Citat:
Jag tror det kommer bli ett enormt blodbad tyvärr.
Jag ser att Frankrike i flera dagar redovisar enorma siffror på antal döda. Alltid över ett tusen.
De säger att det beror på att de börjar räkna folk som dött på äldreboende.
Är inte 100 på det, men det verkar knappast helt bekräftad att i antal avlidna som redovisas varje dag i Sverige man även inkluderar avlidna på äldreboende.
Vet inte om nån har en pålitlig källa.
Annars tror jag att en del av de som dött i äldreboende (om inte till och med en stor del) kan göra att nuvarande siffra är mycket eller väldigt mycket högre. Vågar inte ens chansa på hur många det skulle bli.
Jag ser att Frankrike i flera dagar redovisar enorma siffror på antal döda. Alltid över ett tusen.
De säger att det beror på att de börjar räkna folk som dött på äldreboende.
Är inte 100 på det, men det verkar knappast helt bekräftad att i antal avlidna som redovisas varje dag i Sverige man även inkluderar avlidna på äldreboende.
Vet inte om nån har en pålitlig källa.
Annars tror jag att en del av de som dött i äldreboende (om inte till och med en stor del) kan göra att nuvarande siffra är mycket eller väldigt mycket högre. Vågar inte ens chansa på hur många det skulle bli.
Fasen vad allt är tragiskt - sitter vid sidan och ser vad som sker. Har en anhörig som jobbar som VEB-läkare. Fallen som kommer är bara Corona-relaterade. Väldigt många är relaterade till Stockholm. Det skrämmande är att en majoritet som ringer har hög feber och har problem med andningen.
Rådet som ges är: Karantän hemma (om man inte nästan kvävs) de som är över 70 år ligger långt ned på listan för att få hjälp! Så ser det ut i nuläget!
SÖS (Södersjukuset) NKS (Nyakarolinsla-sjukhuset) är fullbelagda och prioriterar bort patienter, Huddinge vet jag sen förut är fullt men hur de triangerar är osäkert.
Ni som förnekar eller kallar vanligt folk för "ALARIMSTER" och försöker göra dessa till en klunga idioter, ni är köpta skribenter som säljer er likt horor. Fy fasen vad jag hatar er jävla sossar som försöker vinna röster och majoritet i dessa tider, ni är onda!
Ni överöser hela Flashback med kommentarer som strider mot sunt förnuft!
Blir så jäkla ledsen när jag hör och ser min nära anhörig tar om hand om MASSOR med nya patienter som knappt kan andas.
Jäkla idioter...förstår ni inte att bubblan spricker inom några dagar, eller har ni bara betalt för era inlägg. Ni är skitar, ni är lägst - ni är förrädare och ska jagas efter detta är över!

Tror du på vad du själv skriver. 112 är dagens officiella siffra