2019-02-19, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darwinist
Att ha preferenser är inte att "shamea" någon. Slut-shaming ägnar sig mest kvinnor åt för att sprida rykten om sina rivaler.

Ägnar sig kvinnor som tycker att arbetslösa män är losers åt sexistiskt mansförtryck?

Både män och kvinnor får ha vilka preferenser de vill. Lev med det.

Nej det är inte kvinnor som slut-shamar

Att skambelägga någon är när någons åsikt/ preferens ska manglas ut som en norm som om någon inte följer den ska skämmas.

Jag kan sitta med preferensen, storfotade män. Får jag makt, kan jag sätta igång göra norm av detta, Män måste ha minst 45 i skostorlek för att jag kan tänka mig dem som partners. Skam i ett samhälle uppkommer då 45 eller större blir normen och alla som har mindre fötter än detta ska hånas och ev stötas ut i samhället Jag som individ väljer sitta på ett forum och tjata om stora fötter, och de "biologiska skälen" till att endast stora fötter duger.

I verkligheten duger småfotade män utmärkt att bilda par med, PRECIS! som kvinnor som haft sexuell erfarenhet genom livet duger som partner att skaffa barn med. Finns ingen verklighet, eller biologi, bakom båda dessa preferensers uppdiktade nonsens
Senast redigerad av Merapi 2019-02-19 kl. 13:20.
Citera
2019-02-19, 13:19
Medlem
Darwinists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Grejen är fortfarande att svenska kvinnor inte är ett dugg desperata. När de inte är attraktiva nog för den de vill ha så bildar de familj på egen hand istället för att nöja sig med sämre. Döh.

Finns ingen sanning som svider i det.

Då ställer man sig ju onekligen frågan varför det gnälls så mycket på familjeliv och andra forum över fuckboys, oseriösa män och män som är rädda för commitment?

Om ni är så nöjda varför gnäller ni så mycket?
Citera
2019-02-19, 13:20
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Otroligt kul när kvinnor frågar andra kvinnor hur de lyckades fånga en bra man i ett förhållande.

Svaret är tämligen enkelt. Var snygg, var kvinnlig, var feminin, var trevlig och var relativt intelligent. Vi kräver ingen Einstein.

Så lyckas du fånga en bra man om du är kvinna.

Om du inte lyckas beror det förmodligen på att du inte är något av det ovanstående.
Faktum är att kravlistan ofta är ännu kortare, men kolla gärna en typisk kvinnlig kravlista och notera hur ofta de ändå väljer något helt annat.
Citera
2019-02-19, 13:23
Medlem
Darwinists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Nej det är inte kvinnor som slut-shamar

att skambeoägga någon är när någons åsikt/ preferens ska mangoas ut som en norm som om någon inte föje den ska skämmas

Jag kan sitta med preferensen, storfotade män. Män måste ha minst 45 i skostolrek för att jag kan tänka mig dem som partners. Skam i ett samhälle uppkommer då 45 eller större blir normen och alla som har mindre fötter än detta ska hånas och! jag som individ väljer sitta på ett forum och tjata om stora fötter, och de "biologiska skälen" till att endast stora fötter duger.

I verkligheten duger småfotade män utmärkt att bilda par med, PRECIS! som kvinnor som haft sexuell erfarenhet genom livet duger som partner att skaffa barn med. Finns ingen verklighet, eller biologi, bakom båda dessa preferensers uppdiktade nonsens

Om de flesta kvinnor har en preferens att män måste ha minst 45 i skostorlek så kommer storfotade män att håna småfotade män som inte lever upp till den preferensen. En massa nedlåtande ord om småfotade män kommer att uppfinnas och spridas inom loppet av ett par dagar. Av män, om män. Precis som män idag hånar, korta män, arbetslösa män, fega män, svaga män och andra män som inte lever upp till de egenskaper kvinnor efterfrågar.

Är det kvinnors fel?

Män hånar män som inte lever upp till kvinnors preferenser, kvinnor hånar kvinnor som inte lever upp till mäns preferenser. Det kallas intrasexuell tävlan eller intrasexuell konkurrens. Det är ingenting du kan göra något åt. Inget systerskap i världen kommer att få en kvinna att låta bli att skaffa sig fördelar gentemot en rival via ryktesspridning.

Kvinnor nobbar korta män. Varför duger inte de att bilda par med? Ska vi förbjuda kvinnor att föredra långa män?

Många ons är en riskfaktor för framtida sexuell otrohet, promiskuösa kvinnor och män är oftare sexuellt otrogna, det visar all statistik. Män har historiskt haft mer att förlora på sexuell otrohet eftersom de inte kunnat veta säkert om barnet är deras eget eller ej. Hur många gånger måste jag förklara det för dig?
Senast redigerad av Darwinist 2019-02-19 kl. 13:35.
Citera
2019-02-19, 13:27
Avslutad
Citat:
Då ställer man sig ju onekligen frågan varför det gnälls så mycket på familjeliv och andra forum över fuckboys, oseriösa män och män som är rädda för commitment?

