Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Nej det är inte kvinnor som slut-shamar
att skambeoägga någon är när någons åsikt/ preferens ska mangoas ut som en norm som om någon inte föje den ska skämmas
Jag kan sitta med preferensen, storfotade män. Män måste ha minst 45 i skostolrek för att jag kan tänka mig dem som partners. Skam i ett samhälle uppkommer då 45 eller större blir normen och alla som har mindre fötter än detta ska hånas och! jag som individ väljer sitta på ett forum och tjata om stora fötter, och de "biologiska skälen" till att endast stora fötter duger.
I verkligheten duger småfotade män utmärkt att bilda par med, PRECIS! som kvinnor som haft sexuell erfarenhet genom livet duger som partner att skaffa barn med. Finns ingen verklighet, eller biologi, bakom båda dessa preferensers uppdiktade nonsens
Om de flesta kvinnor har en preferens att män måste ha minst 45 i skostorlek så kommer storfotade män att håna småfotade män som inte lever upp till den preferensen. En massa nedlåtande ord om småfotade män kommer att uppfinnas och spridas inom loppet av ett par dagar. Av män, om män. Precis som män idag hånar, korta män, arbetslösa män, fega män, svaga män och andra män som inte lever upp till de egenskaper kvinnor efterfrågar.
Är det kvinnors fel?
Män hånar män som inte lever upp till kvinnors preferenser, kvinnor hånar kvinnor som inte lever upp till mäns preferenser. Det kallas intrasexuell tävlan eller intrasexuell konkurrens. Det är ingenting du kan göra något åt. Inget systerskap i världen kommer att få en kvinna att låta bli att skaffa sig fördelar gentemot en rival via ryktesspridning.
Kvinnor nobbar korta män. Varför duger inte de att bilda par med? Ska vi förbjuda kvinnor att föredra långa män?
Många ons är en riskfaktor för framtida sexuell otrohet, promiskuösa kvinnor och män är oftare sexuellt otrogna, det visar all statistik. Män har historiskt haft mer att förlora på sexuell otrohet eftersom de inte kunnat veta säkert om barnet är deras eget eller ej. Hur många gånger måste jag förklara det för dig?