2020-04-08, 17:02
Bannlyst
Finns det något sätt att lämna Sverige? Och ta sig till Norge eller Japan? Man måste ju komma in i norge via skogsvägarna? Eller finland?
Citera
2020-04-08, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
Det blir 700 döda idag. När hamnar vi på 7000?

I maj hamnar vi på 7000.
Citera
2020-04-08, 17:03
Medlem
Tegnell ser en tydlig avplaning i Stockholm av antalet smittade.

Antal fall de 4 senaste dagarna 187, 167, 127, 136, 298. Var är avplaningen. Snarare ser vi en acceleration de senaste två dagarna.

https://c19.se/Sweden/Stockholm
Citera
2020-04-08, 17:04
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orvarino
Jag vet inte hur du läser orginalartikeln men Sverige nämns överhuvudtaget inte. De ställer krav på att EU ska ta ett gemensamt ansvar, inget om att vi ska ta särskilt ansvar.

Jag skiter i sakfrågan, jag reagerar mest på Strawman-sjukan som härjar på forum som detta.
Kommer natuligtvis aldrig inträffa. Bara galna drömmar från ett galet parti. Österrike har tex. redan sagt blankt nej, hur Visigrad länderna kommer ställa sig kan du ju räkna ut själv...

Vi får vara glada (eller ledsna) om EU över huvud taget överlever Covid-krisen. Just nu är de djupt oeniga hur den ska hanteras. Senaste mötet mellan finansminsitrarna gav inget, Von der Leyens förslag till lösning för att successivt "öppna upp" EU har förkastats helt av medlemsländerna och de kommer förmodligen köra sina egna race.

Visst är det tråkigt att EU sumpande även den här chansen, men EU är felorganiserat från början och har inte varit i närheten av att vara kapabelt att hantera vare sig flyktingkriser eller pandemikriser.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissBobby
Det lät som att du trodde att det inte kan bli värre. Vi får väl se hur bra det har gått när allt är över.

Det är ändå märkligt hur saker och ting tolkas.

Att vi har 80% beläggning idag på IVA är mycket bra. Det betyder inte att det inte kan bli värre.
En annan medlem skriver här runt det att Giesecke spådde toppen i slutet på april, och i det lade jag då till att 80% beläggning på IVA idag med en i så fall förväntad topp om 2,5 vecka är mer eller mindre fenomenalt.
Beläggningen på sjukvården är idag bra. Precis alla trodde för 1-2 veckor sedan att det skulle vara mer eller mindre katastrof idag, inkl Sthlm själva som de hävdade på sin presskonferens.
Så är inte fallet.
Att det kan bli värre förstår nog alla. Men att det inte är värre redan idag är bra. Finns ingen som kan säga något om det.

Jag ställer mig själv i Gieseckes skara, som jag skrivit förut, och kan vi hålla ut april här i två-tre veckor ligger framtiden för oss.
.... och JA - det kommer att dö en massa fler personer, och i synnerhet äldre på äldreboenden som lider av en massa ålderssjukdomar redan. Det är bekymmersamt, och det vet alla. Inkl regering och FHM.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyKålman
Hur räknade du nu?

Jag använde mig av procent.

500 (corona-döda. Fler nu) av 90 000 (Så många som dör varje år i Sverige) blir dryg halv procent.

Hängde du med?
Citera
2020-04-08, 17:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av belf
Det var ingen mer än jag som tragerade på Tegnells uttalande idag om att alla symptomfria smittbärare ska hålla sig hemma?

"..en absolut majoritet av smitta sker från personer utan symptom...och kan vi alla komma överens om att dom stannar hemma så får vi bort i stort sett alla smittade från samhället"

Jag kan bara anta att han sa fel, men man vet ju inte längre med AT, strax innan sa han att symptomfria inte sprider så mycket smitta och följde upp det uttalandet med att konstatera att det inte finns några studier på hur mycket symptomfria smittar, så hur vet han det?
Det finns en halv..stor studie från singapore, sa han sen, som vidar att 6-8% av smittan kommer från symptomfria. Men det lät som han inte trodde på den studien.

Lätt att stanna hemma om man inte har symptom, hur fan ska man veta att man är sjuk?? dummaste jag hört han kan väl inte ha sagt så?
Citera
2020-04-08, 17:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
Det blir 700 döda idag. När hamnar vi på 7000?

Så snabbt som möjligt hoppas vi i den här tråden!
Citera
2020-04-08, 17:06
Avstängd
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orvarino
"Centerpartisters krav: Sverige måste ta emot migranter från coronadrabbade flyktingläger"

Jag vet inte, men den meningen tycker jag innehåller Sverige. Specifikt.
Det är den rubrik som Nyheter Idag har satt. Har du klagomål? Vänd dig dit, inte till mig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Ja men om Greta skulle vara med på PK så skulle det ju bara stärka bilden av att det är ett folkmord som pågår. Ingen är väl gladare än hon nu. Dels så dör det en massa folk och dels så flyger vi mycket mindre.

Går man in på Gretas twitter kan man läsa
- "they [health workers] dont have the protection they need",
- "they [health workers] dont have the resources they need",
- "doctors, nurses and paramedics are falling sick and even dying"
- "If health workers are not protected, neither are we"
- "protect health workers, protect everyone"
(i en film från Amnesty)

Det skulle väl vara bra saker att säga dagligen på presskonferensen tillsammans med "HOW DARE YOU?"
Citera
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belf
Det var ingen mer än jag som tragerade på Tegnells uttalande idag om att alla symptomfria smittbärare ska hålla sig hemma?

"..en absolut majoritet av smitta sker från personer utan symptom...och kan vi alla komma överens om att dom stannar hemma så får vi bort i stort sett alla smittade från samhället"

Jag kan bara anta att han sa fel, men man vet ju inte längre med AT, strax innan sa han att symptomfria inte sprider så mycket smitta och följde upp det uttalandet med att konstatera att det inte finns några studier på hur mycket symptomfria smittar, så hur vet han det?
Det finns en halv..stor studie från singapore, sa han sen, som vidar att 6-8% av smittan kommer från symptomfria. Men det lät som han inte trodde på den studien.

Han är så snurrig att man blir mörkrädd. Han måste ha svar på allt och det blir blahabla av all information han försöker övertyga oss om att han sitter på.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Det är som att utkora en vinnare i ett maraton efter 3 kilometer utifrån vem som ligger först då.
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Eller utser du maratonvinnare efter vem som leder efter 3 km också?

Ojsan hoppsan vilken liten tabbe. Bra att ni personligen bevisar vad ni är och sysslar med. Hoppas verkligen ingen tar er regimtroll på allvar längre.

De borde anlita folk som kan tänka själva istället för att sitta och kopiera varandra. Så svårt kan det omöjligen vara att hitta någon med IQ över 80.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in