2020-04-07, 17:22
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
TR-förhandlingen är, så gott som, över.
Åkl har presenterat sin bevisning och pläderat för den.
Och tråden fokuserar på strössel och ev överviktiga barn. Och spekulerar om det okända mordvapnet. Inget fel i det givetvis. Ordet är och skall vara fritt.
Men implicit säger det nog en hel del om tyngden, eller rättare sagt frånvaron av densamma, av den framlagda bevisningen.
Det finns skäl för oro.
Krax.

Tyckre det var en mycket bra och övertygande
Du brukar ju alltid vara orolig, så det ger ju absolut ingen fingervisning om vart det barkar.

Krax krax
Citera
2020-04-07, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Men det krävs två för att dansa tango, att hon som pastor inleder ett förhållande med en gift man tyder ju snarare på att hon själv hade låg moral och kanske inte var så upplyst som du verkar tro man i egenskap som pastor borde vara.
Hon skrev till någon att hon mådde dåligt utifrån det. Hon var väl medveten om det. En väninna, var det hon i Skottland kanske, berättade att LWs moraliska beteende sjönk de sista åren. Hon blev lite manisk, var dåligt organiserad, hade inte tid med barnen riktigt osv osv osv. Något hände med LW och det verkade som om hon var ett tåg som körde fortare och fortare. Men det verkar som om LW var medveten om det men oförmögen att göra något åt det - eller kanske förblindad. Hon var sig inte lik de sista åren. Det berättades också om hennes rädsla att bli övergiven. Denna rädsla höll i sig ända tills hennes död. Komplicerat detta.
Citera
2020-04-07, 17:24
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
@Flaskbackare, här är filen. Läs och skriv gärna vad du tycker. Sid 20 i filen. De sitter tillsammans och pratar och han använder en diktafon/mobilen för att spela in samtalet. Och det är dotter T som förhörs om detta. Jag kallar det förhör, inte ett samtal.

https://minfil.com/x75am0n4o1/B2705-18_Aktbilaga_158_Inspelade_samtal_pdf

Jo jag läste det innan jag började kommentera om det, tack ändå.
Citera
2020-04-07, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
A*ndreas och barnen skulle nog berätta om de varit där? Dessutom borde utredarna ha koll eftersom de vill veta om det finns vittnen när han kommer med påståenden.

Jag räknar med att SD ljuger, eftersom han gör det mest hela tiden. Här finns det ju ett behov, han behöver få dit både sperma på kjolen och blod på kläderna.

Dörren forcerades ju ytterligare en gång på em, då vid 15:06. Då är L*ena på sjukgymnastiken och ännu inte cyklat därifrån. Ingen logg när någon passerar ut förrän kl 16:10 då SD lämnar jobbet.

Vad gäller H*annas "AA Hanna ICE Lilla Lila (0704733506)", kanske någon mer insatt kan klura ut hur det hänger ihop. Jag tänker dock att utredarna har ju koll på dessa eftersom de finns med i FUP.

Ja... även om han nu betraktar sig själv som oskyldig, så hoppas jag att han förstår varför andra betraktar hans utsagor som fulla av motsägelser och lögner. Han borde väl rimligen begripa varför alla som läst FUP och följt detta har pekfingret riktat mot honom? Att han förstår att det vore konstigt om man INTE misstänkte honom utifrån vad han själv har sagt? Hur skulle han själv tänka om detta gällde nån annan (samma dåd, samma omständigheter, samma typ av utsagor, samma typ av triangeldrama - men att detta handlade om helt andra människor i en annan stad)? Skulle han säga: "Han är oskyldig"..??

Jag kan inte uttala mig om hjärnans komplexitet och absolut inte hur det är ställt med hans:
Kan det finnas en möjlighet att man kan ljuga så extremt att man till slut tror sig själv?
Att (OM han är skyldig) har backat in i en försvarsposition som han faktiskt inte kommer ut ur varpå hans "sanning" verkligen är HANS sanning nu? Är han i hans värld, rätt upp och ner, till 100 procent oskyldig och skulle typ klara ett lögndetektortest?

