Citat:
Ursprungligen postat av
tryffelhund
Jag tror inte att det handlar om att viruset slår hårdare mot vissa raser än andra. Snarare tror jag det beror på i Frankrikes fall att många afrikaner har en lägre utbildningsnivå och förstår sämre vad som pågår och tar större risker samt har en generellt sämre hälsostatus då dom inte tar hand om sig själva.
I Nordamerika så tror jag det handlar om ungefär samma faktorer. Många svarta hänger inte mer i vad som händer på samma sätt som vit medelklass och är inte försiktiga. Dom är inte heller medvetna om sin egen hälsa med regelbundna hälsokontroller, dom har förmodligen ofta obehandlade sjukdomar.
Ja, slutsatsen vi kan dra av detta är att det helt enkelt är dummare. Inget nytt under solen. Ibland måste man vara såpass ärlig och säga som det är. Jag tror att Belgien, Nederländerna och Storbritannien brottas med samma problem. Hos oss var/är det Järvaområdet som stack ut, och som vi alla vet är det helt nerlusat med folk från Afrika.
Några av mina vänner som bor i Sydafrika sa att de svarta där skiter fullständigt i vad myndigheterna (paradoxalt nog svarta själva) säger vad beträffar Coronasmittan. De förbereder sig på en lång uppförsbacke tack vare denna nonchalans.
Igår pratade Trumps task force om samma problem, afroamerikanerna är kraftigt överrepresenterade av de som hittills har dött.