2020-04-07, 15:51
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av babymamacita
... Hon verkar ju älska uppmärksamheten detta generar...

Hade Jacob kunnat erbjuda ett flashigt kontaktnät och en bimbo-yta för henne att catwalka i hade det möjligtvis kunnat tindra i fransarna.
Citera
2020-04-07, 15:54
Medlem
kulturstrategs avatar
Oj, vad upprörd Jakob blev. Han satt där helt röd och nästan hyperventilerade

Jobbigt för Elahe att inte kunna säga rakt ut varför hon inte kan utveckla attraktion(hans utseende). Samtalet med Fredrik visade anledningen varför dom blev matchade. Oerhört pinsam, men bra TV när Fredrik, fullt medveten om att det han säger inte är sant, försöker intala Elahe att attraktion visst kan växa fram, "bara den här förväxta bebisen du är totalt fysiskt oattraherad av trycker på rätt knappar så kan det hända saker"

Det som kan växa fram är romantisk attraktion, under förutsättning att det redan finns en fysisk attraktion där. Finns det en fysisk attraktion där, ja då kan romantiska känslor dyka upp om det trycks på rätt knappar. Det är ju rätt basic fakta som SVT här perverterar för att göra pinsam förnedringsTV

Det är taskigt mot Elahe att försätta henne i den sitsen. Psykologen sitter och ljuger för henne så att hon ska känna ännu mer skuld över att hon inte känner attraktion. Hon ska våndas, plågas i vetskapen om att hon är en ytlig subba som inte är öppen för att bli attraherad och att hon kommer att sänka Jakob's redan låga självkänsla i botten när hon tvingas avsluta det.
Allra taskigast av produktionen är det ju såklart mot Jakob. Ett fd mobboffer som väljs ut som deltagare just för att man vet att hans utseende är totalt oattraktivt för kvinnor. När jakob satt där illröd och hyperventilerade i samtalet med Elahe, så var det inte bara pga ilska och frustration mot henne. Hela hans värld hängde bokstavligen på en skör tråd, och man kunde se hur han kämpade för att hålla nere den mot ytan bubblande sanningen inom sig - sanningen att hans utseende är anledningen varför Elahe och kvinnor i övrigt är ointresserade av honom.
Frågan är om han lyckades trycka undan sanningen inom sig, eller om det här var droppen som fick bägaren att rinna över. I värsta fall får SVT ett självmord på sitt (obefintliga)samvete om Jakobs liv rasar samman efter det här.
Citera
2020-04-07, 16:10
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av babymamacita

Däremot var de uppenbarligen på två helt olika nivåer, menar inte att Elahe är dålig eller att Jacob är bra, de var helt enkelt olika typer av människor.

Men det menar jag också.
Citera
2020-04-07, 16:36
Medlem
FedupFlorences avatar
Jacob har inte visat annat än goda sidor. Prata inte om nivåer eller ligor. Att han som företagare med gott om pengar blir satt med en iranier vars krav sannolikt är status och gott om pengar hjälpte inte långt men det trodde väl produktionen skulle vara grejen.

Vem vill ens fika med en plastikopererad som inte gör en enda gest som inte rör det egna utseendet?

Det har varit rent plågsamt att se det här paret och jag vill sända min största kritik till produktionen. Nu får det vara nog med ert dåliga omdöme och era undermåliga "experter".

Jacob behöver förstås en helylletjej. Varför utsätta honom för detta?
Senast redigerad av FedupFlorence 2020-04-07 kl. 16:44.
Citera
2020-04-07, 17:14
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Jobbigt för Elahe att inte kunna säga rakt ut varför hon inte kan utveckla attraktion(hans utseende). Samtalet med Fredrik visade anledningen varför dom blev matchade. Oerhört pinsam, men bra TV när Fredrik, fullt medveten om att det han säger inte är sant, försöker intala Elahe att attraktion visst kan växa fram, "bara den här förväxta bebisen du är totalt fysiskt oattraherad av trycker på rätt knappar så kan det hända saker"

Det som kan växa fram är romantisk attraktion, under förutsättning att det redan finns en fysisk attraktion där. Finns det en fysisk attraktion där, ja då kan romantiska känslor dyka upp om det trycks på rätt knappar. Det är ju rätt basic fakta som SVT här perverterar för att göra pinsam förnedringsTV

Det är taskigt mot Elahe att försätta henne i den sitsen. Psykologen sitter och ljuger för henne så att hon ska känna ännu mer skuld över att hon inte känner attraktion. Hon ska våndas, plågas i vetskapen om att hon är en ytlig subba som inte är öppen för att bli attraherad och att hon kommer att sänka Jakob's redan låga självkänsla i botten när hon tvingas avsluta det.

SVT:s experter begår ju övergrepp både mot deltagares hjärnor samt fysiskt med uppmaning om att de ska ha sexuell intimitet "för att hitta varandra". Detta blev jag verkligt irriterad förra säsongen då Linn Heed höll på och pockade på att par skulle vara intima med varandra för att ta relationen till en ny nivå.
Så osmakligt!

Att gå med i detta program är som att gå med i en sekt, där terapeuterna hjärntvättar de medverkande. Sen när serien är slut, så kommer insikten för deltagarna att de blivit hjärntvättade i att känna attraktion för någon som de irl hade droppat omedelbart.

