2020-04-07, 20:33
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Jaså?
Hon tyckte det var orättvist att kalla en gris för en gris.
"att vräka ur sig hur korkade, hur irrationella, hur värdelösa, hur egoistiska, hur lögnaktiga, hur horiga, hur samhällsnefbrytande, o.s.v kvinnor är. Det är inte tal om någon nyanserad kritik här utan ett ständigt flöde av ovanstående skit, riktat till gruppen kvinnor dessutom."

Mitt inlägg var en fråga om det var sant att kvinnor kan vara allt det här eller inte.
Ingen nämnd, ingen glömd.

Det finns ett ordspråk, hur du än sminkar en gris, är det fortfarande en gris.
Om du ser en elefant i rummet. Peka på den.

Svammel svammel och återigen svammel.

En gris är inte nödvändigtvis lik en annan gris till personligheten.
Citera
2020-04-07, 20:42
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9

Kvinnor är i allmänhet otroligt lojala mot sina män och stöttar och vårdar dem genom sjukdom och kriser. Du hade blivit förvånad över vad kvinnor "står ut med" för sina män och familjer. Den där självpåtagna "tystlåtna mannen"- rollen som män tar på sig är förödande, inte minst för dem själva.

Män föraktar "svaga" män passionerat, "kärring" "beta" "cuck" "feminiserad" det räcker i princip att en man gillar caffe latte och försvarar Greta Thunberg så blir han kallad både det ena och andra av män.

Håller med dig om detta, det är precis min uppfattning också. Detta med den lögnaktiga, egoistiska och illojala kvinnan som verkar vara uppfattningen om den "normala" kvinnan på detta forum, är ingenting jag känner igen överhuvudtaget. Det kan vara så att de män som skriver här dras till fel typ av kvinnor, för givetvis finns det kvinnor som inte är särskilt trevliga till personligheten, precis som det finns män.

Vad som män på detta forum verkar lida av är någon slags kollektiv oförmåga att skilja på en eller två och alla. De verkar ha svårt att förstå att inte alla kvinnor i Sverige är som den enstaka kvinna de själva råkat ut för, som de förmodligen själva har valt dessutom. Sedan skyller man på andra istället för att gå till sig själv och fundera över vad man kunde gjort annorlunda.
Det är någonting som jag faktiskt tycker att män har sämre förmåga till, just självinsikt. Jag våfar försiktigt säga att det faktiskt är betydligt fler män som har en uppförstorad självbild och gärna skyller på omgivningen när det inte går som de har tänkt att det ska göra. Männen som gnäller härinne är exempel på detta, kvinnomisshandlare är exempel på detta, män som skyller på kvinnans kläder eller andra omständigheter vid våldtäkt är exempel på detta...osv...osv...

Och även detta med att förakta svaga män håller jag med dig om. Det är företrädelsevis män som sysslar med att klanka ner på andra män som inte håller deras "standard" för vad en man ska vara.
Citera
2020-04-07, 21:08
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jovisst, det vore bra.
Och om ni killar vill ha vettiga tjejer som är kloka, ansvarstagande, lojala och trogna, vore det inte bra att välja dessa då? Ett förslag bara.

Dessa finns inte i Sverige idag, varför alltfler svenska män söker utomlands. Och även om det fanns kvinnor med ovan egenskaper i Sverige så är det knappast bara att gå ut och "välja" dessa. Tror du inte att män skulle välja sådana kvinnor om de hade möjlighet? Jösses, vilken planet bor du på?

De flesta kvinnor däremot kan vilken sekund som helst få en lugn, snäll och introvert man men det är de inte intresserade av. Du måste förstå att män inte på samma sätt som du bara kan välja hur som helst. Har man det minsta krav som man är nog ensamhet det mest troliga alternativet.

Som sagt, det är kvinnor som väljer vilka män som ska få föra sina gener vidare. För 8000 år sedan fick 1 man för var 17:e kvinna föra sina gener vidare. Detta innan vi införde åtgärder för att stävja kvinnans hypergami. Det säger en del om hur rollfördelningen ser ut här. Du kan inte bara vända på könen.
Citera
2020-04-07, 21:18
Medlem
Vansterpartiets avatar
Citat:
Håller med dig om detta, det är precis min uppfattning också.
Citat:
Vad som män på detta forum verkar lida av är någon slags kollektiv oförmåga att skilja på en eller två och alla.

