2020-04-07, 19:15
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Blir oroad över expertens råd om att bara han trycker på rätt knappar kan det växa fram..
Han borde klippa sig, ingen tror att han har en tjock lejonman, utan en redig överkammad flint.
Jag blir arg över hans uttalanden.
Att de sen visar hur Jakob dricker öl efter öl och även någon grogg, vad är det de vill förmedla? Att han är alkoholist?
Nej, Fredrik har misslyckats med ihopparningarna i så många pinsamma år. Dax att skaffa sig ett riktigt jobb?

Fast det har han ju inte. Poängen är ju att det ska vara ett par pinsamma par med och ett som är hyfsat bra. Det har han lyckats med.
Citera
2020-04-07, 19:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av b1nky
Jag tycker fan inte att Jakob är oattraktiv, hans utseende är helt okej, ingenting som stör mig. Ibland rätt attraktiv. Det jag stör mig på är att han inte har något självförtroende, hans ”självsäkerhet” är bara ego och baserat på att han har en bra karriär. Om han skulle jobba på att må bra i sig själv skulle han utveckla mer karisma, skratta mer, vara mer tilldragande. Det går att lösa. I programmet går han mest runt som en ledsen hund utan energi. Skulle vilja se honom efter en djupdykning i det goda glaset, tror han skulle vara helt annorlunda avslappnad och glad.

Jakob ser ut som en datanörd.
Citera
2020-04-07, 19:19
Medlem
Emil är kvinnan i det förhållandet och Maxine mannen. Han gnäller över skitsaker medan hon är mer “go with the flow”.
Citera
2020-04-07, 19:22
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b1nky
Jag tycker fan inte att Jakob är oattraktiv, hans utseende är helt okej, ingenting som stör mig. Ibland rätt attraktiv. Det jag stör mig på är att han inte har något självförtroende, hans ”självsäkerhet” är bara ego och baserat på att han har en bra karriär. Om han skulle jobba på att må bra i sig själv skulle han utveckla mer karisma, skratta mer, vara mer tilldragande. Det går att lösa. I programmet går han mest runt som en ledsen hund utan energi. Skulle vilja se honom efter en djupdykning i det goda glaset, tror han skulle vara helt annorlunda avslappnad och glad.

Om du inte kan tänka dig att dejta honom själv så är ditt uttalande ang hans utseende ren lögn.

Jag säger det igen, ingen personlighet i världen hade hjälpt Jakob. Det var över vid första ögonkastet. Bara mer dumt att skylla på hans personlighet när den inte spelar nån roll.
Citera
2020-04-07, 19:23
Medlem
this isn't mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Jakob förstår inte hur relationer fungerar. Han verkar hopplöst oerfaren.
Sanslöst att han inte förstår att det inte handlar om inställning utan om vad man finner attraktivt.

Psykologen gick verkligen över gränsen när han försökte pressa Elahe att bli intim med Jakob. Helt rätt att säga stop där och avsluta.

Håller med. Tycker Elahe växte enormt i senaste avsnittet. Bra att hon sa ifrån att hon ville ha nåt konkret råd av Fredric när han kom med sitt svammel om intimitet. Och att hon inte började prata om vad som får henne att gå igång. Som många nämnt, hon känner ingen attraktion, då spelar det ingen roll att experten försöker pressa fram nåt. Tycker också det var starkt av henne att gå på Jacobs födelsedagsfirande trots att hon kände som hon gjorde, höll upp fasaden för att inte förstöra hans dag. Var helt ärlig med vad hon tyckte och tänkte.

Synd experterna matchade så fel. Båda skulle kunna varit med i programmet men med varsin annan matchning, hon med en kille som hon gillade utseendemässigt och han med en tjej som var mer lik honom till sättet.
Citera
2020-04-07, 20:04
Medlem
LXXVs avatar
Efter detta avsnittet så känns det som att Elina och Albin kommer vara de paret som håller ihop. Emil och Maxine kommer behöva reda ut de små problem de har och lyckas de med detta och inser det jobb de har framför sig så bör de väl hålla ihop de med.