Och OM det nu är så att han ÄR skyldig men TROR att han är oskyldig, skulle det i så fall ha visat sig i den lilla sinnesundersökningen??

Slänger bara ut frågan om nån har kunskaper om sånt här..
Man kanske kan bortse från att detta handlar om just SD - tänker mer om det är ett fenomen som kan uppstå överhuvudtaget?
Det är förvisso en stor fråga och ett ämne att drunkna i, så jag fattar om folk inte pallar .

EDIT: Slappna av, du behöver inte svara på det här ha ha
Senast redigerad av uncommon-name 2020-04-07 kl. 17:31.
Citera
2020-04-07, 17:29
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Nja det där är väl mycket av efterhandskonstruktioner ala' lynchmobbskaraktär. Tvärtom var SD känd som en mycket hjälpsam och trevlig person. Det är just det som är speciellt intressant med detta fall lilla du..

Aktbilaga 151 vittnesförhör sid 164

Jonathan beskriver Stefan som världens härligsate person. Han kommer om man behöver hjälp med någonting, han är aktiv inom det flesta saker. Han åker runt på nätterna och vaktar området. Han säger att han håller koll på området. Man kan kontakta honom vilken tid på dygnet man vill om någoting är misstänksamt. Om det är ett ljud eller skrik så skriver man till honom, han är ofta vaken. Han är uppkopplad på det mesta, det är både mobil och facebook.

Om man skriver till honom så löser han det så fort han kan. Han fixar väldigt mycket, han är en allt i allo man. Kan inte svar på om många har hans nummer och om det är många som kontaktar honom. Stefan är upp på nätterna. Han kan komma förbi huset ibland och lysa in med en stark ficklampa. Eller skicka srns om att vi kollar på tv. Är vi bortrest kan han skicka srns om att huset ser säke1t ut. Srns kan komma när som.

Det är till mina föräldrar han skickar. Jonathan har sett honom gå runt i området och ibland kommer han cyklande. Vanligaste rutten vet han inte, men han kommer från cykelbron vid varbergacetrurn, närheten där Lena hittades. Även om Stefan är kör bil kommer han den vägen under tunneln. Han vill andras bästa. Jonathan jobbade för honom under ett event för Geocashing 2017. Han stod för serveringa av fika bröd och mat. Stefan var jätte snäll och gav mycket information. Han svara på Jonathans frågor.

Jonathan vet egentligen inte så mycket om honom privat. I efterhand har han fått veta att Stefan skilde sig med sin fru för någon månad sedan. Det var förvånansvärt för honom att det skilde sig, de verkade som att det hade det bra. Stefan nämnde i vintras att han gillar att göra väldigt mycket. På jultider var det mycket juldekoration och snögubbar, han sa då att det var droppen för frun. Jonathan tror att det handlade om att det blir för mycket, han blir för engagerad. De hade snöfigurer på tomten. De var 4 meter höga. Jonathan beskriver Hanna som en jätte snäll, lite tystare person. Samma sak där var när han jobbade för dem som han korn de närmare. Han fick komma in deras hus och prata mycket,svara på frågor.

Att han är ett kräk som bedrog sin fru med en falsk pastor håller jag med om.

Jag vet inte om jag hade uppskattat att min granne var uppe om nätterna och lyste in med ficklampa. Ärligt talat lite creepy. De flesta med höga psykopatpoäng och som är manipulativa är just det - trevliga. Men det är ändå något som skaver. Som även många vittnade om.
Citera
2020-04-07, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Var kan man hitta ljudfilen? Vet du?

Citat:
Inte nog med det: en arbetskamrat, om det var en nuvarande eller f.d minns jag inte) berättade att SD själv är en "sockerråtta". Dvs han vräker i sig godis. Denna människa hoppas jag aldrig någonsin går fri. Låt hans barn växa upp i en mentalt frisk luft och slippa gå på äggskal.