Är du igång och generaliserar om kvinnor nu igen?
Citera
2020-04-07, 21:23
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Jag våfar försiktigt säga att det faktiskt är betydligt fler män som har en uppförstorad självbild och gärna skyller på omgivningen när det inte går som de har tänkt att det ska göra. Männen som gnäller härinne är exempel på detta, kvinnomisshandlare är exempel på detta, män som skyller på kvinnans kläder eller andra omständigheter vid våldtäkt är exempel på detta...osv...osv...

Till skillnad från feminister? Hela deras jävla ideologi är ett enda stort skylla på omgivningen Kan du tänka dig hur framgångsrika kvinnor hade varit om det inte vore för män och "patriarkatet"

Citat:
Och även detta med att förakta svaga män håller jag med dig om. Det är företrädelsevis män som sysslar med att klanka ner på andra män som inte håller deras "standard" för vad en man ska vara.

Samma sak här. Öppna ögonen. Klart att män ofta trycker ner varandra, men det är inte pga förakt utan för att själva klättra i dominanshierarkin. En dominanshierarki män hela livet måste tävla i för att ha en chans att lyckas med sin livsuppgift. Detta kan du som kvinna överhuvudtaget inte relatera till eller förstå. S k forced monogamy underlättade detta ett tag men nu är vi tillbaka till djungelns lag. Sen är det så att kvinnor endast ser de män som lyckas, medan övriga 80% blir totalt osynliga och därför grundar ni hela eran bild av män och idén om att "män har makt" på de män som lyckats klättra över alla andra och befinner sig på toppen. Det är därför det är så omöjligt för den stora massan män att köpa feminismen. Extra omöjligt blir det förstås när man också ser feminister välja precis den typ av män de säger sig vilja motarbeta.

Och att kvinnor föraktar svaga män å det grövsta råder det inga som helst tvivel om.
Citera
2020-04-07, 23:32
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Dessa finns inte i Sverige idag, varför alltfler svenska män söker utomlands. Och även om det fanns kvinnor med ovan egenskaper i Sverige så är det knappast bara att gå ut och "välja" dessa. Tror du inte att män skulle välja sådana kvinnor om de hade möjlighet? Jösses, vilken planet bor du på?

De flesta kvinnor däremot kan vilken sekund som helst få en lugn, snäll och introvert man men det är de inte intresserade av. Du måste förstå att män inte på samma sätt som du bara kan välja hur som helst. Har man det minsta krav som man är nog ensamhet det mest troliga alternativet.

Som sagt, det är kvinnor som väljer vilka män som ska få föra sina gener vidare. För 8000 år sedan fick 1 man för var 17:e kvinna föra sina gener vidare. Detta innan vi införde åtgärder för att stävja kvinnans hypergami. Det säger en del om hur rollfördelningen ser ut här. Du kan inte bara vända på könen.

Nej min vän, nu far du fram med osanning. Det finns massor av såna tjejer i landet men de ser förmodligen inte ut som porrstjärnor alternativt glamourmodeller.
Det är vad det handlar om, inte att det inte finns!
Citera
2020-04-08, 15:26
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Nej min vän, nu far du fram med osanning. Det finns massor av såna tjejer i landet men de ser förmodligen inte ut som porrstjärnor alternativt glamourmodeller.
Det är vad det handlar om, inte att det inte finns!

Det är ytterst få som inte är feministskadade. Och nej, lägg ner den verklighetsfrånvända idén om att män bara vill ha glamourmodeller annars får det vara. Om du reggar ett konto på en dejtingapp med en bild på en helt vanlig kvinna, tror du att din inkorg kommer vara tom? Spoiler: Nej den kommer vara full inom en halvtimme.

Män är generellt inte speciellt kräsna alls. Kanske är mäns kräsenhet en tusendel av kvinnors kräsenhet. Det går inte ens att jämföra.
Citera
2020-04-08, 16:51
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Vi kanske inte ska gå för långt off topic. Jag redogör gärna för mina tankar om kvinnors särdrag ifall någon startar en mer positiv tråd om könens olika egenskaper och hur de kompletterar varandra.

En sådan ts får du nog själv knåpa ihop och kanske på ett annat forum än (anti)feminismforumet.

Citat:
Att du gör en poäng av att jag använt svordomar och personangrepp på ett hetsigt forum där du själv ibland gör detsamma tycker jag verkar vara slöseri med tid.

Det jag reagerade på var att du inte blev bemött ens i närheten på samma sätt, vilket fick dig att framstå som just odräglig.

