Citat:
Ursprungligen postat av
TAD2
Från ett TV-inslag visade sig att den boende fick köpa in handsprit till hemtjänstens personal för de hade inget med sig. Så jag kan tänka mig att det varierar stort, trots att det officiella att de följer rekommendationerna om basal hygien.
Variationer beror på rekommendationer.
Fanns det ett tydligt direktiv att gå efter både inom särskilda omsorgen, äldreboende och hemtjänsten då skulle inte sådana här variationer förekomma.
Varför används inte direktiv i sådana här institutioner?
Jag har sett hur man inom kommuner hanterar rekommendationer. Hur chefer i sin tur hanterar rekommendationer.
Det leder till otydlighet, olika sätt att jpbba beroende på chef osv.
Jag tror att smittan som nu befinner sig inom dessa institutioner helt enkelt beror på otydlighet.
Chefer blir hysteriska. Vad gör vi nu. Det verkar inte finnas en tydlig handlingsplan osv.
Finns endast plasthandskar, plastförkläden model enkel och på många kommunala verksamheter har de inte ens arbetskläder.
Jag ser brister som mycket väl kan ha bidragit till smittan som brer ut sig och mest av allt så struntade man i att testa personal. Man säger att man "tänker börja" ta prover och ju fler dagar Tegnell och Stefan tänker på att de tänker börja att ta prover desto mer hinner att smittas.