Jag tror du behöver läsa dessa sidor med det inspelade, och nu utskrivna, samtalet. Bilda dig en uppfattning efter det. Vi är få, om ens någon, som tycker det är okey att ha ett sådant samtal med sin dotter. Ska se om jag hittar det. I så fall lägger jag ut det här till dig. Själv har jag inte orkat läsa hela. Min mage klarar det inte.

Det har jag redan lagt ut, preskriberingen alltså.

AB 158 sid 20

Edit: Haha, här ligger man konstant efter. Det är ett febrilt postande. Blev väl typ femma på den...
Senast redigerad av kusinvitamin65 2020-04-07 kl. 17:38.
Citera
2020-04-07, 17:32
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Jag hittade lite av diskussionen.

Daalan utmanade JM att styrka sin
trovärdighet. Jag tror inte att JM lyckades
med det.

Tack för uppdateringen. Det var när daalan avslöjade mytomanen som är bundis med Åkl.

Citat:
Ursprungligen postat av dalaan
Det ser ut som att du fått tillgång till förhörsmaterial?
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
God kväll bästa-och-bäste @Dalaan's ... ja det är helt korrekt, och jag äger ingen rätt enligt KammarÅklagaren vid namn: Åsa Hiding att inom tråden sprida efterfrågad information, som till exempel: vad anbelangar NW's alibi för den då aktuella mordkvällen måndagen den 14 Maj år 2018 och så vidare.

Ps: Om du har några speciella frågor som du vill ha svar på beträffande er @Dalaan's och gällande mordet på Lena Wesström, så är du hjärtligt välkommen att via PM ställa dina frågor till mig, ➡men till observandum, jag kommer så småningom att lägga ut vissa uppgifter inom tråden, och som jag sedan i min tur hoppas kunna diskutera vidare om med andra medlemmar som har något intresse för själva detta brutala och hänsynslösa mordet, på Lena Wesström Ds.

Mvh/ @JokerMannen
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-04-07 kl. 17:39.
Citera
2020-04-07, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Står inte om metall eller trä...
En batong har ingen kant.

Ett bordsben, men fyrkantigt?

Ett järnspett med spetsad kant finns väl i olika längd. Hade mgm lånat ut verktyg till sin vän eller hämtade hem det därifrån. Kanske användes vid trappan som byggdes. Eller fanns det vid Gustavsvik eller dess närhet. Gym besöktes vid båda tillfällena.
Citera
2020-04-07, 17:38
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Hon skrev till någon att hon mådde dåligt utifrån det. Hon var väl medveten om det. En väninna, var det hon i Skottland kanske, berättade att LWs moraliska beteende sjönk de sista åren. Hon blev lite manisk, var dåligt organiserad, hade inte tid med barnen riktigt osv osv osv. Något hände med LW och det verkade som om hon var ett tåg som körde fortare och fortare. Men det verkar som om LW var medveten om det men oförmögen att göra något åt det - eller kanske förblindad. Hon var sig inte lik de sista åren. Det berättades också om hennes rädsla att bli övergiven. Denna rädsla höll i sig ända tills hennes död. Komplicerat detta.

Förmodligen fick hon dåligt samvete, men dom hade ju ett rätt långt förhållande så hon kan inte ha ångrat sig särskilt mycket.
Jag försöker bara att se objektivt på det hela och fast att denne SD verkar vara en riktig idiot så ska man inte glömma att LW oxå hade sina brister. Men hon förtjänade ju inte att bli mördad.
Citera
2020-04-07, 17:41
Medlem
Citat:
@Flaskbackare, här är filen. Läs och skriv gärna vad du tycker. Sid 20 i filen. De sitter tillsammans och pratar och han använder en diktafon/mobilen för att spela in samtalet. Och det är dotter T som förhörs om detta. Jag kallar det förhör, inte ett samtal.

