yan Ling?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttis73
Utveckla.

Vi är på väg mot en procent döda i Corona av alla årets döda. Svider det är det inte är värre än så? Hur mycket toalettpapper köpte du egentligen?

Three days of around 100 deaths with no signs of slowing down and people have to turn to these arguments and “it’s nothing, it has to be nothing” denials to stop themselves from believing things actually might be pretty fucked. Don’t start thinking this is over yet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
Att säga att chansen är minimal att det drabbar Sverige (som befolkningen sedan litar på) dödar.

De är ansvariga för att mer än hälften av alla dödsfall. Frågor på det.

Till nån som inte förstår vad hydroxyklorokin är för något. Vart hittar vi det?

Asperger deluxe. Han är en av dem som kommer gå raka vägen till domstolen. Om inte vi ser till det kommer andra att göra det.
Hydroxyklorokin, malariamedicin med kinabark (som inte alls kommer från Kina utan Anderna)som viktigaste råvara, tillverkas bland andra av det svenska företaget Recipharm. Någon beställning från svensk myndighet har mig veterligt inte inkommit till Recipharm.
Citera
Medlem
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
När man tycker eller tror att något är illa, så är det ofta ännu värre i verkligheten.

Detta enda de erbjöd denna gamla kvinna när hon höll på att kvävas ihjäl var lite Alvedon.
Vansinne.
Citera
2020-04-08, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Om man jämför med andra länder i västeuropa så ligger vi ganska nära mitten. Sämre än oss är Italien,Spanien,Frankrike,Storbritanien, Holland och Belgien. Bättre än oss är de nordiska länderna, Tyskland, Österrike och Portugal. Vi sticker inte ut på något sätt, utan ligger i mitten.

Vi borde ligga bäst till med tanke på hur stort och glesbefolkat land vi är.
Citera
2020-04-08, 20:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Krillolero
Tydligen har folk i södra Italien börjat gå in på Lidl och Aldi och bara ta för sig medan polisen bara ser på. Allt fler såna anekdoter hörs nu, skulle inte förvåna mig om de stämmer.

Detta har varit så i flera dagar nu. Komplett Lockdown i Italien var ett misstag italienarna sent kommer att glömma.
Citera
2020-04-08, 20:17
Medlem
Torsuss avatar
Kravallpolis gör sig redo vid sjukhus...
Fan nu börjar det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in