Citat:
Ursprungligen postat av
hardusettminapa
Ok, kanske kvinnor i allmänhet blir kallade det då för att de är just de sakerna.
Ja så måste det ju såklart vara.
Citat:
Och har du röstat 7-klöver de senaste valen har du även gjort dig skyldig till samhällsnedbrytande.
Ahja men då har jag inte varit samhällsnedbrytande.
Du skrev ett långt stycke om hur "woke" du är, exempelvis att män förlöjligas i reklmafilm/spelfilm, vilket jag håller med om. Du skrev också att män i allmänhet inte yttrar något om detta eftersom det skulle "uppfattas som svaghet" och att "många är såpass vana vid det att man accepterar det som ett normaltillstånd". Det var det jag menade med att du måste känna dig ensam, det verkar ju inte som att du får med dig män i allmänhet i dessa diskussioner.
Citat:
Kvinnor utan andra alternativ möjligen.
Nej kvinnor i allmänhet.
Citat:
Män föraktar inte svaga män, men de tar varje chans de får att trycka ner svaga män för att själva klättra i dominanshierarkien. Det är vad män ofta måste göra för att bli valda av kvinnor. Vi vet ju vem av mobbaren och den mobbade som i 100 fall av 100 får tjejen.
Ja mobbaren får den mest puckade, hårt sminkade och sönderblonderade bimbon på skolan. Hon med "pattarna" du vet, som går ut med skitbetyg och blir trailerpark trash tillsammans med mobbaren senare i livet, eller knarkar ihjäl sig/ner sig. Dessutom, ursäkta inte mobbaren, mobbaren är en jävla loser som kommer misslyckas i livet, han mobbar andra för att han mår så jävla dåligt själv. Allt detta stämmer in på männen som sitter här och mobbar andra män för att de dricker caffe latte eller har vänsterideer. Eller så är de offer som aldrig lyckades ta sig upp själva och nu sitter och vräker ur sin smärta på andra.
Citat:
Kvinnor kan inte attraheras av män som visar svaghet.
Fel. Det händer dagligen.
Citat:
Pelle Billing såg bra ut, var mer socialt attraktiv och lite mer politiskt korrekt, så självklart fick han inte lika mycket skit som Pär Ström. Pär Ström hade väl inte utseendet med sig, framstod kanske som lite lätt autistisk, gammalmodig, tråkig, tillbakadragen, "beta" i brist på bättre ord. Att ovanpå det opponera sig mot unga hippa tjejers pepprörelse och statsreligionen fick ju dessa feminister att fullständigt se rött. Det är bara attraktiva män som får säga politiskt inkorrekta saker. När män som anses svaga och oattraktiva vågar yttra sig ska de mobbas till tystnad direkt och tyvärr lyckades de göra just det med Pär Ström
Pelle Billing var varken ful eller snygg, sympatiskt utseende skulle jag säga. Men du har rätt, Pär Ström var rätt tråkig, tappade fokus lätt.
Citat:
Men han är och förblir ändå en hjälte och han lyckades öppna ögonen på många där i början av förra decenniet. Sedan dess har ju antifeminismen växt rejält.
Ja han var nog en av de första i Sverige iallafall.
Citat:
Ursprungligen postat av
hardusettminapa
En fruktansvärd mardröm. Själv fick jag efter 10 år nog av den mardrömmen och drog till en bordell istället.
Ja man gör så gott man kan.
Citat:
Anyway, hela idén med feminism blir så bisarr med tanke på att kvinnor hela tiden väljer JUST DEN TYPEN AV MÄN DE SÄGER SIG VILJA BEKÄMPA. Det är trots allt kvinnor som väljer vilka som ska få föra sina gener vidare, så om ni vill ha jämställdhet vore det inte då bra att välja de mer tillbakadragna, introverta, lugna, snälla männen, istället för de aggressiva, högljudda och dominanta?
Ett förslag bara.
Finns inga män som är antingen eller. Precis som kvinnor har män en hel uppsättning egenskaper, drag och erfarenheter som formar deras personligheter.
Dom män som är sjukligt tillbakadragna och introverta är på ett sätt lika sjuka som de aggressiva och högljudda männen, jag antar att du syftar på narcissism och psykopati. Normala friska kvinnor undviker sjukdom när de vill avla barn.