https://minfil.com/x75am0n4o1/B2705-18_Aktbilaga_158_Inspelade_samtal_pdf

Bevisar bara ännu mer vilken ynkrygg det där lilla sadistiska svinet är. Störd är bara förnamnet, psykopat är efternamnet. Döms han inte och kommer ut så blir det jobbigt för honom.....
Citera
2020-04-07, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Förmodligen fick hon dåligt samvete, men dom hade ju ett rätt långt förhållande så hon kan inte ha ångrat sig särskilt mycket.
Jag försöker bara att se objektivt på det hela och fast att denne SD verkar vara en riktig idiot så ska man inte glömma att LW oxå hade sina brister. Men hon förtjänade ju inte att bli mördad.
Du har rätt där. Ångrade sig gjorde hon inte, men hon erkände sina brister till skillnad från arrogante SD. Och jag hoppas att denna brist på erkännande, brist på ånger, arrogans och brist på respekt för människor och andras liv gör att han får krypa in och skaka galler väldigt länge.
Citera
2020-04-07, 17:43
Medlem
Lillarumys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Nja det där är väl mycket av efterhandskonstruktioner ala' lynchmobbskaraktär. Tvärtom var SD känd som en mycket hjälpsam och trevlig person. Det är just det som är speciellt intressant med detta fall lilla du..

Aktbilaga 151 vittnesförhör sid 164

Jonathan beskriver Stefan som världens härligsate person. Han kommer om man behöver hjälp med någonting, han är aktiv inom det flesta saker. Han åker runt på nätterna och vaktar området. Han säger att han håller koll på området. Man kan kontakta honom vilken tid på dygnet man vill om någoting är misstänksamt. Om det är ett ljud eller skrik så skriver man till honom, han är ofta vaken. Han är uppkopplad på det mesta, det är både mobil och facebook.

Om man skriver till honom så löser han det så fort han kan. Han fixar väldigt mycket, han är en allt i allo man. Kan inte svar på om många har hans nummer och om det är många som kontaktar honom. Stefan är upp på nätterna. Han kan komma förbi huset ibland och lysa in med en stark ficklampa. Eller skicka srns om att vi kollar på tv. Är vi bortrest kan han skicka srns om att huset ser säke1t ut. Srns kan komma när som.

Det är till mina föräldrar han skickar. Jonathan har sett honom gå runt i området och ibland kommer han cyklande. Vanligaste rutten vet han inte, men han kommer från cykelbron vid varbergacetrurn, närheten där Lena hittades. Även om Stefan är kör bil kommer han den vägen under tunneln. Han vill andras bästa. Jonathan jobbade för honom under ett event för Geocashing 2017. Han stod för serveringa av fika bröd och mat. Stefan var jätte snäll och gav mycket information. Han svara på Jonathans frågor.

Jonathan vet egentligen inte så mycket om honom privat. I efterhand har han fått veta att Stefan skilde sig med sin fru för någon månad sedan. Det var förvånansvärt för honom att det skilde sig, de verkade som att det hade det bra. Stefan nämnde i vintras att han gillar att göra väldigt mycket. På jultider var det mycket juldekoration och snögubbar, han sa då att det var droppen för frun. Jonathan tror att det handlade om att det blir för mycket, han blir för engagerad. De hade snöfigurer på tomten. De var 4 meter höga. Jonathan beskriver Hanna som en jätte snäll, lite tystare person. Samma sak där var när han jobbade för dem som han korn de närmare. Han fick komma in deras hus och prata mycket,svara på frågor.

Att han är ett kräk som bedrog sin fru med en falsk pastor håller jag med om.

Grattis, du hittade en person som tyckte Stefan var en bra människa. Ja förutom du själv förstås, för du känner tydligen samtliga inblandade väldigt bra. Annars vimlar det av uppgifter att Stefan allmänt sågs som, konstig, olustig och psykopat.

Du har ju haft konsekvent fel detta fall igenom, eller hur var det nu med SDs grova hot och ofredande mot LW?
Du skrev tusentals inlägg att det var påhitt av kärringmaffian, att det aldrig förekommit hot.

Vill du inte kännas vid det nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in