Citat:
Ursprungligen postat av
LXXV
Jag är dock förvånad kring de kommentarer som handlar om Elahe och Jacob. Tycker ingen av dem har gjort något rätt om jag ska vara helt ärlig. Båda har rätt och fel. Jacob har rätt som säger att Elahe borde ha haft en annan inställning för hon försökte inte ens. Jacob dock är för mesig i detta förhållande. Han har i min mening varit lite för passiv och inte alls varit så på som han borde med att få Elahe mer inblandad i förhållandet.
Jag funderar verkligen på vad de gjorde dessa två veckor de var tillsammans. För de känns ju som de inte gjorde mycket eget utan bara det som produktionen sa åt dem. Det hela är så märkligt. För jag tycker Jacob borde ha insett redan efter första kvällen de signaler som Elahe visade att hon inte var bekväm och att han borde göra något åt det och försöka bli lite mer angelägen om att få henne att känns mer bekväm med att vara runt honom.
En sak han kunde ha gjort är att föreslå att de går på 2-3 dejter varje dag där de gör olika aktiviteter och där de får se varandra i olika miljöer och på så sätt känna av om de verkligen passar varandra. Elahe och Jacob var verkligen sammanfattat bra av en innan I denna tråd: kräsen kvinna kravlös man. Stör mig på båda två och tycker inte någon av dem är mogna nog för förhållanden. Elahe får låta sin familj välja en kille åt henne och Jacob får satsa på Thaifriendly för det är där de tillhör med deras attityder och syn på förhållanden
Nej, jag tror absolut det varit förståndigt av honom att hålla en låg profil.
Jag tror inte Elahe hade stått ut annars.
Det har ju lyst om dem hur oattraherad hon varit av honom. Om hon ändå hade hållit fast vid honom, hade hon tappat all karaktär, för mig. För då hade det varit uppenbart att hon endast var pengakåt.
Nu gjorde hon iallafall inte sådant våld på sig själv.