Citat:
Dessutom har du totalt missförstått vad vår debatt handlade om. Jag lackade ju då hen vägrade argumentera för att istället fortsätta hänga upp sig på ett ordval som jag redan förklarat och preciserat flera gånger samt till och med öppnat för att helt stryka för diskussionens skull. Jag lackar inte ur bara för att någon har andra åsikter. Vill du lägga dig i det där tjafset kan du göra det där.

Fast din debattmotståndare bemötte alla dina argument. Ni höll bara inte med varandra. Nej jag ska inte lägga mig i det där tjafset, det kommer bara sluta med att vi ber varandra dra åt helvete och du kommer köra med din "du har missförstått" hundratals gånger.

Men för att återknyta till topic. Låt säga att kvinnor oftare är mer agreeableness (friendly/compassionate), det går inte så bra för dem i löneförhandlingar, de blir överkörda, ger med sig. De får lägre lön och förklaringen ligger då i hjärnans anatomiska/biologiska skillnader vilket visar sig i just tex löneförhandlingar. Kvinnor tjänar mindre, betalar mindre i skatt. Problem solved, nu vet vi varför kvinnor betalar mindre i skatt, antifeministerna älskar att förklara allt med biologiska skillnader (syftar inte på dig). Win win, frågan är om token som skrev ts kommer gå med på detta? Han köper ju inte det här med att det är kvinnor som föder barn och vårdar/ombesörjer barn i större utsträckning.

Frågan är också om mansdominerade jobb egentligen medför ett så mycket högre risktagande att man överlag kan motivera att mansdominerade jobb därmed ska/bör vara högre betalda, nu pratar jag alltså mer grovjobb som gruvindustri/verkstad osv. Och om inte kvinnodominerade yrken som ofta innefattar att jobba med människor i kris/sjukdom kompenserar mer än väl för detta i psykisk/mental/fysisk påfrestning.

Sista stycket, nej jag har inte missförstått något, jag vet att du inte har påstått eller diskuterat något sådant.
Citera
2020-04-08, 17:06
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Håller med dig om detta, det är precis min uppfattning också. Detta med den lögnaktiga, egoistiska och illojala kvinnan som verkar vara uppfattningen om den "normala" kvinnan på detta forum, är ingenting jag känner igen överhuvudtaget. Det kan vara så att de män som skriver här dras till fel typ av kvinnor, för givetvis finns det kvinnor som inte är särskilt trevliga till personligheten, precis som det finns män.

Vad som män på detta forum verkar lida av är någon slags kollektiv oförmåga att skilja på en eller två och alla. De verkar ha svårt att förstå att inte alla kvinnor i Sverige är som den enstaka kvinna de själva råkat ut för, som de förmodligen själva har valt dessutom. Sedan skyller man på andra istället för att gå till sig själv och fundera över vad man kunde gjort annorlunda.
Det är någonting som jag faktiskt tycker att män har sämre förmåga till, just självinsikt. Jag våfar försiktigt säga att det faktiskt är betydligt fler män som har en uppförstorad självbild och gärna skyller på omgivningen när det inte går som de har tänkt att det ska göra. Männen som gnäller härinne är exempel på detta, kvinnomisshandlare är exempel på detta, män som skyller på kvinnans kläder eller andra omständigheter vid våldtäkt är exempel på detta...osv...osv...

Kunde inte sagt det bättre själv.

Edit: resten av mitt svar var lite off så jag raderade det (är ofokuserad idag).
Senast redigerad av Jenny9 2020-04-08 kl. 17:51.
Citera
2020-04-08, 17:19
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Majoriteten på detta forum är unika, det skevar antagligen som fan för dem i deras kontakter med kvinnor, men är oförmögna att förstå att den gemensamma nämnaren är dem själva, precis som du skrev.

Klart det är så. Om en man har något dåligt att säga om kvinnor så är det bara för att han misslyckats med kvinnor. Och när kvinnor har något dåligt att säga om män är det för att män är dumma och dåliga. Enkel kvinnologik.
Citera
2020-04-08, 17:37
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ok, kanske kvinnor i allmänhet blir kallade det då för att de är just de sakerna.

Ja så måste det ju såklart vara.

Citat:
Och har du röstat 7-klöver de senaste valen har du även gjort dig skyldig till samhällsnedbrytande.

Ahja men då har jag inte varit samhällsnedbrytande.

Citat:
Va?