Jag är dock förvånad kring de kommentarer som handlar om Elahe och Jacob. Tycker ingen av dem har gjort något rätt om jag ska vara helt ärlig. Båda har rätt och fel. Jacob har rätt som säger att Elahe borde ha haft en annan inställning för hon försökte inte ens. Jacob dock är för mesig i detta förhållande. Han har i min mening varit lite för passiv och inte alls varit så på som han borde med att få Elahe mer inblandad i förhållandet.

Jag funderar verkligen på vad de gjorde dessa två veckor de var tillsammans. För de känns ju som de inte gjorde mycket eget utan bara det som produktionen sa åt dem. Det hela är så märkligt. För jag tycker Jacob borde ha insett redan efter första kvällen de signaler som Elahe visade att hon inte var bekväm och att han borde göra något åt det och försöka bli lite mer angelägen om att få henne att känns mer bekväm med att vara runt honom.

En sak han kunde ha gjort är att föreslå att de går på 2-3 dejter varje dag där de gör olika aktiviteter och där de får se varandra i olika miljöer och på så sätt känna av om de verkligen passar varandra. Elahe och Jacob var verkligen sammanfattat bra av en innan I denna tråd: kräsen kvinna kravlös man. Stör mig på båda två och tycker inte någon av dem är mogna nog för förhållanden. Elahe får låta sin familj välja en kille åt henne och Jacob får satsa på Thaifriendly för det är där de tillhör med deras attityder och syn på förhållanden
Citera
2020-04-07, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Jag har sett ett par säsonger av den norska motsvarigheten och med något enstaka undantag ser det likadant ut där.

Men är det inte lite så på datingmarknaden rent generellt? Den där lilla tecknade djävulen som våra gener har placerat på våra axlar viskar i kvinnans öra att hon ska tänka på de få ägg hon har, ’är han verkligen värda dem’? Medan mannens tecknade djävul viskar en strikt påminnelse om att det här faktiskt finns ett tillfälle att skjuta iväg ett par av hans oändliga spermier. Skillnaden här är att ingen av de medverkande har valt personen de landat med och då ingen kan välja att tacka nej till andra dejten synliggörs fenomenet kräsen-kvinna-kravlös-man tydligare.

Fast det är lika bra att satsa på programideen för du vet ju själv som deltagare i programmet premisserna. Då finner jag många av de kvinnliga deltagarnas perspektiv udda. Går man in i det här med vad vissa verkar göra att jag är en "kräsen person" då är det redan dömt att misslyckats från början. Det är knappast så att experterna kan lösa ens problem om man känner med sig att man är en person som svänger mycket i sina känslor.

När det gäller krassa genetiska variabler som befruktning av ägg så är det ju lika mycket ett tryck för en kvinna som vill ha barn att få barn. Det är min upplevelse att det är minst lika vanligt och leder också till en viss "kravlöshet" (man kan kalla det livsvisdom också) om vi inte pratar om en tjugoåriga tjejer. Dejtingmarknaden är till en början kanske en fördel för kvinnan. Men min erfarenhet är att både kvinnor och män har lika mycket problem under dejter och många av dom är rätt överlappande.

Jag tror faktiskt inte att det här männen är kravlösa. Utan de går in med det som om det vore ett projekt och man vill gärna att det skall gå bra. De blir ju också naturligt en motpol i konsekvens av att kvinnan svänger hit och dit.

Visst kan man prata om genetik och vissa drag som könen har både genetiskt och kulturellt. Men jag tycker ofta att dom förklaringar liknar Freuds teorier där resultatet bekräftar ens teori oavsett vad resultatet blir. Skulle männen inte vilja binda sig är det för att de vill sprida sina gener osv är det så att det vill behålla relationerna är det för att det vill jaga kvinnan. Man kan alltid få det att stämma in.
Citera
2020-04-07, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hockeytrunken
Emil är kvinnan i det förhållandet och Maxine mannen. Han gnäller över skitsaker medan hon är mer “go with the flow”.

