2020-04-08, 18:15
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Jerry har tydligen svart bälte i Taekwondo men han har också brunt bälte i rövslickeri, han är SD:s lakej... kanske elakt uttryckt men ändå

Låter som du får hoppas möta honom utan nåt av de där bältena på, om du, likt NA:s journalister, skulle stöta på honom på stan. Låter inte så trevligt nåt av det. 😁
Citera
2020-04-08, 18:17
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Har du inte läst förhören med henne?

Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Men hur fan vet DU att hon något vet då? Du har liksom bestämt dig att så är fallet eller missar jag nånting som för alla andra är så uppenbart?

Har man följt tråden i 2 år och läst alla förhören med henne så får man ju ändå en bild av henne. Och någon som genomgående duckar för alla frågor som på minsta vis berör mordet, har inte helt rent mjöl i påsen:

Hennes ovilja att svara/vilja minnas/kommentera/spekulera är mycket stor, för att inte säga enorm:

Vet inte. Jag vet inte.

Jag vet inte varför jag raderar.

Jag vet inte,jag har inget minne av att jag har raderat.

Jag tänker inte spekulera i det i efterhand,eem och säga om,att det var okej eller inte okej

jag vet inte vad min känsla var då,den var säkert olika dag för dag. Eem så nej,jag tänker inte spekulera och svara på det.

Jag tror att jag har svarat på den frågan.

Det tänker inte jag kommentera.

Det är bara en spekulation,jag kan inte svara

Jag vet inte om jag ska svara på den, eem... nej,jag väljer att inte svara.

Två meningar tagna, jag tänker inte kommentera dom överhuvudtaget

Jag vet inte.

Så jag väljer att inte svara.

Jag vet inte, jag tror inte jag gör, jag tror inte jag gjorde så mycket

Inte vad jag kan komma ihåg

Nää jag kommer inte ihåg

Jag har ingen åsikt om det

För det kan inte jag svara på

Det tycker inte jag har med det här att göra så jag väljer att inte svara på det

Ja, men jag väljer att inte svara på det.

Ja,men inget jag vill delge. Så jag svarar inte på det

Ja, jag vet inte riktigt vad jag ska tänka.

Jag har inget svar på det

Jag har inget svar

Nej nu sitter jag och spekulerar, nej, jag svarar inte mer på det.

Nääe jag väljer att inte svara på det, det vet ni,

Det har jag berättat tidigare, så det, väljer jag att inte svara på en gång till

Nej det står helt stilla i huvudet.

Nej jag vet inte, jag kan inte säga det.

Men jag gör inte det, jag gör inte det.

Vet inte, jag kommer inte ihåg.

Men jag kommer inte ihåg,

Äh, äh jag vill säga saker jag kan säga med helt hundra procent säkerhet så, nej jag vet inte.

Nu vill inte jag svara mer på dem här frågorna jag har svarat det jag kan vad gäller den frågan.

Det är ju en hypotetisk fråga äh, nej jag svarar inte på det.

Alltså, nej det blir bara spekulationer jag vill inte svara.

Jag vill inte svara på den frågan.

Ingen jag kan säga säkert vet jag inte.Nej jag kan inte säga säkert, kan jag inte svara på det.

Jag tänker inte svara på det.

Jag anser ingenting om det, jag vill inte svara på det

Inte som jag vet om.

nej det vill jag inte svara på..inte spekulera

Jag vet inte vad jag ska tänka om det.

Nej jag vill inte säga nånting om.

Vill jag inte svara på.

Jag vill inte svara på hur jag mår och hur jag känner..

Vill jag inte svara på.

Ja jag har reflektioner men inget jag vill dela med mig av.

Nej det är inget jag vill prata om.

Jag har ingenting att säga om det.

Jag har ingenting att säga om det för jag har inget minne från det samtalet. Så jag har ingenting att tillägga.

Aah jag kan inte kommentera det.

Jag kan inte säga nånting om det.

Nej jag, jag kommer inte och prata mer om städningen.

Det har jag redan svarat på. Jag kommer inte svara.

Nej det vill jag inte kommentera.

Det har jag sagt.

Jag vill inte.

Ja det vill jag inte säga någonting om.

Ingen kommentar till det.

Nej jag vill inte det.

Nej jag kommenterar inte.

