Citat:
Ursprungligen postat av
MissBobby
Det lät som att du trodde att det inte kan bli värre. Vi får väl se hur bra det har gått när allt är över.
Det är ändå märkligt hur saker och ting tolkas.
Att vi har 80% beläggning idag på IVA är mycket bra. Det betyder inte att det inte kan bli värre.
En annan medlem skriver här runt det att Giesecke spådde toppen i slutet på april, och i det lade jag då till att 80% beläggning på IVA idag med en i så fall förväntad topp om 2,5 vecka är mer eller mindre fenomenalt.
Beläggningen på sjukvården
är idag bra. Precis alla trodde för 1-2 veckor sedan att det skulle vara mer eller mindre katastrof idag, inkl Sthlm själva som de hävdade på sin presskonferens.
Så är inte fallet.
Att det
kan bli värre förstår nog alla. Men att det inte är värre redan idag är bra. Finns ingen som kan säga något om det.
Jag ställer mig själv i Gieseckes skara, som jag skrivit förut, och kan vi hålla ut april här i två-tre veckor ligger framtiden för oss.
.... och JA - det kommer att dö en massa fler personer, och i synnerhet äldre på äldreboenden som lider av en massa ålderssjukdomar redan. Det är bekymmersamt, och det vet alla. Inkl regering och FHM.