Om ni är så nöjda varför gnäller ni så mycket?
För att de är kräsna och tror att de ska få ihop det med Brad Pitt naturligtvis, och när de inte får det så skiter de i det och skaffar barn på egen hand.
Citera
2019-02-19, 13:28
Medlem
Darwinists avatar
Citat:
För att de är kräsna och tror att de ska få ihop det med Brad Pitt naturligtvis, och när de inte får det så skiter de i det och skaffar barn på egen hand.

Så singelmammor gnäller aldrig? Om det ändå vore så väl.

Svensk modern feminism har ju upphöjt svenska kvinnors gnäll till en miljonindustri.
Senast redigerad av Darwinist 2019-02-19 kl. 13:31.
Citera
2019-02-19, 13:34
Avslutad
Citat:

Svensk modern feminism har ju upphöjt svenska kvinnors gnäll till en miljonindustri.
Ja inte fan är det över att de hellre valde att leva som singelförälder än i kärnfamilj som de gnäller.
Citera
2019-02-19, 13:35
Medlem
Citat:
Om de flesta kvinnor har en preferens att män måste ha minst 45 i skostorlek så kommer storfotade män att håna småfotade män som inte lever upp till den preferensen. En massa nedlåtande ord om småfotade män kommer att uppfinnas inom loppet av ett par dagar. Av män, om män. Precis som män idag hånar, korta män, arbetslösa män och fega män och andra män som inte lever upp till de egenskaper kvinnor efterfrågar.

Är det kvinnors fel?

Män hånar män som inte lever upp till kvinnors preferenser, kvinnor hånar kvinnor som inte lever upp till mäns preferenser. Det kallas intrasexuell tävlan eller intrasexuell konkurrens. Det är ingenting du kan göra något åt. Inget systerskap i världen kommer att få en kvinna låta bli att skaffa sig fördelar gentemot en rival via ryktesspridning.

Kvinnor nobbar korta män. Varför duger inte de att bilda par med? Ska vi förbjuda kvinnor att föredra långa män?

Var har du detta "hån" mot korta män eller arbetslösa män just? Inget jag direkt märkt av i offentligheten, media etc, varken förr eller idag Slut-shaming däremot flödar fortsatt
Små tjejer blir kallade för horor, slynor etc etc Blir småpojkar kallade för shortis? dvärg? vad finns det ens för negativa epitet för just kortväxta män som ens är i närheten av de hundratals ord för en kvinna som är sexuellt aktiv, som inte anses acceptabelt? hmmm?

Kvinnors preferens är "man" och en "man" "hane" är i regel större än en kvinna/ hona, så det du ser är att kvinnor i regel väljer män som är längre än hon själv
Dvs är hon 1,50 så duger en man på 1,60 utmärkt
Du har garanterat samma preferens åt det andra hållet, män gillar kvinnor som är kortare än de själva
Citera
2019-02-19, 13:35
Avslutad
Citat:

Ja inte fan är det över att de hellre valde att leva som singelförälder än i kärnfamilj som de gnäller i så fall.

Det är väl bara att återgå till 50-talet om de skulle vara missnöjda.
Citera
2019-02-19, 13:42
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Alla stora medier har minst en radikalfeministisk krönikör som fritt kräker ur sig radikalfeministiska floskler varje månad. Håller med om att i befolkningen i stort är stödet litet men akademin har enormt inflytande över samhällslivet, alla utredningar och expertgrupper hos myndigheter utgörs av akademiker. Dessutom står radikalfeminismen inskrivet i partiprogrammet hos flera riksdagspartier.

Men en del nassar vill ju babbla om"judeinflytandet" instället,..

Ok, jag hör och respekterar vad du säger. Det är svårt för mig att diskutera dina tolkningar och dina åsikter i frågan.

Jag har inte tolkat det som att "radikalfeminismen" har det enorma inflytande som du gör gällande. Om vi nu ens har samma syn på vad som ska klassas som radikalfeminism.
Citera
2019-02-19, 13:44
Medlem
Darwinists avatar
Citat:
Ja inte fan är det över att de hellre valde att leva som singelförälder än i kärnfamilj som de gnäller.

Det är väl bara att återgå till 50-talet om de skulle vara missnöjda.

Lustigt då att verkligheten visar på något helt annat

https://www.metro.se/artikel/ny-studie-sverige-bland-de-s%C3%A4msta-l%C3%A4nderna-att-vara-ensam-mamma-i-xr

https://www.svd.se/samre-halsa-hos-ensamstaende-modrar

Men du kanske lever i ett alternativt universum vi andra inte känner till?
Citera
2019-02-19, 13:47
Medlem
Darwinists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Ok, jag hör och respekterar vad du säger. Det är svårt för mig att diskutera dina tolkningar och dina åsikter i frågan.

Jag har inte tolkat det som att "radikalfeminismen" har det enorma inflytande som du gör gällande. Om vi nu ens har samma syn på vad som ska klassas som radikalfeminism.

Radikalfeministiska trossatser om patriarkat, könsmaktsordning och könsskillnader som sociala konstruktioner står inskrive i regeringsförklaringen och dominerar hela utbildningssystemet.

Låt gå för att de flesta människor till slut ser igenom de flosklerna. De har stort inflytande i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in