Jag tänker inte kommentera det.

Nej jag kommenterar inte det.

Jag kommer inte kommentera det som är skrivet på flashback.

Mm.. men jag tänker inte kommentera det.

Nej jag har kommenterat det redan. Jag har sagt vad jag vet.

Det har vi pratat om tidigare och jag..eh..tänker inte prata mer om det.

Tänker inte säga nåt mer

Jag tänker inte kommentera det här heller

(Källor:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19))[/quote]
Citera
2020-04-08, 18:18
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Låter som du får hoppas möta honom utan nåt av de där bältena på, om du, likt NA:s journalister, skulle stöta på honom på stan. Låter inte så trevligt nåt av det. 😁
Jag är åtminstone 30 år för gammal för den sortens "umgänge" men nån större respekt hyser jag inte för honom
Citera
2020-04-08, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Detta har varit ett mycket märkligt fall.
Här på Flashback har vi som vanligt haft alla typer av tyckare och experter.
Och vi får ju inte glömma dom som håller på själva mördaren och tycker att offret får skylla sig själv.
Här på Flashback får alla plats och alla kan göra sig hörda.
Troll har kommit och gått.

Men när det börjar knipa och fallet börjar närma sig ett slut, så visar vi alla vilka vi är....
Då går vi samman och hjälps åt.
Och Pang Boom så visar sig Flashback från den absolut bästa sidan.
Vi är en handfull, med Puttinot i spetsen, som tar i lite extra och ser till att vi äntligen kan få loss
en FUP.
Väldigt många bidrar ekonomiskt.
Jag själv sitter två långa kvällar/nätter och scannar in 14.000 sidor.
Det menar jag är Flashback när det är som bäst.
JÄVLAR VILKET RACE DETTA HAR VARIT !!!!!

Och till sist fick vi vara med om en rättegång.
Åsa och Tette har gjort ett otroligt arbete med att på näst intill bara indicier lyckats få
Stefan bakom Lås o Bom.
Det är bara att bocka o Buga, och personligen kan jag inte annat än imponeras av deras arbete.

Denna historia med en Pastorn som vigde ett par, och som sen började ligga med maken under flera års tid, och som till sist har hittats ihjälslagen bakom ett bullerplank... Den historien kan man inte ens fantisera ihop.
Tack tråden, för ett fantastiskt och jävligt märkligt fall !!!

Håller med och tack för allt jobb, jag ska läsa varenda sida under semestern
Senast redigerad av flashbackfollower 2020-04-08 kl. 18:21.
Citera
2020-04-08, 18:20
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
HDs pappa tyckte i rätten då han vittnade, att svärsonen 6 års otrohet och svek mot hans egen dotter var mer eller mindre en skitsak.

Han åkte i ställethem till SD för att stötta honom! Inte för att läsa lusen av honom.

Det säger en hel del om den uppfostran HD fick angående en kvinnas plikt och egenvärde = lika med noll.

För hade hon blivit stärkt i sitt egenvärde redan som barn och tonåring, så hade hon inte accepterat 6 års otrohet.

Ja, vissa saker går, likt svinhugg, lätt igen.
Citera
2020-04-08, 18:21
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Jag är åtminstone 30 år för gammal för den sortens "umgänge" men nån större respekt hyser jag inte för honom

Skönt när en del grejer blir bättre med åren.
Citera
2020-04-08, 18:26
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det är bara att läsa hennes förhör. Aktbil 149, istället för att svära och fara ut (åt mig bl a). De är inte fler än att man orkar läsa igenom. Det svåra är orka alla eh, mmm, kommer inte ihåg, minns inte och övrigt svammel.

Det var oartigt av mig att svära ja, ber om ursäkt för detta. Jag har läst hälften av hennes förhör ungefär och det är mycket "kommer inte ihåg" osv men det är inte att rakt av ljuga enligt mig. Det jag kan utläsa av det är att du har valt sida och bestämt dig att hon de facto ljuger utan att veta egentligen.

