2020-04-08, 18:06
Medlem
belfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Den värste var ju ändå den tredje figuren, eller är det han du menar? Inte Benjamin DOusa alltså, utan han som var med på telefon. Vansinnigt nedlåtande "vi vill bara väl"-snubbe. Hade jag varit somalier hade jag exploderat.
Samtidigt som jag tycker hon var onödigt konfrontativ också. Ingen vidare del i programmet...
Jag trodde han på telwfon var moderatpolitikern. Men jag kom in på slutet så jag missade presentationen. Ja hon var verkligen ingen värdig representent heller. Det var väl ett gäng politiker helt enkelt som på politikers vis anstränger sig att missförstå och förlämpa varann.
Citera
Medlem
Citat:
Det er nå 100 personer som har dødd og fått påvist koronasmitte i Norge. Det melder NRK.

Bergens Tidene melder om et dødsfall på Fyllingsdalen sykehjem. Det var dette som ble det hundrede koronadødsfallet i Norge.

Flere dødsfall på sykehjemmene i Bergen knyttet til covid-19 viser at epidemien rammer våre beboere hardt.
https://www.dn.no/staticprojects/2020/01/coronaviruset/#51053

Citat:
Så langt er 16 beboere ved Oslos 39 langtidshjem døde som følge av covid-19.

Beboere på våre langtidsinstitusjoner rammes spesielt hardt av pandemien, da snittalderen ligger på rundt 85 år, og de fleste har flere sykdommer, skriver Sykehjemsetaten i en pressemelding.
https://www.dn.no/staticprojects/2020/01/coronaviruset/#51049

Citat:
En eldre beboer på et sykehjem i Bærum døde i dag av coronaviruset, opplyser smittevernoverlege Bjørg Dysthe i en pressemelding.
Det er til sammen åtte dødsfall i kommunen.
Dermed har 101 mistet livet av viruset i Norge.
https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/5e8df3a5a9a551001134738a
Det ser ut til at ganske mange av de som døde i Norge er eldre mennesker som bodde på sykehjem.
Senast redigerad av POlROT 2020-04-08 kl. 18:11.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zwieback
men var försiktig. Kan du isolera dig? Känner du dig sjuk så gå och lägg dig och vila direkt. Lycka till och var extra försiktig så kommer det gå bra, hoppas jag och tror jag.
Hyffsat bra form på mig ändå. Röker ej dricker ej. Jag är stor, har bra fysik, så dom kilona syns inte så mycket
Hade jag inte haft min sambo att ta hand om, så hade jag inte brytt mig så mycket. Jag handlar en del med Kina, och dom kineser jag känner har sagt att man ska göra allt för att stärka immunförsvaret.
Citera
2020-04-08, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Jag vet att du varit en kritiker hela tiden och jag respekterar det, dessutom verkar du vara kunnig. Men om det visar sig att Sverige kommer ur detta utan särskilt många fler dödsfall per capita än andra europeiska länder utan att ha behövt stänga ned samhället. Kommer du då kunna erkänna att du hade fel och att Tengnell är ett geni?

Personligen har jag hela tiden tyckt att Sveriges taktik låter vettig förutsatt att dom lyckas hålla smittspridningen på den nivån dom vill. Men om det går åt helvete så kommer jag kunna erkänna att Tengnell är dum i huvudet och så även jag.

Riktigheten i vad Sverige gör nu måste bedömas ifrån vad Sverige har möjlighet att veta nu. Tegnell är det han är oavsett av vad som händer i Sverige senare än nu. Han är inte ett geni men heller ingen jubelidiot.

Förövrigt är varken Danmark eller Norge nedstängt. Det är en nidbild spridd i syfte att förlöjliga deras åtgärder. Danmarks och Norges medborgare rör sig och konsumerar fritt.
Citera
2020-04-08, 18:09
Medlem
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Folkhälsomyndigheten redovisat alltså totalt 687 döda i Sverige och jag jämför med att Norge har 93 döda, Danmark har 218 döda och Finland har 40 döda. Totalt 351 döda i corona för våra grannländer som har 15 miljoner invånare medan Sverige har 10 miljoner. Vad värre är, Sverige kommer snart ha mer än dubbelt så många döda som nämnda grannländer tillsammans. Trenden är tydlig. Norge hade 4 nya döda, Danmark hade 15, och Finland hade 6 nya döda, Totalt 25 nya döda för grannländerna att jämföra med Sveriges 96.

Sverige är gravt misskött. När kommer kritiker att granska MAKTEN? Hur skall politiskt ansvar utkrävas för detta misslyckande?

Jag håller med dig på alla punkter. Var är alla kritiker?
Gjorde samma uppställning som du kring norden i morse, vi har en episk miss här.

Samtidigt fick jag idag höra på radion att Tegnell, var kung. Att man ville ha han som statsminister. Rent vansinne råder i Sverige idag.
Citera
Medlem
GaretheGOLFERbales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Hörde ni Anders Tegnell nu alldeles nyss i Studio Ett i P1. Alltså, det går inte att komma ifrån att han måste ha en djup personlighetsstörning, vara djupt personligt störd.