I en sekt, kan man också "ryckas med" och frammana onaturliga känslor och dragningskraft genom påverkan. SVT begår psykiskt och fysiskt övergrepp på personer som deltar i detta.
Senast redigerad av dialektiker 2020-04-07 kl. 17:59.
Citera
2020-04-07, 17:40
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Jacob har inte visat annat än goda sidor. Prata inte om nivåer eller ligor. Att han som företagare med gott om pengar blir satt med en iranier vars krav sannolikt är status och gott om pengar hjälpte inte långt men det trodde väl produktionen skulle vara grejen.

Vem vill ens fika med en plastikopererad som inte gör en enda gest som inte rör det egna utseendet?

Det har varit rent plågsamt att se det här paret och jag vill sända min största kritik till produktionen. Nu får det vara nog med ert dåliga omdöme och era undermåliga "experter".

Jacob behöver förstås en helylletjej. Varför utsätta honom för detta?

Tydligen ville Jacob det, och ja, det sänker hans trovärdighet "som naturlig".
Citera
2020-04-07, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Christianbadass
Väldigt snygg med vackert ansikte och sexig kropp. Enda attraktiva tjejen som är med. Alldeles för snygg för Jakob så usel matchning där. Han kan drömma om en så het tjej.

Nu vet vi ju inte hur hennes kropp ser ut. Silikonbröst kanske ser bra ut med kläderna på men inte utan...
Citera
2020-04-07, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Oj, vad upprörd Jakob blev. Han satt där helt röd och nästan hyperventilerade

Allra taskigast av produktionen är det ju såklart mot Jakob. Ett fd mobboffer som väljs ut som deltagare just för att man vet att hans utseende är totalt oattraktivt för kvinnor. När jakob satt där illröd och hyperventilerade i samtalet med Elahe, så var det inte bara pga ilska och frustration mot henne. Hela hans värld hängde bokstavligen på en skör tråd, och man kunde se hur han kämpade för att hålla nere den mot ytan bubblande sanningen inom sig - sanningen att hans utseende är anledningen varför Elahe och kvinnor i övrigt är ointresserade av honom.
Frågan är om han lyckades trycka undan sanningen inom sig, eller om det här var droppen som fick bägaren att rinna över. I värsta fall får SVT ett självmord på sitt (obefintliga)samvete om Jakobs liv rasar samman efter det här.

Jag tycker fan inte att Jakob är oattraktiv, hans utseende är helt okej, ingenting som stör mig. Ibland rätt attraktiv. Det jag stör mig på är att han inte har något självförtroende, hans ”självsäkerhet” är bara ego och baserat på att han har en bra karriär. Om han skulle jobba på att må bra i sig själv skulle han utveckla mer karisma, skratta mer, vara mer tilldragande. Det går att lösa. I programmet går han mest runt som en ledsen hund utan energi. Skulle vilja se honom efter en djupdykning i det goda glaset, tror han skulle vara helt annorlunda avslappnad och glad.
Citera
2020-04-07, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RagataChristie
Elina känns lite aspig minst sagt. Grabbarna är ju bra hela högen och Maxine verkar underbar. Elahe kanske är tänd på Elina? Albin är ju svingullig, riktig svärmorsdröm. Jacob tror jag blir en bra äkta man i framtiden och Emil är soft, jordad och vettig. Manliga förebilder detta!

Tänkte lite på att Elahe ju troligen är bisexuell som nämnts här tidigare (flexibel eller öppen eller vad hon nu skrivit på dejtingsiten), och Elina är precis så bufflig, maskulin och dominant som man tänker sig att Elahe vill att hennes snubbar ska vara. Kanske vore en pangmatchning där.
Citera
2020-04-07, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Heder år Elahe att hon avslutade relationen. På ett snyggt sätt också.
Faktiskt kändes Jacob lite mer blåst som verkade tro att det fanns något mer att hämta.

Jakob förstår inte hur relationer fungerar. Han verkar hopplöst oerfaren.
Sanslöst att han inte förstår att det inte handlar om inställning utan om vad man finner attraktivt.

Psykologen gick verkligen över gränsen när han försökte pressa Elahe att bli intim med Jakob. Helt rätt att säga stop där och avsluta.
Citera
2020-04-07, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Mellan Maxime och Emil, har det svalnat rejält nu.
Han verkar rätt trött på henne, letar fel och sånt där. Och hans sämre sidor blommar ut.

Det som är lite oattraktivt hos honom är att han verkar rätt fastlåst "vid sina rutiner" medan Maxime mer är en "låt gå"-tjej.

Jag vet inte om jag gillar överpedantiska killar heller?

Men samtidigt är ju Maxime lite för mycket, på sitt sätt.

Hursom, de där två glider ju ifrån varandra nu.

Maxine är en bra tjej men hon är också krävande. Emil behöver vara tydlig med att han behöver egen tid. Skulle för egen del inte orka med aktivt umgänge med Maxine i mer än en timme per dag. Likväl skulle jag gilla den timmen...
Citera
2020-04-07, 18:54
Avslutad
Blir oroad över expertens råd om att bara han trycker på rätt knappar kan det växa fram..
Han borde klippa sig, ingen tror att han har en tjock lejonman, utan en redig överkammad flint.
Jag blir arg över hans uttalanden.
Att de sen visar hur Jakob dricker öl efter öl och även någon grogg, vad är det de vill förmedla? Att han är alkoholist?
Nej, Fredrik har misslyckats med ihopparningarna i så många pinsamma år. Dax att skaffa sig ett riktigt jobb?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in