Ja herregud.. han verkar spänd som en fjäder över att äggskalaren inte är diskad. Det måste vara jobbigt att känna så där för honom. Det gör ju många relationer problematiska för honom.

Maxine växer enormt. Hon lär inte ha problem att träffa någon vettig kille om det inte funkar med Emil.
Citera
2020-04-07, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dansflugan
Fel. Hans framgång är utöver talang kopplad till att han började på Klarna vid rätt tillfälle. På en startup som går bra ges möjlighet att avancera. Många av kollegorna går också vidare till chefspositioner på andra firmor och det var så han rekryterades till pokerbolaget.

Lite detta jag menar... det var väl inte jättemånga ungdomar från Säffle med undersköterska-föräldrar som "började jobba på Klaran vid rätt tillfälle".

Nu har jag lagt alltför mycket tid på att diskutera en person som jag bara typ sett tre timmar av i ett dejtingprogram. Jag har inget emot Jacob, han verkar snäll och erfaren och ohyggligt dålig på detta. Men jag tror inte det är något ont i honom direkt.
Vad jag störde mig på är att han lyftes fram i tråden som den beläste, och den framgångsrike - när han till stor del bara verkar vara en överklassunge.
Citera
2020-04-07, 20:21
Medlem
dialektikers avatar
Ni som säger att Elahe är så plastikopererad och ytlig, är det inte mer seriöst att kräva något mer av en relation som hon gör, istället för att hålla fast i något lamt odefinierbart, som Jacob verkade vilja?
Folk som ljuger för sig själva och/eller inte har några krav, är ju superytliga människor.

"Även-fast-ingen-attraktion-finns-ja-men-vi-kan-nog-bli-ett-par-ändå"-dejter är ju något av det ytligaste och värsta som finns.

Och om han nu är attraherad av denna "plastikopererade ytliga bimbo" och vill hålla kvar vid henne av den anledningen så är han ju inte annat än ytlig själv. Eller menar ni då att han är seriös och naturlig ändå?

Nej, oavsett om Elahe har "haft koketta värderingar" så tycker jag hon gjorde slut på ett juste sätt. Hon verkar ha något innanför pannbenet som verkligen tänker efter vad hon vill ha ut av en relation.
Hon har inte gjort våld mot sig själv, som andra valhänta personer har gjort tidigare i den här serien.
Hon var verkligen mån om att inte vara taskig då hon bröt upp.

Nej, jag tyckte hon steg i sista avsnittet.
Citera
2020-04-07, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burgundi
Ja herregud.. han verkar spänd som en fjäder över att äggskalaren inte är diskad. Det måste vara jobbigt att känna så där för honom. Det gör ju många relationer problematiska för honom.

Maxine växer enormt. Hon lär inte ha problem att träffa någon vettig kille om det inte funkar med Emil.

Måste säga att jag blir lite kär i Maxine men det är nog mest för att hon är väldigt lik min fru i sitt beteende.

Faller för folk som inte tar så allvarligt på allt.
Citera
2020-04-07, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Jacob har inte visat annat än goda sidor. Prata inte om nivåer eller ligor. Att han som företagare med gott om pengar blir satt med en iranier vars krav sannolikt är status och gott om pengar hjälpte inte långt men det trodde väl produktionen skulle vara grejen.

Vem vill ens fika med en plastikopererad som inte gör en enda gest som inte rör det egna utseendet?

Det har varit rent plågsamt att se det här paret och jag vill sända min största kritik till produktionen. Nu får det vara nog med ert dåliga omdöme och era undermåliga "experter".

Jacob behöver förstås en helylletjej. Varför utsätta honom för detta?
Ja,precis! Vem skulle ens vilja fika med den människan...
Senast redigerad av AnybodyOutThere 2020-04-07 kl. 20:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in