Men som sagt jag är mycket handikappad då jag inte varit med från början och inte har hälften så mycket kunskap jämfört med er andra. Men det är rätt glasklart att "Lena var världens bästa människa och resten är skurkar" känslan man får i tråden. Jag försöker dock vara objektiv och inte låta känslorna styra, och kan med gott samvete även säga att Lenas beteende och moral lämnar en del i övrigt att önska. Fast det sistnämnda verkar vara en dödssynd i tråden att påpeka.
Citera
2020-04-08, 18:26
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Har man följt tråden i 2 år och läst alla förhören med henne så får man ju ändå en bild av henne. Och någon som genomgående duckar för alla frågor som på minsta vis berör mordet, har inte helt rent mjöl i påsen:

Hennes ovilja att svara/vilja minnas/kommentera/spekulera är mycket stor, för att inte säga enorm:

Vet inte. Jag vet inte.

Jag vet inte varför jag raderar.

Jag vet inte,jag har inget minne av att jag har raderat.

Jag tänker inte spekulera i det i efterhand,eem och säga om,att det var okej eller inte okej

jag vet inte vad min känsla var då,den var säkert olika dag för dag. Eem så nej,jag tänker inte spekulera och svara på det.

Jag tror att jag har svarat på den frågan.

Det tänker inte jag kommentera.

Det är bara en spekulation,jag kan inte svara

Jag vet inte om jag ska svara på den, eem... nej,jag väljer att inte svara.

Två meningar tagna, jag tänker inte kommentera dom överhuvudtaget

Jag vet inte.

Så jag väljer att inte svara.

Jag vet inte, jag tror inte jag gör, jag tror inte jag gjorde så mycket

Inte vad jag kan komma ihåg

Nää jag kommer inte ihåg

Jag har ingen åsikt om det

För det kan inte jag svara på

Det tycker inte jag har med det här att göra så jag väljer att inte svara på det

Ja, men jag väljer att inte svara på det.

Ja,men inget jag vill delge. Så jag svarar inte på det

Ja, jag vet inte riktigt vad jag ska tänka.

Jag har inget svar på det

Jag har inget svar

Nej nu sitter jag och spekulerar, nej, jag svarar inte mer på det.

Nääe jag väljer att inte svara på det, det vet ni,

Det har jag berättat tidigare, så det, väljer jag att inte svara på en gång till

Nej det står helt stilla i huvudet.

Nej jag vet inte, jag kan inte säga det.

Men jag gör inte det, jag gör inte det.

Vet inte, jag kommer inte ihåg.

Men jag kommer inte ihåg,

Äh, äh jag vill säga saker jag kan säga med helt hundra procent säkerhet så, nej jag vet inte.

Nu vill inte jag svara mer på dem här frågorna jag har svarat det jag kan vad gäller den frågan.

Det är ju en hypotetisk fråga äh, nej jag svarar inte på det.

Alltså, nej det blir bara spekulationer jag vill inte svara.

Jag vill inte svara på den frågan.

Ingen jag kan säga säkert vet jag inte.Nej jag kan inte säga säkert, kan jag inte svara på det.

Jag tänker inte svara på det.

Jag anser ingenting om det, jag vill inte svara på det

Inte som jag vet om.

nej det vill jag inte svara på..inte spekulera

Jag vet inte vad jag ska tänka om det.

Nej jag vill inte säga nånting om.

Vill jag inte svara på.

Jag vill inte svara på hur jag mår och hur jag känner..

Vill jag inte svara på.

Ja jag har reflektioner men inget jag vill dela med mig av.

Nej det är inget jag vill prata om.

Jag har ingenting att säga om det.

Jag har ingenting att säga om det för jag har inget minne från det samtalet. Så jag har ingenting att tillägga.

Aah jag kan inte kommentera det.

Jag kan inte säga nånting om det.

Nej jag, jag kommer inte och prata mer om städningen.

Det har jag redan svarat på. Jag kommer inte svara.

Nej det vill jag inte kommentera.

Det har jag sagt.

Jag vill inte.

Ja det vill jag inte säga någonting om.

Ingen kommentar till det.

Nej jag vill inte det.

Nej jag kommenterar inte.

Nej jag kommenterar inte det.

Jag kommer inte kommentera det som är skrivet på flashback.

Mm.. men jag tänker inte kommentera det.

Nej jag har kommenterat det redan. Jag har sagt vad jag vet.

Det har vi pratat om tidigare och jag..eh..tänker inte prata mer om det.

