2020-04-08, 17:46
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastade
Ljudfil med någon Gray från rättegången.
https://minfil.com/l2Bb9fnfof/Wesstr_m_mp4

Tackar intressant att höra en röst.
Citera
2020-04-08, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det är ganska naturligt. Vi har inte yrkat att han ska försättas på fri fot omedelbart. Det är högst rimligt i ett sådant här mål med så många omständigheter. Rätten måste få tid att besluta om han ska vara kvar i häktet eller inte.

Va? Det var ju exakt det han gjorde: han yrkade att SD skulle försättas på fri fot efter överläggningen. Eller har jag läst så fel?

Reagerade också på det. I NAs rapportering står det såhär: Försvaret är nu klar med sin plädering.
– Vi vill att han ska släppas på fri fot senast efter överläggningen.
Citera
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Han är skitarg. Hur i hela friden kan de döma honom utan bevis? Idioter. Sedan kommer han att berätta vilkas fel det är att han blev dömd.
Precis så. Hoppas nästan NA publicerar hans dikter sen. Fast ändå inte, det vore för bra för hans ego.
Citat:
Ja, hon är troligen ett offer. På samma sätt som den gängkriminelle som döljer sin vän mördarens skuld. Nej förresten, hennes skuld är större. Offret här var inte en gängkriminell i skyddsväst utan en försvarslös trebarnsmamma. Och hon är inte en 20-årig fattig och nedknarkad grabb med meningslösa, passiva föräldrar. Som får tio andra likadana beväpnade idioter efter sig om han berättar. Jag kan tycka synd om henne men inte förlåta. Hon har passerat en gräns och jag hoppas att åklagaren tar nya tag.

SOA och JG får läka sina sår. Har inget agg mot dem.
Också väldigt väl skrivet.
Senast redigerad av StefanDavidsson 2020-04-08 kl. 17:52.
Citera
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Psykopatisk ångest existerar inte. För en sån individ handlar det om vrede = IRA. En av de 7 dödssynderna.
Ingen av dom är nog iofs katolik. Våra gamla 10 Guds bud bör räcka, t. ex:
-Du skall inte dräpa.
-Du skall inte begå äktenskapsbrott.
-Du skall inte vittna falskt mot din nästa.
Citera
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Det är ganska naturligt. Vi har inte yrkat att han ska försättas på fri fot omedelbart. Det är högst rimligt i ett sådant här mål med så många omständigheter. Rätten måste få tid att besluta om han ska vara kvar i häktet eller inte.

Va? Det var ju exakt det han gjorde: han yrkade att SD skulle försättas på fri fot efter överläggningen. Eller har jag läst så fel?

Jo precis! Han fortsätter säga emot sig själv.

”– Vi vill att han ska släppas på fri fot senast efter överläggningen”.

Allt detta umgånge med Steffe sätter nog sina spår...
Stackars Backman
Citera
2020-04-08, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daikirai
Reagerade också på det. I NAs rapportering står det såhär: Försvaret är nu klar med sin plädering.
– Vi vill att han ska släppas på fri fot senast efter överläggningen.
Backman är för gammal för sånt här. Dags att pensionera sig. Han kommer ju inte ens ihåg vad han sagt i sin egen sakframställan. Helt fantastiskt. Lämna över nu Backman. Låt Christoffer köra resterande och agera advokat i Hovrätten. SD må vara mördare, men han har rätt till ett ordentligt försvar. Dagens sakframställan var ett skämt.
Citera
2020-04-08, 17:49
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Tror ingen begriper det. Uppenbarligen har Åsa Hiding uppfattningen att HD varken är skyldig till mord/medhjälp till mord eller skyddande av brottsling. Det första kan jag kanske begripa men inte det andra. Jag vet att en av oss här har tillskrivit Åsa och, om inte ifrågasatt, försökt att få henne att fundera på HD igen vad gäller skyddande av brottsling (och nej, det är inte jag som gjort det). Verkar som om Åsa dock inte är så jätteintresserad av att utveckla sitt beslut. Men fröet är sått i alla fall.
Vi har ingen aning om Åklagarens uppfattning. Det vi vet är att hon just nu inte har tillräckligt med bevis för åtal.

Sa hon inte vid slutpläderingen att utredningen inte har avslutats utan den har pågått (pågår?) hela tiden?

Det ska bli intressant att se vad som händer när domen mot SD har vunnit laga kraft, under förutsättning att han döms.
Citera
2020-04-08, 17:50
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
När jag läser denna Gerards förhör så beskriver han Lena som ett riktigt svin, utpressar och beter sig allmänt illa mot Hanna. Hon verkade ha riktigt låg moral denna Lena.

Är denna Gerard pålitlig eller är han på fam. Davidssons sida? Var det inte samma Gerard som tipsade polisen att dom skulle göra nerslag i Hannas lägenhet?
Jerry har tydligen svart bälte i Taekwondo men han har också brunt bälte i rövslickeri, han är SD:s lakej... kanske elakt uttryckt men ändå
Citera
2020-04-08, 17:51
Medlem
Citat:
Ja, hon är troligen ett offer. På samma sätt som den gängkriminelle som döljer sin vän mördarens skuld. Nej förresten, hennes skuld är större. Offret här var inte en gängkriminell i skyddsväst utan en försvarslös trebarnsmamma. Och hon är inte en 20-årig fattig och nedknarkad grabb med meningslösa, passiva föräldrar. Som får tio andra likadana beväpnade idioter efter sig om han berättar. Jag kan tycka synd om henne men inte förlåta. Hon har passerat en gräns och jag hoppas att åklagaren tar nya tag.

HDs pappa tyckte i rätten då han vittnade, att svärsonen 6 års otrohet och svek mot hans egen dotter var mer eller mindre en skitsak.

Han åkte i ställethem till SD för att stötta honom! Inte för att läsa lusen av honom.

Det säger en hel del om den uppfostran HD fick angående en kvinnas plikt och egenvärde = lika med noll.

För hade hon blivit stärkt i sitt egenvärde redan som barn och tonåring, så hade hon inte accepterat 6 års otrohet.
Citera
2020-04-08, 17:52
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Borde hon inte berätta vad hon vet i så fall om hon är så pass skör? Hemligheter brukar bryta ner om dessa hemligheter är svåra att bära och kanske också om dessa hemligheter innebär att dölja det grövsta brottet man kan begå.

Men hur fan vet DU att hon något vet då? Du har liksom bestämt dig att så är fallet eller missar jag nånting som för alla andra är så uppenbart?
Citera
2020-04-08, 17:52
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:

När det gäller hennes pappa finns väl en hel del att önska.
Hennes pappa verkar bry sig mer om SD än om henne och tyckte bara att "det var ett litet misstag" att SD under sex år hade varit otrogen mot HD.
Med sådan pappa kan det inte vara lätt att växa upp och få en normal självkänsla.
Citera
2020-04-08, 17:53
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Men hur fan vet DU att hon något vet då? Du har liksom bestämt dig att så är fallet eller missar jag nånting som för alla andra är så uppenbart?
Har du inte läst förhören med henne?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in