Citat:
Ursprungligen postat av
Flaskbackare
Det var oartigt av mig att svära ja, ber om ursäkt för detta. Jag har läst hälften av hennes förhör ungefär och det är mycket "kommer inte ihåg" osv men det är inte att rakt av ljuga enligt mig. Det jag kan utläsa av det är att du har valt sida och bestämt dig att hon de facto ljuger utan att veta egentligen.
Men som sagt jag är mycket handikappad då jag inte varit med från början och inte har hälften så mycket kunskap jämfört med er andra. Men det är rätt glasklart att "Lena var världens bästa människa och resten är skurkar" känslan man får i tråden. Jag försöker dock vara objektiv och inte låta känslorna styra, och kan med gott samvete även säga att Lenas beteende och moral lämnar en del i övrigt att önska. Fast det sistnämnda verkar vara en dödssynd i tråden att påpeka.
Jag följde tråden några veckor i början. Sen återupptog jag det i höstas när SD greps av regionala insatsstryrkan (f d pikéten). Däremot har jag försökt läsa på, lära mig av andra medskribenter utan att svära och jävlas. Nej, Lenas moral och slarv har varit på nedgång i flera år, det har hennes väninna vittnat om. Men man behöver inte i inlägg efter inlägg efter inlägga vräka ur sig om knullande hit och knullande dit. Säga vad man vill om Lena, men hon var singel. Inte vackert att försöka ge sig på HD, men i slutändan var det SD som gjorde fel då han var otrogen i sex långa år. Det var inte LW som var otrogen.
Och försöka svärta ner Lena så mycket man bara orkar löser inget alls i det här målet. Det är något sorts trolleri i en egen önskan att äntligen få vräka ur sig så mycket otidigheter man bara kan i skriftlig form utan att någon kan göra något åt det, eller ens säga ifrån. Den som blir nedsvärtad är avliden och kan inte ens försvara sig. Om det hänt i verkliga livet, så hade dessa personer blivit utan vänner, för ingen vill umgås med människor som vräker ur sig så mycket skit om en annan person, som dessutom är avliden. Det är LW som är mördad. Och SD är mördaren. Jag hoppas dessa troll är nöjda med sig själva.
Så - nu fick jag ur mig det.