Tänker inte säga nåt mer

Jag tänker inte kommentera det här heller

(Källor:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19))
[/quote]

Jag drömde en gång (i en sen stund) om att kunna en fylla en fb-sida med ett enda långt djupsinnigt inlägg. Jag förstår nu av HD här att jag satte ribban på tok för högt...
Citera
2020-04-08, 18:33
Medlem
Citat:
Det var oartigt av mig att svära ja, ber om ursäkt för detta. Jag har läst hälften av hennes förhör ungefär och det är mycket "kommer inte ihåg" osv men det är inte att rakt av ljuga enligt mig. Det jag kan utläsa av det är att du har valt sida och bestämt dig att hon de facto ljuger utan att veta egentligen.

Men som sagt jag är mycket handikappad då jag inte varit med från början och inte har hälften så mycket kunskap jämfört med er andra. Men det är rätt glasklart att "Lena var världens bästa människa och resten är skurkar" känslan man får i tråden. Jag försöker dock vara objektiv och inte låta känslorna styra, och kan med gott samvete även säga att Lenas beteende och moral lämnar en del i övrigt att önska. Fast det sistnämnda verkar vara en dödssynd i tråden att påpeka.

Är det inte naturligt att man försvarar den som blivit mördad?
Citera
2020-04-08, 18:39
Medlem
Citat:

Jag följde tråden några veckor i början. Sen återupptog jag det i höstas när SD greps av regionala insatsstryrkan (f d pikéten). Däremot har jag försökt läsa på, lära mig av andra medskribenter utan att svära och jävlas. Nej, Lenas moral och slarv har varit på nedgång i flera år, det har hennes väninna vittnat om. Men man behöver inte i inlägg efter inlägg efter inlägga vräka ur sig om knullande hit och knullande dit. Säga vad man vill om Lena, men hon var singel. Inte vackert att försöka ge sig på HD, men i slutändan var det SD som gjorde fel då han var otrogen i sex långa år. Det var inte LW som var otrogen.

Och försöka svärta ner Lena så mycket man bara orkar löser inget alls i det här målet. Det är något sorts trolleri i en egen önskan att äntligen få vräka ur sig så mycket otidigheter man bara kan i skriftlig form utan att någon kan göra något åt det, eller ens säga ifrån. Den som blir nedsvärtad är avliden och kan inte ens försvara sig. Om det hänt i verkliga livet, så hade dessa personer blivit utan vänner, för ingen vill umgås med människor som vräker ur sig så mycket skit om en annan person, som dessutom är avliden. Det är LW som är mördad. Och SD är mördaren. Jag hoppas dessa troll är nöjda med sig själva.

Så - nu fick jag ur mig det.
Citera
2020-04-08, 18:40
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vrag
Fast nja. Visserligen så har jag inte mycket till övers för människor som springer bakom ryggen på sina respektive. Eller kvinnor/män som springer med upptagna/gifta personer. Pissråttor är dom. Men om Hanna överhuvudtaget har försökt att skydda S.D från att åka dit för mord på sin älskarinna så är det snäppet sjukare. Själv hade jag nog sjungit ut som en kraxande kråka för att sätta dit honom.
Två flugor på smällen menar du?
Instämmer i att HD skulle pratat men har förståelse att hon har en låsning med tanke på vad hon utsattes för.
Det var "möllersk " nivå på det som Hanna utsattes för.
Citera
2020-04-08, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Backman är för gammal för sånt här. Dags att pensionera sig. Han kommer ju inte ens ihåg vad han sagt i sin egen sakframställan. Helt fantastiskt. Lämna över nu Backman. Låt Christoffer köra resterande och agera advokat i Hovrätten. SD må vara mördare, men han har rätt till ett ordentligt försvar. Dagens sakframställan var ett skämt.

Om man lyssnar noggrant så kan man höra hur det står till med advokaternas personliga tankar om den åtalade....det är svårt att undvika om man är minsta lyhörd.

Återigen tar jag arbogakvinnan Johanna Möllers advokat Amanda Hikes som ett talande exempel.

I sina möten med klienten borde advokaten, om någon, lägga märke till nyanser och höra när det klingar falskt. Leif Silbersky säger att om en klient säger typ: "Visst jag är skyldig, men nu räknar jag med att du får loss mig" - då avsäger sig LS omedelbart målet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in