2020-04-08, 17:55
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
HD är förmodligen också ett offer, även om jag stör mig på att hon ljög i rätten, men det största offret är givetvis LW. Träffade på en riktig psykopat som tog ifrån henne livet. Hon får inte ens se sina barn växa upp eller har någon chans att fullfölja sitt liv.

Vad var det Hanna ljög om i rätten?
Citera
2020-04-08, 17:56
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Har du inte läst förhören med henne?
Jag har läst rätt många av dom, inte alla dock. Vad är det jag har missat?
Citera
2020-04-08, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare

Angående LWs blod i SDs lägenhet.
Citera
2020-04-08, 17:57
Medlem
Citat:
Men hur fan vet DU att hon något vet då? Du har liksom bestämt dig att så är fallet eller missar jag nånting som för alla andra är så uppenbart?
Missade att säga att jag spekulerar. Sorry. Ingen av oss VET. Men hon ljuger.
Citera
2020-04-08, 17:57
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Angående LWs blod i SDs lägenhet.

Ok har du lust att utveckla för jag är inte hundraprocentigt påläst om allt?
Citera
2020-04-08, 17:59
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det är ganska naturligt. Vi har inte yrkat att han ska försättas på fri fot omedelbart. Det är högst rimligt i ett sådant här mål med så många omständigheter. Rätten måste få tid att besluta om han ska vara kvar i häktet eller inte.

Va? Det var ju exakt det han gjorde: han yrkade att SD skulle försättas på fri fot efter överläggningen. Eller har jag läst så fel?

Hahah nä jag tror jag läste det live tom på i chatten, men det kan som sagt vara journalisterna som felar. Det visar sig på banden sen.
Citera
2020-04-08, 17:59
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Jag har läst rätt många av dom, inte alla dock. Vad är det jag har missat?
Att hon när hon får ens en milt "svår" fråga inte minns, inte vill svara, inte kan svara, inte vill... nåt; och div. liknande. Noll samarbetsvillig. Som hon också demonstrerade under rättegången. Hon är bara ute efter att obstruera. Oh, och att sprida SD:s lögner förstås...
Citera
2020-04-08, 18:02
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Psykopatisk ångest existerar inte. För en sån individ handlar det om vrede = IRA. En av de 7 dödssynderna.

Det som psykopaten utvecklar i stället för att utveckla ångest då alltså. Förskjutning?

De inblandade här tycks ju f.ö ha spelat ”finns i sjön” med alla synder de kunde komma över. Nu kan jag inte hela dekalogen utantill men en handfull därifrån är ju lätt på tapeten. Och de sju är med där i smeten tror jag allihop. Som om det inte gilldes riktigt för att det var geocaching, eller, omvänt, för att geocaching ju är på liv o död, vilket vem som helst borde förstå.

Och så gick det som det gick. Nog därför det kallas dödssynder, om nån undrade. Man faller ju inte död ner av dem av sig självt liksom. Med nåt undantag.... Man måste ju trassla till saker först, och sen åker man på smörj av det.

IRA är nog inte den irländska, va, utan den latinska?
Senast redigerad av Lonnrot 2020-04-08 kl. 18:05.
Citera
2020-04-08, 18:02
Moderator
Maviels avatar
Citat:

HD verkade inte minnas något som helst över huvud taget i förhören. Utöver det faktum att LW blödde som en gris när hon hade sex med hennes make. Och att de utövade väldigt akrobatiskt sex. Hon skurade SD golvbrunn kliniskt ren medan hennes egen såg ut som fan. Och hon visste detaljer om fallet tidigare än informationen släppts således borde hon ha fått den infon av mördaren.
Citera
2020-04-08, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Backman har nog för mycket att göra då han även har hand om fallet Wilma.

Ok. Där ser man. Ytterligare ett tragiskt kvinnomord. Antar att han försvarar den märkliga pojkvännen.

Tufft.

Ska gå in och läsa där, det var ett tag sen.
Citera
2020-04-08, 18:05
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
HD verkade inte minnas något som helst över huvud taget i förhören. Utöver det faktum att LW blödde som en gris när hon hade sex med hennes make. Och att de utövade väldigt akrobatiskt sex. Hon skurade SD golvbrunn kliniskt ren medan hennes egen såg ut som fan. Och hon visste detaljer om fallet tidigare än informationen släppts således borde hon ha fått den infon av mördaren.

Ok tack för svaren
Citera
2020-04-08, 18:13
Medlem
Citat:
Ok tack för svaren
Det är bara att läsa hennes förhör. Aktbil 149, istället för att svära och fara ut (åt mig bl a). De är inte fler än att man orkar läsa igenom. Det svåra är orka alla eh, mmm, kommer inte ihåg, minns inte och övrigt svammel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in