Först var det ett reportage med en somalisk tjej på Järva, som faktiskt efterfrågade mycket hårdare och tydligare regler. Man får inte gå ut typ. Anders Tegnell fick frågan vad han tyckte om det:

"Nej det tycker jag är en helt onödig diskussion att ha i nuläget".

Hur faaaaaaaan kan man svara så, givet den tydliga kritik som finns. Han kunde ha sagt precis vad som helst annat. Någonting tillmötesgående, som att vi för gärna en diskussion om vilka metoder som är bäst framgent. Eller vad faaaan som helst. Men inte det störda, sinnessjuka svaret.

Så var det en professor i virologi som är en av de 200 som skrivit på ett offentligt upprop att besinna det svenska experimentet. Han frågade lite försynt om det inte vore bra åtminståne med en expertgrupp knuten till regeringen som kunde ge en second-opinion i denna helt livsavgörande fråga.
Anders Tegnells kommentar, buttert:

"Jaaa.. om man nu tycker att det inte räcker med den myndighet som man faktiskt har valt att arbeta med i 300-400 år, och alltid haft ett mycket gott samarbete med".

Sinnesjukt! Sinnessjukt! Sinnessjukt! Inte ett enda ord av tillmötesgående, förståelse eller ens någonting. Denne man är så galen, så sinnesjukt, så farlig, så det finns inte ord för det!
AT är en usel kommunikatör och högst olämplig på posten han besitter. Det blir bara mer och mer tydligt att AT är en marionett, för att regeringen ska slippa ta ansvar för katastrofen.
Citera
Medlem
Inkommers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Hat av Trump? Har faktiskt gillat karln förut. Men detta var ett lågmärke. Bry dig om din egen skit istället för att anklaga andra.
Lågmärke att han talar sanning? Är du full?
Citera
Medlem
Lotavoss avatar
Så här med facit i hand, kan det bli så att Italien kommer undan lindrigt med Coronan trots allt? UK och Frankrike redoviserar siffror nu som är skrämmande. Sverige är på väg mot samma öde såklart även om vi inte riktigt är där ännu, men det kommer snart.
Citera
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttis73
Så snabbt som möjligt hoppas vi i den här tråden!

😂😂😂

Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Japp - det var för två veckor sedan, enligt nobelpristagarna i smittspridning i den här tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av tryffelhund
I maj hamnar vi på 7000.

Detta förutspådde jag.
Första dödsfallet i mars. ✓
Vi passerar 1000 i mitten av april. (?)
Maj. 10 000 dödsfall. (?)

M.J.A. Vad tycker du om mina nobelpristagar-skills?

P.S. Jag hoppas inte vi har 10 000 döda men Sverige valde att ignorera tydliga riktlinjer sedan nyheten från Wuhan släpptes?
Senast redigerad av kansascityshuffle 2020-04-08 kl. 18:12.
Citera
2020-04-08, 18:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stanislaus
Riktigheten i vad Sverige gör nu måste bedömas ifrån vad Sverige har möjlighet att veta nu. Tegnell är det han är oavsett av vad som händer i Sverige senare än nu. Han är inte ett geni men heller ingen jubelidiot.

Förövrigt är varken Danmark eller Norge nedstängt. Det är en nidbild spridd i syfte att förlöjliga deras åtgärder. Danmarks och Norges medborgare rör sig och konsumerar fritt.

Fast om man ideligen smutskastar en person och slänger mindre smickrande epitet över denna så bör man vara beredd att ta till positiva överord i efterhand om man själv haft fel.

Är det inte typ endast livsmedelsbutiker, apotek och banker som är öppna?
Senast redigerad av trazke 2020-04-08 kl. 18:13.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Zinkandelen i vårt dricksvatten har ju minskat rejält senare år. Kan tänka mig att u-länder har mera zinkföroreningar i sitt dricksvatten. Kanske därför Afrika har så fall fall?

Afrikas har väldigt få åldringar, läste någonstans att i något av landen så är endast 5%, vilket är relativt representativt för Afrika som helhet... Så med det borde de klara sig relativt väl. Det som talar emot är bl.a. hur utbredd aids är, avsaknaden av sjukvård och sämre generell hälsa...
Senast redigerad av har 2020-04-08 kl. 18:12.
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gultkort
Aa bra sätt att hålla ihop. Vi låter gamlingar och andra dö och anhöriga lida för vi ska spara lite mer pengar i kassan än andra länder. Jävligt bra sätt

Är ingen expert. Men de som är det säger att detta är bästa vägen. Om du ser på t.ex Storbritannien har de efter sin lockdown fått en massa våldsbrott och den psykiska ohälsan ökar som bara den. Hur många liv kommer detta att ta? Mot att fortsatt försöka hålla det lite öppet. De är ju frågan. Svenska experter vi måste ju lita på dom anser att skadan för samhället som helt blir mindre med den vägen vi har. Sedan att en total lockdown inte heller skulle hindra spridningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in