Du skrev ett långt stycke om hur "woke" du är, exempelvis att män förlöjligas i reklmafilm/spelfilm, vilket jag håller med om. Du skrev också att män i allmänhet inte yttrar något om detta eftersom det skulle "uppfattas som svaghet" och att "många är såpass vana vid det att man accepterar det som ett normaltillstånd". Det var det jag menade med att du måste känna dig ensam, det verkar ju inte som att du får med dig män i allmänhet i dessa diskussioner.

Citat:
Kvinnor utan andra alternativ möjligen.

Nej kvinnor i allmänhet.

Citat:
Män föraktar inte svaga män, men de tar varje chans de får att trycka ner svaga män för att själva klättra i dominanshierarkien. Det är vad män ofta måste göra för att bli valda av kvinnor. Vi vet ju vem av mobbaren och den mobbade som i 100 fall av 100 får tjejen.

Ja mobbaren får den mest puckade, hårt sminkade och sönderblonderade bimbon på skolan. Hon med "pattarna" du vet, som går ut med skitbetyg och blir trailerpark trash tillsammans med mobbaren senare i livet, eller knarkar ihjäl sig/ner sig. Dessutom, ursäkta inte mobbaren, mobbaren är en jävla loser som kommer misslyckas i livet, han mobbar andra för att han mår så jävla dåligt själv. Allt detta stämmer in på männen som sitter här och mobbar andra män för att de dricker caffe latte eller har vänsterideer. Eller så är de offer som aldrig lyckades ta sig upp själva och nu sitter och vräker ur sin smärta på andra.

Citat:
Kvinnor kan inte attraheras av män som visar svaghet.

Fel. Det händer dagligen.

Citat:
Pelle Billing såg bra ut, var mer socialt attraktiv och lite mer politiskt korrekt, så självklart fick han inte lika mycket skit som Pär Ström. Pär Ström hade väl inte utseendet med sig, framstod kanske som lite lätt autistisk, gammalmodig, tråkig, tillbakadragen, "beta" i brist på bättre ord. Att ovanpå det opponera sig mot unga hippa tjejers pepprörelse och statsreligionen fick ju dessa feminister att fullständigt se rött. Det är bara attraktiva män som får säga politiskt inkorrekta saker. När män som anses svaga och oattraktiva vågar yttra sig ska de mobbas till tystnad direkt och tyvärr lyckades de göra just det med Pär Ström

Pelle Billing var varken ful eller snygg, sympatiskt utseende skulle jag säga. Men du har rätt, Pär Ström var rätt tråkig, tappade fokus lätt.

Citat:
Men han är och förblir ändå en hjälte och han lyckades öppna ögonen på många där i början av förra decenniet. Sedan dess har ju antifeminismen växt rejält.

Ja han var nog en av de första i Sverige iallafall.

Citat:
En fruktansvärd mardröm. Själv fick jag efter 10 år nog av den mardrömmen och drog till en bordell istället.

Ja man gör så gott man kan.

Citat:
Anyway, hela idén med feminism blir så bisarr med tanke på att kvinnor hela tiden väljer JUST DEN TYPEN AV MÄN DE SÄGER SIG VILJA BEKÄMPA. Det är trots allt kvinnor som väljer vilka som ska få föra sina gener vidare, så om ni vill ha jämställdhet vore det inte då bra att välja de mer tillbakadragna, introverta, lugna, snälla männen, istället för de aggressiva, högljudda och dominanta?

Ett förslag bara.

Finns inga män som är antingen eller. Precis som kvinnor har män en hel uppsättning egenskaper, drag och erfarenheter som formar deras personligheter.

Dom män som är sjukligt tillbakadragna och introverta är på ett sätt lika sjuka som de aggressiva och högljudda männen, jag antar att du syftar på narcissism och psykopati. Normala friska kvinnor undviker sjukdom när de vill avla barn.
Citera
2020-04-08, 17:45
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Klart det är så. Om en man har något dåligt att säga om kvinnor så är det bara för att han misslyckats med kvinnor. Och när kvinnor har något dåligt att säga om män är det för att män är dumma och dåliga. Enkel kvinnologik.

Vi pratar inte om att ha något "dåligt att säga" här. Vi pratar om rent hat som uttrycks med infantila fördomar som de aldrig kan backa upp med något som helst med substans.

Det är så långt ifrån konstruktivt, det är inte ens kritik.

Jag säger som Jan Guillou: "översittare måste alltid bekämpas".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in